  • 1. Data: 2014-04-30 01:05:00
    Temat: Ergonomia Olympus XZ-2
    Od: Kosu <p...@m...nowhere>

    Cześć,

    Na początek witam po dłuższej przerwie.

    Chciałbym kupić jakiś nieduży kompakt (w sensie: żadne hybrydy, slr-like
    i tak dalej).

    Po długim wzdychaniu właściwe zdecydowałem się na Olympusa XZ-2,
    choć przeszkadza mi w nim kilka kwestii (28mm na dole, dekielek,
    przesadnie duży rozmiar). Poszedłem do sklepu i... nie mogłem go
    utrzymać w dłoni :/.

    Aparat jest duży i stosunkowo ciężki. Moim zdaniem ma bardzo dziwny
    gumowy grip i niewygodnie położony spust. Przy obsłudze oburącz
    problemu nie ma, ale trochę to się mija z celem... Jedną dłonią jakoś
    nie mogę go objąć i zostaje takie pokraczne (i koszmarnie niewygodne)
    trzymanie palcami.

    Trochę jestem poirytowany sytuacją. Prawie "wszystkomający" aparat leży
    na półce za 1000 zł, a ja mam go dosyć po 2 minutach.

    Czy ktoś miał podobne wrażenia? Czy to może przejść? Ile godzin muszę
    jeszcze spędzić na macaniu w sklepie? :)

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 2. Data: 2014-04-30 02:49:42
    Temat: Re: Ergonomia Olympus XZ-2
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-04-30 01:05, Kosu pisze:

> [...]
    >
    > Czy ktoś miał podobne wrażenia? Czy to może przejść? Ile godzin muszę
    > jeszcze spędzić na macaniu w sklepie? :)

    A oglądałeś XZ-10? Jest mniejszy (moim zdaniem już faktycznie jest
    kieszonkowy, czego o XZ-2 powiedzieć nie można), sporo lżejszy, obiektyw
    praktycznie tak samo jasny, na szerokim 26 mm vs. 28 mm w XZ-2 no i
    tańszy, bo kosztuje 800 zł. Tak, ma mniejszą matrycę, gdyż 1/2.3, ale
    umówmy się, przy tej wielkości sensorów ta różnica nie jest duża i w
    jakości obrazka praktycznie pomijalna.

    --
    marcin

  • 3. Data: 2014-04-30 09:14:46
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-04-30 02:49, mt wrote:

> [...]
    > tańszy, bo kosztuje 800 zł. Tak, ma mniejszą matrycę, gdyż 1/2.3, ale
    > umówmy się, przy tej wielkości sensorów ta różnica nie jest duża i w

    Z jakoscia foto polemizowalbym. Zobacz przyklady na 800:
    http://img.photographyblog.com/reviews/olympus_xz2/p
    hotos/olympus_xz2_04.jpg
    http://img.photographyblog.com/reviews/olympus_xz10/
    photos/olympus_xz10_04.jpg
    Oczywiscie aparat daje rade ale do XZ-2 troche mu brakuje, rowniez w
    kwestii jakiejkolwiek kontroli glebi ostrosci.
    Wiecej sampli do porownania:
    http://www.photographyblog.com/reviews/olympus_xz2_r
    eview/sample_images/
    http://www.photographyblog.com/reviews/olympus_xz10_
    review/sample_images/

  • 4. Data: 2014-04-30 09:41:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Czy ktoś miał podobne wrażenia? Czy to może przejść? Ile godzin muszę
    >
    > jeszcze spędzić na macaniu w sklepie? :)

    ja mam cos takiego.
    ale trzeba sobie zdac sprtawe ze aparaty do 1000 zlotych to raczej najnizsza Polka
    jakosciowa. nie mozna za wiele oczekiwac.
    biorac takie aparaciki do reki dostaje cos na podobiensto odruchu wymiotnego.
    #
    sa fajne, swietne kompakty , ale te kostzuja ók 3 razy wiecej.

    one wszystkie w sumie ( te najtansze ) daja te sama jakosc obrazu , trzeba wziasc do
    reki , zeby osobiscie sprawdzic , ktory najmniej przeszkadza w robieniu zdjec.
    nie da sie doradzic wyboru , kazdy musi podjac decyzje sam.
    ergonomia w tych aparacikach jest wazna , dlatego ze nie jest pod tym wzgledem
    najlepiej i i dopasoweni do indywidualnych potrzeb i oczekiwan jest czyms krytycznym.

    w sumie szkoda czasu na lamanie sobie tym glowy.
    kup pierwszy lepszy w cenie do 1000 zl znanej firmy , ktroy bedzhie Ci sie podobal i
    dobrze lezal w rece. i tak po paru miesiachc te zabawki zaczynaja nudzic.

  • 5. Data: 2014-04-30 09:58:25
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-04-30 09:41, XX YY pisze:

> [...]
    > #
    > sa fajne, swietne kompakty , ale te kostzuja ók 3 razy wiecej.

    Jak zwykle pieprzysz bez sensu. Ten Olympus i RX100 to są obecnie dwa
    najlepsze kompakty z obiektywami zmiennoogniskowymi na rynku jeśli
    chodzi o jakość obrazka. Widziałeś jakieś zdjęcia z niego, znasz chociaż
    specyfikację?

