  • 1. Data: 2009-02-25 15:06:24
    Temat: Filtr polaryzacyjny 77mm, prosba o pomoc
    Od: lucgfx <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Chce zakupic polara dla sigmy 10-20. Obawiam sie oczywiscie
    wynietowania. Zastanawiam sie nad taka opcja:

    http://allegro.pl/item558786165_filtr_polaryzacyjny_
    sunpak_marumi_dhg_slim_77mm_cp.html
    Pytanie czy to co w opisie aukcji to sciema czy nie ?:)

    Ewentualnie w gre wchodzi Hoya Standard:
    http://allegro.pl/item558325324_filtr_polaryzacyjny_
    hoya_standard_77mm_77_promocja.html

    lub lub Hakuba, ale wersja bez MC:
    http://www.foto-net.pl/sklep/produkt1594-Hakuba-pola
    ryzacja-ko%C5%82owa-77mm.html

    Co drodzy grupowicze polecicie? Boje sie o winietwanie przy hoya i
    hakubie, czy ktos ich uzywal, ma doswiadczenie.

    Wiem ze te modele nie sa z najwyzej polki, ale mam nadzieje ze
    wystarczajace poki co? Niestety wyzsza polka poki co nie wchodzi w gre.

    Pozdrawiam.
    /Łukasz

  • 2. Data: 2009-02-25 15:26:58
    Temat: Re: Filtr polaryzacyjny 77mm, prosba o pomoc
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    >
    > http://allegro.pl/item558786165_filtr_polaryzacyjny_
    sunpak_marumi_dhg_slim_77mm_cp.html
    > Pytanie czy to co w opisie aukcji to sciema czy nie ?:)

    Moze byc nie sciema - mam Marumi firmowane przez Marumi ;)
    - jest w dokladnie takim samym pudelku.

> [...]
    >
    > Co drodzy grupowicze polecicie? Boje sie o winietwanie przy hoya i
    > hakubie, czy ktos ich uzywal, ma doswiadczenie.

    Jak by sie nie nazywal - filtra bez obustronnych, wielowarstwowych
    powlok nie kupuj. Nawet jesli to bedzie KingMaxSuper ;)

  • 3. Data: 2009-02-25 17:42:55
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Jak by sie nie nazywal - filtra bez obustronnych, wielowarstwowych
    > powlok nie kupuj. Nawet jesli to bedzie KingMaxSuper ;)

    ja sie jeszcze zapytam przy okazji - jak sobie radzicie z kilkoma
    obiektywami i polarkami? Macie do kazdego obiektywu filtr polaryzacyjny?
    Czy tez moze uzywacie jakiegos konwertera srednicy (nie wiem jak to sie
    nazywa poprawnie - chodzi o zamontowanie filtra o srednicy np. 77mm na
    obiektyw o srednicy np. 62mm) - jest to uzyteczne? Bo jak zgaduje ilosc
    swiatla wpadajacego do obiektywu spada...

    Czy tez po prostu nie uzywacie filtrow lub uzywacie do jednego
    obiektywu? ;-)

    Sierp

  • 4. Data: 2009-02-25 17:53:09
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Sierp pisze:

    > Czy tez po prostu nie uzywacie filtrow lub uzywacie do jednego
    > obiektywu? ;-)

    Większy filtr bez problemu i szkód nałożysz na mniejszy obiektyw. W
    drugą stronę to może nie być wesoło, chociaż różnica 2-3mm nie musi mieć
    wpływu na winietowanie.
    Do zakładania na obiektyw o innej średnicy używa się przejściówek do
    kupienia na Allegro za 10-30zł.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 5. Data: 2009-02-25 18:07:51
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Sierp" napisał

    > ja sie jeszcze zapytam przy okazji - jak sobie radzicie z kilkoma
    > obiektywami i polarkami? Macie do kazdego obiektywu filtr polaryzacyjny?

    Fajnie by było. Ale jak nie schodzisz poniżej B+W MRC to może zaboleć ; )

> [...]
    > obiektyw o srednicy np. 62mm) - jest to uzyteczne? Bo jak zgaduje ilosc
    > swiatla wpadajacego do obiektywu spada...

    Redukcja gwintowa. Bez wpływu na jakość.

