  • 21. Data: 2009-06-17 14:01:53
    Temat: Re: Re: Eizo Cg241/242W. Prośba o kilka informacji.
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-17 15:53:32 +0200, Dariusz Zygmunt <i...@a...net> said:

    > Nie rozwiązały, tylko zamieniły jedne problemy na inne :-)

    To podobnie jak z bryczkami i samochodami :-P

    > No i ceny zdecydowanie
    >
    > Tu akurat obydwie technologie szły zawsze równolegle

    Kurde, tyle lat pracowałem na monitorach CRT z naprawdę górnej półki i
    jakoś tego nie dostrzegłem...

    > a rozwój
    > zakończył się praktycznie na 22" przy ekranie 4x3 i 26" przy 16x10/9,
    > obydwie wielkości nie przekraczają możliwości CRT.

    Po pierwsze jest jeszcze 30", po drugie nie widziałem za wielu CRT,
    które dawałyby ostre 1600x1200 dające komfort wygodnej pracy. No ale
    może gdybym był większym masochistą...

    de Fresz

  • 22. Data: 2009-06-17 14:02:53
    Temat: Re: Eizo Cg241/242W. Prośba o kilka informacji.
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Dariusz Zygmunt pisze:

    > Chyba jako "rzeźbę nowoczesną" - bo działać to on już raczej nie
    > będzie ;-)

    Może podpytajmy użytkowników? I tak dla przykładu, najstarszy monitor
    jaki mam pod opieką to właśnie zawodowy Eizo, ma 16 lat, chodzi od rana
    do nocy. Obecnie jaskrawość ma na poziomie 120 nitów, czyli tyle co nowy
    CRT a krzywe jasności po kalibracji są linią prostą.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 23. Data: 2009-06-17 14:07:31
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Dariusz Zygmunt pisze:
    > a rozwój
    > zakończył się praktycznie na 22" przy ekranie 4x3 i 26" przy 16x10/9,
    > obydwie wielkości nie przekraczają możliwości CRT.

    Z tym, że 22" CRT daje tylko odrobinę większą powierzchnię ekranu niż
    19" LCD. A największe LCD w formacie 4x3 jest 21,3" czyli 5cm na
    przekątnej więcej. Formaty panoramiczne największy CRT był o ile dobrze
    pamiętam 24" i miały niemal identyczne pole powierzchni obrazu jak 22"
    LCD. A LCD są jeszcze 24, 26, 27, 30".

  • 24. Data: 2009-06-17 19:44:51
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa 17 czerwiec 2009 16:01, de Fresz wyraził następujacą opinię:

    > To podobnie jak z bryczkami i samochodami :-P

    Ja bym to raczej porównał do przejście z kultury myśliwsko-zbierackiej gdzie
    "pracuje" się max 3 godziny dziennie do kultury rolniczej gdzie haruje się
    od świtu do nocy, no ale czego się nie robi dla postępu ;-)

    > Kurde, tyle lat pracowałem na monitorach CRT z naprawdę górnej półki i
    > jakoś tego nie dostrzegłem...

    Rozumiem, że gdy "szczytem marzeń" był 15" CRT to po górnych półkach walały
    się 30" LCD-ki ;-)

    > Po pierwsze jest jeszcze 30"

    Oczywiście, mogą być nawet 50" tylko trudno byłoby je objąć wzrokiem z
    odległości z jakiej zwykle się pracuje :-)

    > , po drugie nie widziałem za wielu CRT,
    > które dawałyby ostre 1600x1200 dające komfort wygodnej pracy.

    A po co mi oglądać wiele jak przed sobą widzę Eizo FlexScan F931 który rok
    temu kosztował mnie całe 400zł ;-)

    > No ale
    > może gdybym był większym masochistą...

    Jeszcze większym??

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 25. Data: 2009-06-17 20:06:08
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa 17 czerwiec 2009 16:07, Tom01 wyraził następujacą opinię:

> [...]
    > przekątnej więcej. Formaty panoramiczne największy CRT był o ile dobrze
    > pamiętam 24" i miały niemal identyczne pole powierzchni obrazu jak 22"

    Nie powiem, 26" panoramiczny LCD który kiedyś mogłem "potestować" był fajny,
    ale siedząc przed nim na odległość "pracy" widziałem przebarwienia w rogach
    - przy pracy biurowej oczywiście to nie przeszkadza, ale przy grafice już
    tak, w dodatku miał 1200 linii wysokości, tyle to ja mam na CRT.
    OK, wiem, na pewno są takie monitory LCD które mają "gładki" obraz
    niezależnie od kąta patrzenia a i rozdzielczość wyższą, ale nie stać mnie na
    takie :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 26. Data: 2009-06-17 20:13:12
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa 17 czerwiec 2009 16:02, Tom01 wyraził następujacą opinię:

> [...]
    > do nocy. Obecnie jaskrawość ma na poziomie 120 nitów, czyli tyle co nowy
    > CRT a krzywe jasności po kalibracji są linią prostą.

