  • 1. Data: 2009-02-25 09:10:02
    Temat: Dalsze pomiary
    Od: j...@u...at

    Tutaj

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/PomiarObiekt
    ywow#5306656728586642082

    dorzucilem dalszy interesujacy obiektyw.

    przegladajac w tyl / przod - pozostale.

    Dla tych , ktorym nie chce sie czytac opisu

    sa to pomiary rozdzielczosci obiektywow ostrzonych za pomoca AF . A
    wiec uzyskana realnie rozdzielczosc w aspekcie dokladnosci AF ( dla
    canon 50 d )

    linia fioletowa to najlepszy pomierzony pojedynczy wynik ,
    linia turkusowa to najgorszy pojedynczy.
    odleglosc pomiedzy tymi liniami w pionie to rozrzut dokladnoci AF i
    jego konsekwencje na rozdzielczosc ( ostrosc )

    linia zolta reprezentuje prawdopodobienstwo 50 % ze znajdziemy sie w
    tym obszarze.

    im linia zolta jest blizej fioletowej tym "lepiej niz gorzej"

    linia ciemno- niebieska dla porownania wynik obiektywu
    referencyjnego 50/1,4 - odpowiednik lini zoltej pozostalych
    obiektywow.

    XXX

  • 2. Data: 2009-02-25 10:10:22
    Temat: Re: Dalsze pomiary
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    A gdzie pomiar odniesienia, czyli maksymalna możliwa rozdzielczość do
    uzyskania danym obiektywem i matrycą? Mogłeś to zrobić używając
    ostrzenia w trybie LV.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 3. Data: 2009-02-25 10:28:25
    Od: j...@u...at

    On 25 Feb., 11:10, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Paweł W.
    >
    > --
    > Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:

    Celem tych testow nie jest odpowiedz na pytanie jak wogole dobry jest
    obiektyw , czyli nie jest odpowiedz na pytanie o maksymalna jego
    rozdzielczosc. Ostatecznie takich testow jest masa w sieci.
    Celem tych testow jest odpowiedz jak w praktyce ostrzy AF - detekcja
    fazy .
    Jaki jest wplyw precyzji AF na realnie uzyskana ostrosc - to jest dla
    mnie interesujace , gdyz wiekszosc zdjec robie za pomoca AF - a takich
    testow nikt nie robil.

    Naturalnie robilem tez pomiary za pomoaca LV - choc nie zajmowalem sie
    tym intensywniej.
    Wynik byl taki : na LV uzyskalem maksymalna ostrosc NIZSZA niz MAX
    za pomoca AF , ale tez nie bylo zdjec nieostrych. Ta nizsza ostrosc
    wanikala prawdopodobnie z rozdzielczosci displaya LCD wraz z lupa i
    rozdzielczosci mojego oka. Ale tym sie nie zajmowalem , wiec nie
    chce wyciagac wnioskow ogolnych. Byc moze kiedys sie przyjrze temu.
    Generalnie za pomoca LV jest lepiej ( inaczej mowiac nigdy nie ma zle
    a w AF moze byc zle ) , ale nie zawsze da sie przeciez LV stosowac.

    Juz czysto statystycznie - zdazaly sie wyniki wrecz nieprawdopodobnie
    dobre za pomoca AF - ale przez pomylke AF , mam ich sporo - na ich
    podstawie mozna na wystraczajaco wysokim poziomie istotnosci i
    prawdopodobienstwieiwylicz max. rozdzielczosc obiektywu . Ale tego nie
    zamierzam robic - gdyz tej ostrosci i tak nie jestem w stanie
    poprawic . Ona jest jaka jest. Dla mnie waznym jest odpowiedz na
    pytanie - jak poslugiwac sie obiektywem aby uzaskac jak najmniej
    blednych pomiarow AF a jak najwiecej dobrych.

    Cos takiego jak przylozenie aparatu do aka , krotkie wcisniecie
    spustu , blyskawiczna nastawa ostrosci i zdjecie jest trafione na
    100% NIE ISTNIJE w AF , jesli sie zdaza to tylko przypadkowo.