    --
    marcin

  • 6. Data: 2014-04-30 10:02:02
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 30. April 2014 09:58:25 UTC+2 schrieb mt:

    Polka jakosciowa. nie mozna za wiele oczekiwac.

    > Jak zwykle pieprzysz bez sensu. Ten Olympus i RX100 to sďż˝ obecnie dwa
    >
    > najlepsze kompakty z obiektywami zmiennoogniskowymi na rynku je�li
    >
    > chodzi o jako�� obrazka. Widzia�e� jakie� zdj�cia z niego, znasz
    chociaďż˝

    > specyfikacjďż˝?
    >

    > --
    >
    > marcin

    nie spelniasz wymagan jakie stawiam dyskutantom w zakresie kultury wypowiedzi ,
    kultury osobistej i pozimu merytorycznego.
    nie mozesz ze mna dyskutowac - sorry.

  • 7. Data: 2014-04-30 10:10:37
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-04-30 10:02, XX YY pisze:

    > nie spelniasz wymagan jakie stawiam dyskutantom w zakresie kultury wypowiedzi ,
    kultury osobistej i pozimu merytorycznego.
    > nie mozesz ze mna dyskutowac - sorry.

    Ja z tobą nie dyskutuje, tylko prostuje twoje brednie, jełopie. Żeby
    dyskutować, to musiałbyś mieć odrobinę chociaż wiedzy merytorycznej a
    tej nie posiadasz i jak zwykle piszesz o czymś, o czym nie masz pojęcia.
    A swoją kulturę pokazałeś na Optycznych, gdzie po 2 miesiącach
    wyleciałeś z hukiem durniu jeden.

    --
    marcin

  • 8. Data: 2014-04-30 11:35:52
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-04-30 02:49, mt wrote:

> [...]
    > tańszy, bo kosztuje 800 zł. Tak, ma mniejszą matrycę, gdyż 1/2.3, ale
    > umówmy się, przy tej wielkości sensorów ta różnica nie jest duża i w

    Jeszcze raz przejrzalem specyfikacje i sample z XZ-10. Jest to taki
    "mixed bag". Jest RAW, pierscien, auto klapka obiektywu, ekran dotykowy
    hires, naprawde kompaktowy, jasny obiektyw 26mm.
    Z drugiej zas mala matryca i taka sobie jakosc zdjec...
    zobacz aberracje i mydlo w lewym gornym narozniku:
    http://img.photographyblog.com/reviews/olympus_xz10/
    photos/olympus_xz10_20.jpg
    Pod tym wzgledem Nokia N8 lepiej sobie radzi.
    Niestety, nie ma idealnego aparatu kompaktowego. RX-100 tez ma swoje wady.

  • 9. Data: 2014-04-30 12:57:03
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

> [...]
    > choć przeszkadza mi w nim kilka kwestii (28mm na dole, dekielek,
    > przesadnie duży rozmiar). Poszedłem do sklepu i... nie mogłem go

    Można dokupić samootwierający się dekielek. Musisz zdawać sobie sprawę
    jeszcze z jednej niedogodności (dla mnie przynajmniej): braku ładowarki,
    akumulator ładuje się w aparacie.

> [...]
    > problemu nie ma, ale trochę to się mija z celem... Jedną dłonią jakoś
    > nie mogę go objąć i zostaje takie pokraczne (i koszmarnie niewygodne)

    Mam go od kilku miesięcy i potrafię w miarę komfortowo robić zdjęcia
    jedną ręką - palce trzymają grip z boku, bliżej obiektywu. Nie musiałem
    przyzwyczajać się. IMHO, podstawowy problem tutaj to waga, a nie
    kształt, który zasadniczo nie może być bardzo inny, jeżeli ma to być
    nadal kompakt. Nie zauważyłem, żeby spust był nie na miejscu - a parę
    aparatów w życiu miałem... Może jakoś źle trzymasz ten aparat?

    Ale faktycznie ergonomia Olympusów niespecjalnie do mnie przemawia (nie
    tylko XZ-2), trafiały mi się lepsze ergonomicznie kompakty, gdzie jedną
    ręką mogłem nawet zmieniać wszystkie parametry naciskając przyciski i
    kręcąc kółka. Np. wbrew pozorom całkim wygodnym okazał się Canon S90
    (sądzę, że jego potomkowie będą wygodne też, przyjrzyj się S120 - jest
    raczej chwalony za jakość zdjęć). No i fantastyczne, rzeczywiście
    kompaktowe wymiary.

    Za XZ-2 niewątpliwie przemawia jakość zdjęć - chyba najleprsza w klasie
    matryc o tych wymiarach. Czy to jest ważniejsze, niż nieskazitelna
    ergonomia, wybiera każdy sam :)

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 10. Data: 2014-04-30 13:01:31
    Od: bans <g...@o...pl>

    Aparat jest OK, ale ma dwie wkurazjące mnie wady:

    - niestandardowe gniazdo USB - zapomnij, że wrzucisz u kogoś znajomego
    zdjęcia na kompa nie mając kabelka.

    - fatalnie umieszczony przycisk POWER - często zdarza mi się go wcisnąć
    wkładając aparat do pokrowca, aparat próbuje wysunąć obiektyw, ale z
    dekielkiem i w pokrowcu mu się to nie udaje i zawiesza się. Dopiero
    wyjęcie akumulatora na moment załatwia sprawę.

    --
    bans