  • 1. Data: 2009-02-25 14:05:13
    Temat: To ja też potestuję AF :)
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mam cyfrówkę i nie boję się jej użyć!
    Postanowiłem więc też zrobić swój test AF. Jakieś metr od ekranu LCD i
    za każdym razem przed zrobieniem zdjęcia rozostrzałem maksymalnie. Tryb
    AF-S. Pojedyncze wciśnięcie, bez ponownego wciskania, jeśli nieostre.
    Zrobiłem ok. 10 zdjęć i wszystkie trafione i to nieźle. Obiektyw na
    70mm/4,5@4,5

    I pytanie techniczne - jak wyciąć taki sam fragment z kilku obrazków?
    Nie musi być na raz, ale żeby to była ta sama część kadru - PSE na
    warstwach, potem zapisać każdą warstwę oddzielnie?

    A teraz zrobię to ręcznie ze środka kadru (środkowy punkt AF).
    :D

    Jak ktoś nie wierzy, że za każdym z tych ok. 10 razy było dobrze, to
    mogę wstawić link, ale chyba nie potrzeba. Są ode mnie lepsi i bardziej
    kompetentni testujący :)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 2. Data: 2009-02-25 14:08:15
    Temat: Re: To ja też potestuję AF :)
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Paweł W. wrote:

    > I pytanie techniczne - jak wyciąć taki sam fragment z kilku obrazków?
    > Nie musi być na raz, ale żeby to była ta sama część kadru - PSE na
    > warstwach, potem zapisać każdą warstwę oddzielnie?

    Standardowa odpowiedź #1: FastStone Image Viewer.

  • 3. Data: 2009-02-25 14:18:10
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Standardowa odpowiedź #1: FastStone Image Viewer.

    Ależ tak teraz zrobiłem - wybrałem rozmiar 800x600 i ustawiał w centrum
    kadru, ale jakbym chciał jakąś inną część i ręcznie wykadrować, to czym
    i jak? Tak żeby na porównywanych zdjęciach był dokładnie taki sam crop z
    tymi samymi elementami kadru ?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2009-02-25 14:24:24
    Od: "Remiczor" <c...@w...pl>

    ...ale jakbym chciał jakąś inną część i ręcznie wykadrować, to czym
    > i jak? Tak żeby na porównywanych zdjęciach był dokładnie taki sam crop z
    > tymi samymi elementami kadru ?

    chyba czegoś nie rozumiem. strzelałeś z ręki do monitora, na którym było
    wyświetlane to samo i teraz chcesz wykadrować jakimś programem ten sam kadr
    o tych samych parametrach? IMO nie zrobisz tego.
    hint: HDR
    ale może nie zrozumiałem, o co ci chodzi.

    r.

  • 5. Data: 2009-02-25 14:27:48
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Mam cyfrówkę i nie boję się jej użyć!
    > Postanowiłem więc też zrobić swój test AF. Jakieś metr od ekranu LCD i
    > za każdym razem przed zrobieniem zdjęcia rozostrzałem maksymalnie.

    LCD? ;)

    > Tryb AF-S. Pojedyncze wciśnięcie, bez ponownego wciskania, jeśli
    > nieostre. Zrobiłem ok. 10 zdjęć i wszystkie trafione i to nieźle.
    > Obiektyw na 70mm/4,5@4,5

    Co to za szklo, dziwne jakies...

    Moze poszukaj jakiegos szkla 70/11@11 beda jeszcze lepsze efekty ;)

  • 6. Data: 2009-02-25 14:31:57
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Paweł W. wrote:

> [...]
    > kadru, ale jakbym chciał jakąś inną część i ręcznie wykadrować, to czym
    > i jak? Tak żeby na porównywanych zdjęciach był dokładnie taki sam crop z

    Wydaje mi się że w crop board przechodzi po wszystkich plikach i pamięta pozycję
    cropa.

  • 7. Data: 2009-02-25 14:34:24
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > LCD? ;)

    Mogę do CRT jak robi ci to różnicę ;)

    > Co to za szklo, dziwne jakies...

    Sigma 17-70. Na 70mm ma jasność 4,5. Nienajlepiej to opisałem, chodziło
    mi, że przy maksymalnie otwartej przysłonie i na 70mm.

    Ale to i tak taka zabawa, bo musiałbym mieć statyw, żeby wyeliminować
    błędne wyniki wporwadzane przez fotografa.

    Próbowałem też ostrzenia na matówce i o dziwo wychodziło mi lepiej niż
    jankowa antena, ale to może dzięki temu, że mam naprawdę spory wizjer
    jak na APS-C.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-02-25 15:19:26
    Od: j...@a...at

    On 25 Feb., 15:05, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jak ktoś nie wierzy, że za każdym z tych ok. 10 razy było dobrze, to
    > mogę wstawić link, ale chyba nie potrzeba. Są ode mnie lepsi i bardziej

    tematu testow praktycznych nie poruszalismy jeszcze ale moze i na to
    przyjdzie czas.

    opisze jeden z moich testow praktycznych.

    mam w studzience ok 2 m glebokiej licznik wodomierza . raz na rok
    trzeba odczytac.
    oczywiscie nie wchodze bo mi sie nie chce tylko kijem otwieram dekiel
    i robie zdjecie.
    hybryda - wystarcza jedno zdjecie , ostre jak brzytwa.
    padla mi hybryfa fz 30 o czym pisalem wiec wzialem do reki w tym celu
    c450d i zalozylem 100/2,0 czyli obiektyw wysmienity.
    zdjecie na AF z detekcja fazy - ni huhu .. kompletnie nietrafione -
    nie rozroznia.
    no wiec na LV z detekcja kontrastu , nie huhu , szuka , szuaka i
    znalezc nie moze.
    no wiec na oko na LV , pozycja nielatwa , aparat drzy , obraz
    skacze , za ktoras tam proba zdejcie bylo na tyle ostre , ze mozna
    bylo odczytac.

    jesli bede robil testy praktyczne co do skutecznosci AF to na tym
    moim gaigerze do mierzenia zuzycia wody.

    jesli przejdzie test to lepiej byc nie moze. :-))))

    XXX

  • 9. Data: 2009-02-25 16:23:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > Zrobiłem ok. 10 zdjęć i wszystkie trafione i to nieźle. Obiektyw na
    > 70mm/4,5@4,5

    Musiałeś się pomylić, rób do skutku :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 10. Data: 2009-02-25 16:38:49
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > Musiałeś się pomylić, rób do skutku :)

    Jedno nieostre zdjęcie to pomyłka. Dziesięć nieostrych zdjęć to
    eksperyment. Sto nieostrych zdjęć to styl.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \