  • 11. Data: 2013-03-21 10:04:21
    Temat: Re: Elektryczność statyczna - rozładowanie
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Nawilżacz powietrza. Zbyt niska wilgotność szkodzi tez elektronice.

    To prawda. Zajmuję się w pracy terminalami płatniczymi. One mają różne
    rozwiązania, utrudniające dostęp do pamięci terminala - tamper detect.
    Gdy układ wykryje próbę ingerencji w terminal, to czyści pamięć kluczy
    i blokuje terminal. Konkretne rozwiązania to tajemnica producenta, więc
    nawet my nie znamy szczegółów, ale jedna partia jest nadwrażliwa i zawsze
    zimą mamy dużo więcej zgłoszeń o przypadkowo (bez powodu) zablokowanych
    terminalach.

    Podejrzenie jest takie, że ładunki elektrostatyczne powodują zadziałanie
    układu.

    Generalnie odkąd zaczęły mnie piec oczy, zainteresowałem się tematem
    wilgotności powietrza, kupiłem do domu nawilżacz (chodzi non stop) i
    nie wyobrażam sobie teraz innego przetrwania zimy. Problem jest taki,
    że im zimniejsze powietrze, tym mniej wilgoci może pomieścić, dlatego
    powietrze, które dostaje się do mieszkania i jest ogrzewane, nadal ma
    mało wilgoci. Zimą mam w domu wilgotność rzędu 10%, nie jest to przyjemne,
    ciężko się oddycha, pieką oczy, czuje się tą suchość. Nawilżacz utrzymuje
    wilgotność na poziomie mniej więcej 40% i wtedy jest normalnie.

    Jak zrobi się cieplej to pewnie nie będzie potrzebny. Okaże się.

    --
    "Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
    dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."

  • 12. Data: 2013-03-21 10:44:18
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-03-20 15:58, Adam pisze:
> [...]
    > przejdę kilka metrów od szafy serwerowej do drukarki lub biurka. Nie
    > szuram nogami.
    >
    > Jestem w tym samym ubraniu, co w innych biurach. Tylko w tym jednym jest
    > problem.
    > Może to być problematyczne (lub fatalne w skutkach) dla urządzeń
    > aktywnych czy komputerów, jest też dla mnie subiektywnie bardzo
    > nieprzyjemne.
    >
    > Pytanie: jest jakiś sposób oprócz obroży ;) na _powolne_ rozładowanie
    > się? Bo płytka podpięta przez opornik do masy to raczej nie zda egzaminu.

    Jest. Hasło brzmi Sikafloor. Ale to trochę zabawy.
    Nawiasem mówiąc, zrobiłem sobie stolik z powłoką antyelektrostatyczną z
    wykorzystaniem systemu Sikafloor. Znakomite.

    Pozdrawiam,
    Paweł