    > Czy tez po prostu nie uzywacie filtrow lub uzywacie do jednego obiektywu?
    > ;-)

    Ja się od tego sezonu przerzucę na coś na bazie Cokina (filtry Lee lub
    HiTech).
    W zeszłym miałem sporo problemów z konwersjami gwintowymi, a raczej z
    wynikającymi z nich niemożnościami, np. niemożnością zastosowania dużej
    średnicy filtra na konwersji żeby to wlazło pod osłonę p.słoneczną.
    Nijak nie widzę szansy na pożenienie 17-40 z 135 i 60 - za duża różnica
    średnic, a kupować filtr per szkło mi się nie uśmiecha bo moje wymagania z
    reguły kończą się na B+W ; )

    adam

  • 6. Data: 2009-02-26 13:01:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2009, Jakub Jewuła wrote:

    sunpak_marumi_dhg_slim_77mm_cp.html

    > Moze byc nie sciema - mam Marumi firmowane przez Marumi ;)

    :D
    Czy Marumi nie zostało przez kogoś ostatnio wykupione?
    Firma się zmieniła, marka została. "Jak zwykle".

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-02-26 13:12:01
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "lucgfx" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://allegro.pl/item558325324_filtr_polaryzacyjny_
    hoya_standard_77mm_77_
    > promocja.html lub lub Hakuba, ale wersja bez MC:
    --------------------------
    http://www.stopa.cso.pl/inne/hakuby.jpg
    to w temacie Hakuby bez powłok i z powłokami, z powłokami mam
    i jak najbardziej polecam, ale tę bez powłok to sobie odpuść od razu.
    Ta próbka była robiona przy ogniskowej ok. 125-135 mm, na szerokim
    obiektywie efekt nie będzie aż tak drastyczny.

    > Boje sie o winietwanie przy hoya
    > i hakubie, czy ktos ich uzywal, ma doswiadczenie.
    --------------------------
    Nie próbowałem na Sigmie, ale np. na Canonie 10-22 winietuje już
    ze zwykłym filtrem 6 mm, polar, ze względu na możliwość obracania,
    ma co najmniej 8 mm grubości.

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 8. Data: 2009-02-26 13:44:18
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Arkadiusz Stopa pisze:

    Hej

    > --------------------------
    > Nie próbowałem na Sigmie, ale np. na Canonie 10-22 winietuje już
    > ze zwykłym filtrem 6 mm, polar, ze względu na możliwość obracania,
    > ma co najmniej 8 mm grubości.

    Etam, ten Marumi jest w wersji slim i ma znacznie mniej.
    Mam takiego i używałem go z sigma 10-20, nie dawał z Nikonami DX żadnej
    winiety. Przy szerokim szkle niestety jest problem z równomiernością
    działania filtrów polaryzacyjnych. Nigdy niebo nie wychodzi równo. Może
    lepszym rozwiązaniem byłaby szara połówka. Używałem Hitech'a z
    mocowaniem CokinP, które obcięte do jednego slotu też nie winietuje z
    w/w Sigmą pod warunkiem że ne zaczniemy używać innych kątów niż
    0,90,180,270.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 9. Data: 2009-02-26 17:25:55
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    adam pisze:
    > Nijak nie widzę szansy na pożenienie 17-40 z 135 i 60 - za duża różnica
    > średnic, a kupować filtr per szkło mi się nie uśmiecha bo moje wymagania
    > z reguły kończą się na B+W ; )

    no wiec do jakiej roznicy srednic ma to sens?
    jezeli mam 10-20mm i srednice 77mm a do tego KITowy obiektyw nikona z
    67mm srednica gwinta - to filtr dla 77mm bedzie ok na oba obiektywy?

    Sierp

  • 10. Data: 2009-02-26 17:57:52
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Sierp" napisał

    > no wiec do jakiej roznicy srednic ma to sens?
    > jezeli mam 10-20mm i srednice 77mm a do tego KITowy obiektyw nikona z 67mm
    > srednica gwinta - to filtr dla 77mm bedzie ok na oba obiektywy?

    Ja mam teraz jeden obiektyw 77, drugi chyba 62 i 52 - mogiła.
    Jak miałem 67 i 58 to jeszcze było pół biedy ale i tak nie dało się na 58
    założyć osłony.
    Zmierz sobie średnicę wewnętrzną w kitowej osłonie - gdyby pasowało i
    jeszcze było miejsce na wetknięcie palca do poruszenia pierścieniem to z
    redukcją będzie OK. Kit to pewnie jakiś zoom więc ma zapewne tulipana ?
    Powinno być luźniej.
    Ja mam głównie stałki, a te mają kubełki dopasowane na styk.

    adam