  • 51. Data: 2014-05-01 23:20:41
    Temat: Re: Ergonomia Olympus XZ-2
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-05-01 23:03, atm pisze:

    > Prosze bardzo - Sony 3N + 16-50mm
    > http://www.ceneo.pl/23227281
    > Jakosc fotek nieporownywalna, wielkosc za to mocno porownywalna z XZ-2,
    > cena tez nie rozni sie zbytnio

    A praktycznie w tej samej cenie zamiast 16-50 może też być 20/2.8 (jak
    gabaryty są priorytetem), wtedy zyskujemy jeszcze na rozmiarze kosztem
    uniwersalności szkła:
    http://camerasize.com/compact/#386,442.369,442.360,h
    a,t

    --
    marcin

  • 52. Data: 2014-05-02 00:03:27
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    > Powiedz szczerze, z reka na sercu, ze podoba Ci sie to zdjecie ;]
    > http://img.photographyblog.com/reviews/canon_powersh
    ot_s90/sample_images/canon_powershot_s90_06.jpg

    > Tu wiecej potworkow:
    > http://www.photographyblog.com/reviews/canon_powersh
    ot_s90_review/sample_images/

    Jeżeli nie oglądać 1:1, to nie rozumiem dlaczego mają być aż takimi
    strasznymi potworkami. Ale przy 1:1 mydło jest, i większe niż u mnie.
    Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to ustawienie zbyt wysokiej kompresji
    (czyli ustawienie trybu normal) - u mnie w trybie fine wielkość plików z
    podobnymi zdjęciami dochodzi do 4 MB i więcej.

    Tu możesz zobaczyć odwzorowanie szczegółów - trawy i liści drzew i
    gałęzi na dalszym planie (tylko miej na uwadze, że aparat miał ustawione
    wyostrzanie i kontrast na minimum i zdjęcie było pzeznaczone do dalszej
    obróbki):

    http://kozarzewski.org/var/IMG_3250.JPG

    Tyle że oczywiście XZ-2 jest o klasę lepszy.

  • 53. Data: 2014-05-02 00:27:16
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-05-01 23:03, atm wrote:
    > Prosze bardzo - Sony 3N + 16-50mm
    > http://www.ceneo.pl/23227281
    > Jakosc fotek nieporownywalna, wielkosc za to mocno porownywalna z XZ-2,
    > cena tez nie rozni sie zbytnio

    NEX z 16-50 jest od XZ-2 o prawie 2 cm grubszy (~6.5 vs 4.8 cm).
    Oczywiście oba rozmiary są bez dekli...

    XZ-2 podobno wciąż jest aparatem kieszonkowym (choć raczej nie do
    kieszeni w spodniach od garnituru ;)). NEXa bym tak nie nazwał.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 54. Data: 2014-05-02 07:09:01
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Thursday, May 1, 2014 3:45:42 PM UTC-4, atm wrote:

    > Masz ten efekt w PS, oddaje dokladnie to co mialem na mysli.

    Napisz wiec konkretnie, jaki kolor tego szumu monochromatycznego miales na mysli.

    Slon

  • 55. Data: 2014-05-02 12:13:27
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 30-04-2014 01:05, Kosu pisze:
    > Aparat jest duży i stosunkowo ciężki. Moim zdaniem ma bardzo dziwny
    > gumowy grip i niewygodnie położony spust. Przy obsłudze oburącz
    > problemu nie ma, ale trochę to się mija z celem... Jedną dłonią jakoś
    > nie mogę go objąć i zostaje takie pokraczne (i koszmarnie niewygodne)
    > trzymanie palcami.

    Czy to przypadkiem nie miało trafić na forum wizażu albo na kafeterię?
    Serio pytam. Nie wiem co by było, gdyby doszło do wojny i musiałbyś się
    okopać typową saperką. Na bank byłaby za ciężka, odciski by Ci się po
    pięciu sekundach porobiły, w efekcie czego po kwadransie wbiłbyś ją na
    sztorc i ubrał w białe gacie.
    (>?)

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 56. Data: 2014-05-02 20:30:53
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-05-02 12:13, ZakonSpirowany wrote:
    > Czy to przypadkiem nie miało trafić na forum wizażu albo na kafeterię?

    Nie.

> [...]
    > okopać typową saperką. Na bank byłaby za ciężka, odciski by Ci się po
    > pięciu sekundach porobiły, w efekcie czego po kwadransie wbiłbyś ją na

    OT.

    Tak wygląda saperka:
    http://www.gerber-tools.com/images/Gerber-E-Tool-22-
    01945-600x500.jpg

    Zespół ludzi projektował ją tak, żeby była bardzo wygodna i poręczna.

    AFAIK typowe saperki ważą 500-700g, ale widziałem też modele lżejsze,
    czyli właściwie niewiele cięższe od Olympusa XZ-2.

