  • 1. Data: 2009-02-25 10:00:03
    Temat: Zdjęcia bezcieniowe, co kupić (namiot, lampy, statyw)?? Co polecacie z tych najtańszych?
    Od: GK <g...@g...pl>

    Witam,
    Chciałem sobie skompletować zestaw do zdjęć bezcieniowych, co możecie mi
    doradzić? Budżet niezbyt wielki, maks. 300 zł. Myślałem o namiocie 80
    cm, ale co do niego? Jakie statywy pod lampy i jakie same lampy?
    Błyskowe czy ze światłem ciągłym? Znalazłem kilka lamp na All...o
    właściwie są to lampy z 2 oprawkami, również kilka rodzajów statywów np.
    107 cm wysokości z podwójnym uchwytem (n górze i na dole) jak i wysokie
    225-230 cm, ewentualnie może jakiś zestaw, ale te są zazwyczaj z
    namiotem 50 cm maks. 60 cm.
    Zdjęcia chcę robić głównie na własne potrzeby, a nie chcę pakować kasy w
    jakiś strasznie drogi sprzęt, którego i tak nie wykorzystam.
    Będę wdzięczny za wszelkie sensowne sugestie i rady.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2009-02-25 10:08:21
    Od: "Kokos" <k...@k...pl>

    Użytkownik "GK" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakiś strasznie drogi sprzęt, którego i tak nie wykorzystam.
    > Będę wdzięczny za wszelkie sensowne sugestie i rady.

    Jezeli chcesz na właśnie potrzeby ale i zeby sie rozwijać a nie cofać,
    poleciłbym dwie lamy błyskowe (jedna z softem), duze kawałki styropianu
    białego i jakieś ze dwie mleczne plexi. Z tego można zrobić ciekawe rzeczy.

  • 3. Data: 2009-02-25 12:45:33
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "GK" napisał
> [...]
    > ale co do niego? Jakie statywy pod lampy i jakie same lampy? Błyskowe czy

    Ze światłem ciągłym bedzie wygodniej pracować. Tanią alternatywą dla
    ciągłego są żarówki błyskowe - 2 sztuki mogłyby wystarczyć ale wtedy warto
    mieć pod ręką jakieś dodatkowe źródło światła oświetlające plan.

    > Znalazłem kilka lamp na All...o właściwie są to lampy z 2 oprawkami,
    > również kilka rodzajów statywów np. 107 cm wysokości z podwójnym uchwytem
    > (n górze i na dole) jak i wysokie 225-230 cm,

    Te małe statywy mają poza fajnymi gabarytami jeden mankament - lubią się
    przewracać jeśli są nierównomiernie obciążone. Większe mają już
    sensowniejszy rozstaw nóg i trzeba się postarać żeby je przewrócić.

    > ewentualnie może jakiś zestaw, ale te są zazwyczaj z namiotem 50 cm maks.
    > 60 cm.

    A nie starczy ci te 60 cm ? Osiemdziesiątka jest wygodniejsza ale to zależy
    od gabarytów przedmiotów jakie chcesz fotografować.

    > Zdjęcia chcę robić głównie na własne potrzeby, a nie chcę pakować kasy w
    > jakiś strasznie drogi sprzęt, którego i tak nie wykorzystam.

    I słusznie, doinwestować zawsze zdążysz.

    adam

  • 4. Data: 2009-02-25 13:12:17
    Od: "Kokos" <k...@k...pl>

    > Ze światłem ciągłym bedzie wygodniej pracować. Tanią alternatywą dla
    > ciągłego są żarówki błyskowe - 2 sztuki mogłyby wystarczyć ale wtedy warto
    > mieć pod ręką jakieś dodatkowe źródło światła oświetlające plan.

    zapomniałes ze nawet tanie lampy błyskowe maja oświetlenie modelujące

  • 5. Data: 2009-02-25 13:23:15
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Kokos" napisał

    > zapomniałes ze nawet tanie lampy błyskowe maja oświetlenie modelujące

    Wyjatkiem są wspomniane żarówki błyskowe.

    adam

  • 6. Data: 2009-02-25 15:08:35
    Od: GK <g...@g...pl>

    adam pisze:

    > Ze światłem ciągłym bedzie wygodniej pracować. Tanią alternatywą dla
    > ciągłego są żarówki błyskowe - 2 sztuki mogłyby wystarczyć ale wtedy
    > warto mieć pod ręką jakieś dodatkowe źródło światła oświetlające plan.