    XXX

  • 4. Data: 2009-02-25 10:40:53
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@u...at pisze:

> [...]
    > Jaki jest wplyw precyzji AF na realnie uzyskana ostrosc - to jest dla
    > mnie interesujace , gdyz wiekszosc zdjec robie za pomoca AF - a takich

    Ale to jest chyba błąd metody, niezależnie od tego, co chciałeś
    sprawdzić. Pytanie, czy AF trafia w okolice najlepszej jakości. Ocena
    rozrzutu to też inna sprawa. AF może mieć bardzo mały rozrzut trafień,
    ale trafiać daleko poza punkt maksymalnej ostrości. Wtedy mierzysz
    jedynie rozrzut AF, który wymaga regulacji.
    Mówisz, że porównywałeś w LV na LCD aparatu? A pozostałe wyniki
    oprogramowaniem na komputerze? Jeśli dobrze zrozumiałem, to co
    napisałeś, to wyniki twoich pomiarów na oko w LV na monitorku do
    pomiarów w oprogramowaniu na komputerze ma się jak piernik do wiatraka.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-02-25 10:55:31
    Od: j...@u...at

    On 25 Feb., 11:40, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > ale trafiać daleko poza punkt maksymalnej ostrości. Wtedy mierzysz
    > jedynie rozrzut AF, który wymaga regulacji.

    dzialanie AF porownuje obrazowo do lucznika ktory stara sie trafic do
    tarczy spowitej mgla.
    strzaly leca w jej kierunku , niektora hybiaja celu , inne trafiaja w
    tarcze jeszcze inne w sam srodek - bardziej lub mniej przypadkowo.
    W przypadku AF na otwartej przyslonie nie ma nic pewnego , mozna mowic
    tylko o tendencji.
    Z przymknieciem przyslony rozrzut jest oczywiscie taki sam , ale jego
    wplyw na ostrosc jest coraz mniejszy.

> [...]
    > napisałeś, to wyniki twoich pomiarów na oko w LV na monitorku do
    > pomiarów w oprogramowaniu na komputerze ma się jak piernik do wiatraka.

    Nastawialem ostrosc na LV w oparciu o LCD aparatu ( nie np laptopa z
    wiekszym ekranem)

    Oczywiscei ze wyniki na LV mierzone i liczone w ten sam sposob.
    Plik zdjeciowy w tiffie to ponad 40 MB , badanie jednego zooma
    zajmuje ok 5 GB,
    mozesz byc spokojny, ze robie to summienie gdyz dla siebie - a
    ostatecznie rodzice posylali mnie do paru szkol gdzie takie rzeczy
    uczyli mnie robic i pozniej m.inn. jakis czas uniwersytecka praca ,
    ale to minelo , pozostala z tego sumiennosc.

    XXX

  • 6. Data: 2009-02-25 11:01:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@u...at pisze:
    > uczyli mnie robic i pozniej m.inn. jakis czas uniwersytecka praca ,

    Straszne...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 7. Data: 2009-02-25 11:25:08
    Od: j...@g...pl

    On 25 Lut, 11:28, j...@u...at wrote:

    > Cos takiego jak przylozenie aparatu do aka , krotkie wcisniecie
    > spustu , blyskawiczna nastawa ostrosci i zdjecie jest trafione na
    > 100%  NIE ISTNIJE w AF  , jesli sie zdaza to tylko przypadkowo.

    Chyba tylko w Canonie ...

  • 8. Data: 2009-02-25 11:27:32
    Od: j...@g...pl

    On 25 Lut, 11:55, j...@u...at wrote:

    > Nastawialem ostrosc na LV w oparciu o LCD aparatu ( nie np  laptopa z
    > wiekszym ekranem)

    To Canon w trybie LV nie ma AF w oparciu o kontrast? Ale bieda ....

  • 9. Data: 2009-02-25 12:44:01
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <5...@t...goo
    glegroups.com> j...@g...pl napisał(a):

    > To Canon w trybie LV nie ma AF w oparciu o kontrast? Ale bieda ....

    Zależy który Canon. 40D faktycznie nie ma, ale 450D i 50D już tak.

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy

  • 10. Data: 2009-02-25 13:32:40
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    On 25 Lut, 12:25, j...@g...pl wrote:

    > Chyba tylko w Canonie ...

    Nie uogólniajmy, mowa tu wyłącznie o 50d. Na optyczne testowali i
    faktycznie stwierdzili, że 50d ma najsłabszy AF z amatorskich
    lustrzanek Canona dostępnych na rynku.
    Choć moim zdaniem nie jest wcale taki zły.