  • 11. Data: 2009-02-26 21:27:20
    Temat: Re: Filtr polaryzacyjny 77mm, prosba o pomoc
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    adam pisze:
    > Zmierz sobie średnicę wewnętrzną w kitowej osłonie - gdyby pasowało i
    > jeszcze było miejsce na wetknięcie palca do poruszenia pierścieniem to z
    > redukcją będzie OK. Kit to pewnie jakiś zoom więc ma zapewne tulipana ?
    > Powinno być luźniej.

    ok, ale rozumiem, ze jedynym minusem sa oslony przeciwsloneczne?
    Po prawdzie - az tak czesto z nich nie korzystam..

    Sierp

  • 12. Data: 2009-02-27 00:09:20
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Sierp" napisał

    > ok, ale rozumiem, ze jedynym minusem sa oslony przeciwsloneczne?

    Dla mnie akurat tak.
    Zdecydowanie jestem zwolennikiem drogich filtrów - na tanich już się
    wystarczająco dotkliwie sparzyłem i wolałem rozwiązanie z redukcjami.
    Teraz właśnie jestem po zmianie całej szklarni i stoję przed tym wyborem pod
    77/72/52 - jednak 135 ma gwint 72.

    W czasach 67/58/52 z powodzeniem używałem redukcji i było to bardzo wygodne.

    > Po prawdzie - az tak czesto z nich nie korzystam..

    To w takim wypadku nie powinno Ci to przeszkadzać.

    adam

  • 13. Data: 2009-02-27 06:46:02
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał:

> [...]
    http://allegro.pl/item558786165_filtr_polaryzacyjny_
    sunpak_marumi_dhg_slim_7
    7mm_cp.html

    > :D
    > Czy Marumi nie zostało przez kogoś ostatnio wykupione?
    > Firma się zmieniła, marka została. "Jak zwykle".
    >[...]

    Nie koniecznie. Zwyczaj zamawiania u dostawców wyrobów pod swoja nazwą
    funkcjonuje od dawna - np. obiektywy Tamrona były sprzedawane pod marką
    Pentaxa i chyba Sony, ktoryś z ostatnich manualnych amatorskich korpusów
    Nikona (niestety nie pamiętam dokładnego oznaczenia, ale pewnie da się
    wygooglać) był robiony przez Cosinę, takie firmy ja Vivitar czy Hama chyba w
    oghóle nic same nie produkują. Miałek kiedyś filtr (wyprodukowany gdzieś tak
    z 25 lat temu)który miał na pudełku etykietkę z logo dwóch firm - Hama i
    Hoya (i raczej nie była to podróbka). Zresztą nie tylko w branży
    fotograficznej takie sytuacje występują - nie dalej jak wczoraj kupiłem soki
    owocowe sprzedawane pod marką Carrefour. Uważam zatem za możliwe, że Sunpak
    zamówił u Marumi partię filtrów w celu sprzedaży pod swoją marką.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 14. Data: 2009-02-27 10:01:58
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    Zdecydowanie marumi slim. Musi byc slim jezeli chcesz potem nagladac
    system COKIN P, ale pamietaj, kup holder w wersji slim lub obetnij 2
    sloty ze zwylelgo tak by zostal jeden :) Ja obcinalem rozzarzonym do
    czerwonosci nozykiem :) Tez planuje zakup nowego filtra
    polaryzacyjnego,tyez bedzie to marumi, tyko ten co wyszulame kosztuije
    prawie 6 stowek :/ Ale nic, na polar warto zzainwestowac, chociazby na
    raty ;)

    Aha, jak bys chcial wiecej filtrow cokin p lub bdawac a ukos cokina z
    polarkiem to bedzie winietowac, dlatego warto sie zastanowic nad cokin
    z i redukcja na 77mm :)

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej Kurkiewicz aka Sesjusz

  • 15. Data: 2009-02-27 11:34:47
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2009 19:07:51 +0100, adam wrote:
    > Nijak nie widzę szansy na pożenienie 17-40 z 135

    77 i 72, serio az taki problem jest?

