  • 1. Data: 2013-03-20 18:55:33
    Temat: Symulator uC ale programistyczny
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Naszla mnie potrzeba podsymulowania kawałka kodu na AVR do której,
    przyznaje, najwygodniej było by mi zaprząc jakiś symulator wywoływany z
    poziomu C/C++. Czyli ładuje jakiś char buf[MEMSIZE] kodem i wołam
    funkcje stepującą. Dla ciekawskich: chodzi o pewien rodzaj unit testów i
    pilnowania performance kawałka kodu. Ponieważ musze mieć 100%
    automatyzacji wszelkie graficzne debuggero-symulatory mijają sie z
    celem. Potrzebuje symulator CPU z interfejsem czysto programistycznym.

    Podobny problem z ARM rozwiązalem kiedyś wyrywając odpowiedni core z
    projektu M.A.M.E. Jednak ten projekt na oczy nie widział pojęcia
    abstrakcji i wyjęcie core jest często wyzwaniem ...

    Podobnie pewnie postąpie teraz, wyrywając symulator AVRa z tego
    projektu, ale po przejrzeniu plików już widzę ze bedzie to samo g... z
    brakiem abstrakcji i rękodzieło w poprawianiu po programistach C.

    Skoro trafił mi się 2x ten sam problem to pytanie:

    Czy ktoś widział jakiś projekt który skierowany jest na elektroników (a
    więc symulatory popularnych uC) i posiada interfejs programistyczny a
    służy do tworzenia testow? W bardziej zaawansowanej wersji to zapewne
    może byc dowolny symulator HDL i symulacja modelu CPU, ale to już
    niezdrowe przegięcie bo za daleko od meritum: czyli kodu.

    Dla bardziej ciekawskich: mam dwa cpu i muszę zapewnić że pewien kawałek
    algorytmu działający na raz na obu mieści mi się w odpowiednich ramkach
    czasowych aby się nie rozsynchronizowały. Aplikacja nie jest do
    napisania i już, będzie rozwijana i dlatego potrzebuje zautomatyzować testy.