  • 1. Data: 2013-03-19 23:03:39
    Temat: licznik energii
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Mam szafkę starych liczników, które ktoś pomasował cegłą. Potłukł
    klosze ale plomby są nienaruszone. Czy straciły legalizację? :)

    --
    Piter

  • 2. Data: 2013-03-19 23:55:44
    Temat: Re: licznik energii
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiteR napisał:

    > Mam szafkę starych liczników, które ktoś pomasował cegłą. Potłukł
    > klosze ale plomby są nienaruszone. Czy straciły legalizację? :)

    Jak stare, to straciły. Do mnie kiedyś przyszli i wymienili, bo
    legalizacja ważna jest tylko ileś lat.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2013-03-20 00:56:15
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Jak stare, to straciły. Do mnie kiedyś przyszli i wymienili, bo
    > legalizacja ważna jest tylko ileś lat.

    Ileś lat jest ważna, potem się ją parę razy przedłuża (ale to wymaga
    demontażu licznika i dostarczenia go do laboratorium legalizacyjnego -
    jasne więc że taki licznik nie wraca na swoje miejsce tylko idzie do
    innego klienta). A po paru legalizacjach licznik jest już tak stary że
    dalej się go nie legalizuje - w tradycyjnych głównym czynnikiem było
    słabnięcie magnesu hamującego i wycieranie się łożysk wirnika.

    A uszkodzone z definicji tracą legalizację.

    --
    Darek

  • 4. Data: 2013-04-01 00:09:55
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 20 Mar 2013 00:56:15 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

> [...]
    > dalej się go nie legalizuje - w tradycyjnych głównym czynnikiem było
    > słabnięcie magnesu hamującego i wycieranie się łożysk wirnika.

    Darku, starych liczników indukcyjnych najczęściej się nie odsyła do
    legalizacji bo jej koszt i związana z tym konieczność zapewnienia
    licznika zastępczego mogą przekroczyć wartość jakiegoś najtańszego
    legalizowanego licznika elektronicznego.
    GG#2400455 ICQ#320399066