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 16. Data: 2009-02-27 11:53:22
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Maciej K. aka Sesjusz pisze:

    Hej

    > Zdecydowanie marumi slim. Musi byc slim jezeli chcesz potem nagladac
    > system COKIN P, ale pamietaj, kup holder w wersji slim lub obetnij 2
    > sloty ze zwylelgo tak by zostal jeden :)

    O ile pamiętam to ten właśnie marumi CPL slim z holderem CokinP (1 slot)
    nawet bez obracania niestety już winietuje z Sigma 10-20 i np. Nikonami DX.
    Inna sprawa to trudności z ustawieniem tego filtra względem aparatu i
    cokina jednocześnie :)
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 17. Data: 2009-02-27 12:14:33
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 27 lutego 2009 (12:53:22) napisano:

> [...]
    > nawet bez obracania niestety już winietuje z Sigma 10-20 i np. Nikonami DX.
    > Inna sprawa to trudności z ustawieniem tego filtra względem aparatu i

    Ah, ja pisze na swoim przypadku - Canon, mam wiekszego cropa wiec na
    10 mm mi nie winietuje :D Jedna zaleta wiekszego cropa ;) Z
    obracaniem filtra trzeba sie faktycznie pomeczyc :)

  • 18. Data: 2009-02-27 13:24:06
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Michal Tyrala" napisał

    > 77 i 72, serio az taki problem jest?

    Dokładnie tego jeszcze nie mierzyłem ale osłona 135 to dość zwarty i głęboki
    kubełek - poprzednio raz sobie wsadziłem palec pod osłonę w celu pokręcenia
    pierścieniem i trafiłem prosto w filtr zostawiając na nim ładny odcisk.
    Polar nie jest taki łatwy do wyczyszczenia - nie wiem dlaczego, czy to była
    wyłącznie cecha B+W MRC, czy każdego.

    Najgorsza rzecz to to, że filtra na redukcji nie założysz przed osłoną, a
    jak założysz filtr to nie wejdzie osłona ; ) Więc prędzej czy później
    zajdzie taka okoliczność, że trzeba będzie kombinować - albo filtr albo
    osłona. Jak znam swojego farta to bedzie to częściej niż rzadziej ; )

    adam

  • 19. Data: 2009-02-27 17:51:25
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    adam pisze:
    > Zdecydowanie jestem zwolennikiem drogich filtrów - na tanich już się
    > wystarczająco dotkliwie sparzyłem i wolałem rozwiązanie z redukcjami.

    a jakie zatem filtry polecasz oraz nie polecasz? Warto uczyc sie na
    cudzych bledach ;-)

    > Teraz właśnie jestem po zmianie całej szklarni i stoję przed tym wyborem
    > pod 77/72/52 - jednak 135 ma gwint 72.
    >
    > W czasach 67/58/52 z powodzeniem używałem redukcji i było to bardzo
    > wygodne.

    a nie mozna kupic wiekszej oslony przeciwslonecznej? Pewnie jest to duzo
    tansze

    Sierp

  • 20. Data: 2009-02-27 23:55:33
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Sierp" napisał

    > a jakie zatem filtry polecasz oraz nie polecasz? Warto uczyc sie na
    > cudzych bledach ;-)

    : )
    Bezwzględnie B+W MRC - cena to praktycznie górna półka ale warto bez względu
    na optykę, którą się ma. Zabawne było gdy w jednym moim zestawie filtr był
    niemal 2x droższy od obiektywu ; )
    Brak zafarbów, brak spadku ostrości, praktycznie 100% odporność na jakieś
    paskudne bliki i konstrukcja ponoć nie do zarżnięcia - choć trudno mi sobie
    wyobrazić co trzeba by zrobić żeby uszkodzić taniej zrobiony filtr.
    Jak poszukasz cen to się nie przeraź jak trafisz na wersję KSM (folia
    Kaesemanna) - "zwykłe" MRC jest optymalne cenowo.

    > a nie mozna kupic wiekszej oslony przeciwslonecznej? Pewnie jest to duzo
    > tansze

    Niestety nie ma czegoś takiego jak większa osłona - są oryginały, są
    podróbki oryginałów, nie istnieją większe rozmiary.

    adam