  • 1. Data: 2009-02-25 09:29:34
    Temat: Takumar F 70-200 4-5,6
    Od: polymorphus <p...@g...pl>

    Witam w moim pierwszym poście na prfc :)

    Mam prośbę do znawców - mam okazję kupić obiektyw jak w temacie do
    swojej kasetki super. To znaczy czy to jest okazja, to jeszcze nie wiem,
    bo ani ja, ani sprzedający nie bardzo wiemy, ile (mniej więcej) on jest
    wart. Wiem, że dana rzecz jest warta tyle, ile ktoś chce za nią
    zapłacić, ale nie o taką radę mi chodzi :) Allegro milczy, jakoś nie
    mogę wygóglać ceny tego szkła.
    Obiektyw jest sprawny, używany, ale bardzo OK.
    Jak wypada w porównaniu z Pentaxowym "kitem" 55-200? Różnica na
    "szerokim" końcu pomijalna, mam kita 18-55 i stałkę 50. Chodzi mi o to,
    czy jest lepszy/gorszy optycznie w pokrywającym się zakresie ogniskowych.

    Dzięki z góry za odpowiedzi, pozdrawiam,

    polyM

  • 2. Data: 2009-02-25 09:52:35
    Temat: Re: Takumar F 70-200 4-5,6
    Od: "Roman Cierlica" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    polymorphus <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > czy jest lepszy/gorszy optycznie w pokrywającym się zakresie ogniskowych.
    >
    > Dzięki z góry za odpowiedzi, pozdrawiam,

    Zadaj to pytanie na pentax.org.pl zdaje się że on jest bardzo podobny do
    pentaxa w tym zakresie ogniskowej

  • 3. Data: 2009-02-25 13:23:18
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "polymorphus" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > końcu pomijalna, mam kita 18-55 i stałkę 50. Chodzi mi o to, czy jest
    > lepszy/gorszy optycznie w pokrywającym się zakresie ogniskowych.

    Miałem,
    Był porównywalny lub lekko słabszy od tamrona 70-300 - oczywiście mowa o
    pracy w tym samym zakresie ogniskowych.
    Do kita może być podobnie lub lepiej - zależy od sztuki.

    Cena 100-200PLN zależnie od stanu.

    JDJ

  • 4. Data: 2009-02-26 06:54:06
    Od: polymorphus <p...@g...pl>

    JackDeJack pisze:
> [...]
    > pracy w tym samym zakresie ogniskowych.
    > Do kita może być podobnie lub lepiej - zależy od sztuki.

    Dzięki za odpowiedz, Jack.
    Na Pentax.org.pl ciiisza a zależy mi na jak najszerszym info :/
    Kurczę, czyżby to taki niespotykany obiektyw, że nikt nic nie wie?
    Ten konkretny był kupowany w USA podobno, nie wiem, czy to ogólnie
    wynalazek na tamtejszy rynek, że u nas tak niewiele o nim można znaleźć?
    Hmmm... Cóż, poczekam jeszcze, może się kto ozwie :)

    polyM

  • 5. Data: 2009-02-26 10:07:59
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "polymorphus" <p...@g...pl> napisał:
    >[...]
    > Na Pentax.org.pl ciiisza a zależy mi na jak najszerszym info :/
    > Kurczę, czyżby to taki niespotykany obiektyw, że nikt nic nie wie?
    >[...]

    Podejrzewam, że to jest właśnie przyczyna. Tych Takumarów w Polsce pewnie
    jest niewiele i ciężko znaleźć kogoś kto ma z nimi osobiste doświadczenia.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 6. Data: 2009-02-26 10:22:15
    Od: polymorphus <p...@g...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Podejrzewam, że to jest właśnie przyczyna. Tych Takumarów w Polsce pewnie
    > jest niewiele i ciężko znaleźć kogoś kto ma z nimi osobiste doświadczenia.

    Khem, się czuję jak betatester ;)
    Popstrykałem kasetką z podpiętym tym szkłem, na razie nie chcę oceniać
    po tym co widzę na ekraniku. Choć wygląda OK, ale skombinowałem na
    weekend pentaxowego kita 50-200, to coś mi się może rozjaśni.

    pozdrawiam, polyM

  • 7. Data: 2009-02-26 19:33:39
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    > Dzięki za odpowiedz, Jack.
    > Na Pentax.org.pl ciiisza a zależy mi na jak najszerszym info :/
    > polyM

    Odpisałem tutaj więc na Pentax.org.pl już dałem spokój :)
    JDJ