  • 81. Data: 2009-04-12 18:40:41
    Temat: Re: Fotografowanie dziecka
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 09 Apr 2009 19:10:27 +0200, Jester napisał(a):

    > To ja tak z ciekawości zapytam: i za każdym razem wali z całą mocą
    > palnika? Bo zawsze wydawało mi się, że te mądrzejsze lampy dopasowują
    > sobie siłę błysku do warunków... I nawet to o kosmicznej przewodniej
    > potrafią błysnąć jak ćwierć lampy w małpce...

    Tylko jak jest ustawiona na A(utomatykę wbudowaną) lub M z podziałem
    mocy (i akurat jest ustawiony mały kawałek). Ale jak masz ustawiony
    TTL i lampka się wyzwoli przy wkładaniu w sanki albo naciśniemy
    "test" to wali pełną mocą. Mój Metz ma też taką głupią przypadłość
    że przy zmianie trybów na M zawsze wraca do 1/1 czyli na full
    i muszę za każdym razem zmniejszać moc jeszcze raz.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    Fotografia czarno-biała: http://www.korex.net.pl/forum/

  • 82. Data: 2009-04-13 09:16:44
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    Henry(k) pisze:

> [...]
    > że przy zmianie trybów na M zawsze wraca do 1/1 czyli na full
    > i muszę za każdym razem zmniejszać moc jeszcze raz.

    Się domyślam, że to jakiś wyjątek od reguły, bo mam lampę, czasami jej
    używam i rzadko się zdarza, żeby po jednym błysku gasła diodka gotowości
    do następnego błysku. Chyba, że walę serią, ale to tylko raz
    eksperymentalnie zrobiłem, bo nie jestem targetem robiącym z lampy
    stroboskop ;)