    Domyślam się jednak, że Twoje wyobrażenie saperki pochodzi z Czterech
    Pancernych lub zasadniczej służby wojskowej:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/M
    PL-50.jpg

    Jeśli o fotografii i aparatach masz takie pojęcie, jak o sprzęcie
    wojskowym, to chyba dużo nie wniesiesz w dyskusję...

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 57. Data: 2014-05-02 22:03:03
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 02-05-2014 20:30, Piotr Kosewski pisze:
> [...]
    >
    > Domyślam się jednak, że Twoje wyobrażenie saperki pochodzi z Czterech
    > Pancernych lub zasadniczej służby wojskowej:

    Nie. Ja po prostu wiem, że saperką się kopie. I to niekoniecznie w
    sypkim piasku.
    Jak dla Ciebie 346 g, to dużo, to ja nie ogarniam. Kup 2-kilogramową
    hantle i machają nią sobie w wolnych chwilach. Po jakimś czasie powinno
    być lepiej.

    http://www.cameralabs.com/reviews/Olympus_XZ-2/
    Polecam akapit "Olympus Stylus XZ-2 design and controls".

    I dla jasności: nie jestem fanem Olympusa - wręcz przeciwnie, ale jak
    swoim 520-gramowym aparatem na luzie robię zdjęcia jedną ręką znad
    głowy, to nie wiem, jak w normalnym trybie można narzekać na tego
    Olympusa. Masz artretyzm? Dłonie nastolatki?

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 58. Data: 2014-05-06 22:42:49
    Od: Kosu <p...@m...nowhere>

    Epilog ;).

    Po kilku próbach odkryłem, że XZ-2 trzeba trzymać palcami w sposób,
    w jaki dotąd trzymałem chyba tylko kanapki. Co ciekawe - bawiłem
    się też np. E-PM1 z identycznym chwytem i był raczej wygodny (pewnie
    przez lepsze dla mnie rozłożenie przycisków i masy).

    Kompaktu niestety nie kupię. Jakość zdjęć poniżej 600 zł jest IMO
    uwłaczająca. Mam coś takiego za darmo w domu - nazywa się Fuji S5500
    i wypluwa RAWy ;). XZ-10 jest przyzwoity, ale ma trochę za słabą
    matrycę. XZ-2 jest równie "poręczny" jak bezlusterkowiec. RX100 jest po
    prostu za drogi (a szkoda).

    Ogólny wniosek jest taki, że moim "drugim" aparatem będzie chyba właśnie
    bezlusterkowiec. Doskonałe wrażenie zrobił na mnie leciwy E-PL3 (dawno
    nie widziałem tak fajnego spustu), choć ogólnie najbardziej ciągnie
    mnie do Nikon 1.
    Na pewno nie podejmę żadnych decyzji przed recenzjami Nikona J4, więc
    chwilowo mogę się zająć robieniem zdjęć tym, co leży w domu :).

    Dzięki za komentarze.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 59. Data: 2014-05-07 09:46:38
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 6. Mai 2014 22:42:49 UTC+2 schrieb Kosu:
> [...]
    >
    > Na pewno nie podejmę żadnych decyzji przed recenzjami Nikona J4, więc
    >
    > chwilowo mogę się zająć robieniem zdjęć tym, co leży w domu :).

    jezeli Jakis Problem tutaa moze sie przy wyborze pojawic , to wynika on z niskiego
    limitu cenowego.
    ponizej tego pulapu 1000 zl sa oferowane aparty raczej proste , najprostsze.
    zawsze cos sie nie zgadza.
    dla mnie powaznym utrudnieniem jest brak chocby najprostszego celownika
    wziernikowego.
    na tych prostych kompaktach w pelnym sloncu w zasadzie nie da sie w pelni swiadomie
    kadrowac. w trakcie prob w sklepie wydaje sie o.k. , na zewnatrz w pelnym swietle
    jest inaczej.

    krecace sie bez oporu pierscienie nastaw , odpadajace klapki , trudno dostepne wazne
    funkcje , dlugi czas aktywacji - to wszystko moze cholernie utrudnic zycie.

    ja mam lx5 , jestem zadowolony , choc uzywam raz na dwa lata, nastepca jest jeszcze
    lepszy , sa inne male . panasonic w zakresie m43- to dobry kompromis pomiedzy
    mobilnoscia a jakoscia obrazu. z tym ze za nowy model to 1000 zl raczej nie wystarcza
    . przyzwoite aparaciki zaczynaja sie od ok 2000 pln , od 3000 pln zaczyna byc
    dobrze.

    uwazam , ze ponizej 1000pln to raczej wyrzucone pieniadze za nowy aparat, mozna
    zastapic komorka.

  • 60. Data: 2014-05-08 08:37:29
    Od: XX YY <f...@g...com>

    konieczie sprawdzilbym ten aparacik.
    cena w okoicach 1000 zl

    http://www.amazon.de/Fujifilm-X10-Digitalkamera-Mega
    pixel-optischer/dp/B005JRGWNS/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid
    =1399530908&sr=8-1&keywords=fujifilm+x+10