    Też myślałem o tych żarówkach, ale nie wiem czy ze światłem stałym nie
    lepiej się pracuje. A poza tym widać jak oświetla się plan przy zmianie
    ustawienia oświetlenia, a nie dopiero po zrobieniu fotki.

    > Te małe statywy mają poza fajnymi gabarytami jeden mankament - lubią się
    > przewracać jeśli są nierównomiernie obciążone. Większe mają już
    > sensowniejszy rozstaw nóg i trzeba się postarać żeby je przewrócić.

    Cenowo różnica niewielka, dzięki za wskazówki, właśnie o takie uwagi mi
    chodziło.

    > A nie starczy ci te 60 cm ? Osiemdziesiątka jest wygodniejsza ale to
    > zależy od gabarytów przedmiotów jakie chcesz fotografować.

    No właśnie nie wiem czy mi wystarczy, jestem kolekcjonerem starych
    mikrokomputerków (typu ZX SPectrum, Atari, Timex itp.), niektóre są
    niewielkich rozmiarów, jak te wymienione, ale już np. taka Amiga 500
    jest sporo większa nie mówiąc już o np. Compaq Portable I czy II, gdzie
    komputer to spora walizka. Chciałbym mieć możliwość zrobienia im fotek,
    a przynajmniej jak najwięcej z nich. Wg moich pomiarów 60 cm może nie
    wystarczyć.

    Jeszcze jedno, te lampy w zestawach mają klosze. Te sprzedawane luzem
    np. takie z podwójnymi oprawkami - nie. Czy to duża różnica jeśli lampa
    świeci bez klosza?

    > adam

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 7. Data: 2009-02-25 16:48:44
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "GK" napisał

    > Też myślałem o tych żarówkach, ale nie wiem czy ze światłem stałym nie
    > lepiej się pracuje. A poza tym widać jak oświetla się plan przy zmianie
    > ustawienia oświetlenia, a nie dopiero po zrobieniu fotki.

    W namiocie to aż tak bardzo nie ma znaczenia jak bez namiotu na "klasycznym"
    planie. Ale zawsze wygodniej mieć stałe światło albo lampy z pilotami.

> [...]
    > komputer to spora walizka. Chciałbym mieć możliwość zrobienia im fotek, a
    > przynajmniej jak najwięcej z nich. Wg moich pomiarów 60 cm może nie

    Powiem ci, że o ile pamiętam Amigę to i 80 cm kostka może być za mała.

    > Jeszcze jedno, te lampy w zestawach mają klosze. Te sprzedawane luzem np.
    > takie z podwójnymi oprawkami - nie. Czy to duża różnica jeśli lampa świeci
    > bez klosza?

    Klosz zapobiega "rozpirzeniu" światła dookoła i kieruje je na plan - nie do
    przecenienia bez namiotu. Z namiotem może się przydać - jak wybierasz teraz
    to lepiej kup z niż bez.

    adam

  • 8. Data: 2009-02-27 21:13:05
    Od: "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)" <a...@g...torun.pl>

    adam pisze:
    /.../

    > Wyjatkiem są wspomniane żarówki błyskowe.

    Dostępne mocowania umożliwiają obsadzenie halogenu obok żarówki.

    ALex

  • 9. Data: 2009-02-27 23:55:32
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik ""ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)"" napisał

    No i to jest bdb wyjście.

    adam