    Ja tam nikomu źle nie życzę, więc niech w takim stanie pochodził następne
    16-cie :-)
    Swoją drogą w tym wątku parę razy przewinęła się informacja że te starsze
    LCD jakieś lepsze są od nowych ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 27. Data: 2009-06-17 20:24:33
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa 17 czerwiec 2009 15:50, de Fresz wyraził następujacą opinię:

    > A co jest dzisiaj dostępne z CRT poza mniej lub bardziej wypalonym,
    > pardone le mot, złomem?

    Sam uznałeś, że obecnie używane monitory CRT można porównywać z LCD-kami
    tylko wtedy gdy będą miały zbliżoną "cenę pierwszej sprzedaży".
    Znaczy, że ten "wypalony złom" jest {co najmniej} nie gorszy niż nowe LCD "z
    tej samej półki", no cóż, sam bym tego lepiej nie wymyślił :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 28. Data: 2009-06-17 20:26:49
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-06-17 21:44:51 +0200, Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> said:

    > Ja bym to raczej porównał do przejście z kultury myśliwsko-zbierackiej gdzie
    > "pracuje" się max 3 godziny dziennie do kultury rolniczej gdzie haruje się
    > od świtu do nocy, no ale czego się nie robi dla postępu ;-)

    Nie wiem gdzie Ty się musisz biedaku tyle namęczyć, ja nie czuję żebym
    musiał się męczyć przed LCD, wręcz jest mi z nim dużo lepiej.

    > Rozumiem, że gdy "szczytem marzeń" był 15" CRT to po górnych półkach walały
    > się 30" LCD-ki ;-)

    Nie, 21" bańka, o której amatorzy nawet nie marzyli, bo kosztowała z 8
    średnich krajowych. I nie dorównywały rozdzielcząścią i ostrością
    LCDkom, które je zastąpiły.

    > a rozwój
    >
    > Oczywiście, mogą być nawet 50" tylko trudno byłoby je objąć wzrokiem z
    > odległości z jakiej zwykle się pracuje :-)

    Też nie lubię 30, ale ich obecność na rynku jest faktem, czy Ci się to
    podoba, czy nie.

    > A po co mi oglądać wiele jak przed sobą widzę Eizo FlexScan F931 który rok
    > temu kosztował mnie całe 400zł ;-)

    Polecałbym Ci w takim razie wizytę u dobrego okulisty. No chyba że po
    prostu nigdy żadnego LCDka z bliska nie widziałeś i nie wiesz co to
    znaczy ostry, wyraźny i niemrugający obraz...

    > Jeszcze większym??

    Od tych którzy się męczą na CRT? Nieeeee, to niemożliwe :-P

    de Fresz

  • 29. Data: 2009-06-17 20:34:33
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-06-17 22:24:33 +0200, Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> said:

    > Sam uznałeś, że obecnie używane monitory CRT można porównywać z LCD-kami
    > tylko wtedy gdy będą miały zbliżoną "cenę pierwszej sprzedaży".

    Owszem, porównywanie firmowych CRTków z wyższej półki (dziś mających
    tyle wspólnego z komfortem, co Golf I) z hipermarketowym szajsem za 5
    stów jest przejawem indolencji umysłowej :-P
    BTW Golf I też jest wygodniejszy od nowego Matiza. I tańszy.

    > Znaczy, że ten "wypalony złom" jest {co najmniej} nie gorszy niż nowe LCD "z
    > tej samej półki", no cóż, sam bym tego lepiej nie wymyślił :-)

    No i nie zrozumiałeś. Cóż, trudno.

    de Fresz

  • 30. Data: 2009-06-17 20:42:40
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Dariusz Zygmunt pisze:
    > Ja tam nikomu źle nie życzę, więc niech w takim stanie pochodził następne
    > 16-cie :-)

    Teoretycznie, dobry LCD powinien przechodzić między 15 a 30 lat.

    > Swoją drogą w tym wątku parę razy przewinęła się informacja że te starsze
    > LCD jakieś lepsze są od nowych ;-)

    Zalew skrajnie taniej masówki?