  • 31. Data: 2009-06-17 20:45:11
    Temat: Re: Eizo Cg241/242W. Prośba o kilka informacji.
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa 17 czerwiec 2009 22:26, de Fresz wyraził następujacą opinię:

    > Nie wiem gdzie Ty się musisz biedaku tyle namęczyć, ja nie czuję żebym
    > musiał się męczyć przed LCD, wręcz jest mi z nim dużo lepiej.

    Aha, tak też mówili pierwotni rolnicy - że mają co jeść przez cały rok {no z
    wyjątkiem przednówka} i że nie muszą codziennie na polowania chodzić bo
    bydło w domach trzymają i od tego jest im też dużo cieplej ;-)

    > Polecałbym Ci w takim razie wizytę u dobrego okulisty. No chyba że po
    > prostu nigdy żadnego LCDka z bliska nie widziałeś i nie wiesz co to
    > znaczy ostry, wyraźny i niemrugający obraz...

    Tak, w LCD rzeczywiście są ostre - krawędzie pikseli, ale żeby miało to
    dawać jakiś super komfort w pracy to nie zauważyłem, co do mrugania CRT to
    ustawia się 100Hz a nie 60 jak w LCD i od razu jest lepiej :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 32. Data: 2009-06-17 21:01:19
    Od: Sylwester Zarębski <kenjiro_usun@spam_irc.pl>

    Dnia Wed, 17 Jun 2009 16:02:53 +0200, Tom01 napisał(a):

    > Może podpytajmy użytkowników? I tak dla przykładu, najstarszy monitor
    > jaki mam pod opieką to właśnie zawodowy Eizo, ma 16 lat, chodzi od rana
    > do nocy. Obecnie jaskrawość ma na poziomie 120 nitów, czyli tyle co nowy
    > CRT a krzywe jasności po kalibracji są linią prostą.

    Eee, przepraszam... Eizo i 16 lat w kontekście LCD?

    Hint: Czytaj wątek :).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 33. Data: 2009-06-17 21:44:16
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Sylwester Zarębski pisze:

    > Eee, przepraszam... Eizo i 16 lat w kontekście LCD?

    Tak, to LCD, choć trochę mi nie wyszły te rachunki, rok produkcji na
    pewno przed 2000r. Sprawdzę przy najbliższej okazji. Czyli wychodzi, że
    ma ok 9 lat lub lepiej.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 34. Data: 2009-06-18 07:07:43
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Dariusz Zygmunt pisze:

    > ustawia się 100Hz a nie 60 jak w LCD i od razu jest lepiej :-)

    Tylko że w LCD nawet 1Hz nie mruga(łby). Z zasady :)

  • 35. Data: 2009-06-18 07:22:22
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Tom01 pisze:

    > Detale zależą od poprawności kalibracji. Jeśli ich nie widać to oznacza
    > nieprawidłową regulację. Czerni Pan nie straci, bez obaw. Zapas
    > kontrastu jest na CG tak duży, że może Pan spokojnie manewrować punktem
    > czerni bez spowodowania jej świecenia.

    Kiedy właśnie jest tak: patrzę na obrazek z detalami na poziomie 1,2,3 itd.
    "Defaultowo" widać je patrząc na wprost dopiero od około 8. Wystarczy się jednak
    odchylić o 20 stopni a stają się doskonale widoczne...
    Podnoszę punkt czerni (liniowa charaktertstyka, i mówię o krzywych karty bo ta
    belinea nie ma kalibracji, rzecz jasna) o 1,2,3 i co się dzieje?
    Czarne tło natychmiast zaczyna być coraz jaśniejsze (co widać w kompletnej
    ciemności),
    ale... nadal nie widać najniższych pasków. Dopiero przy poziomie czerni rzędu 6-7
    zaczynają być odróżnialne. W tym momencie ekran świeci już, jak za przeporszeniem TN.

    Wbrew logice, ale tak właśnie się dzieje... może jakieś dziwne rzeczy
    dzieją się w samym sterowaniu w monitorze?

    A na tym (chyba) IPS-ie który mam przed sobą, widzę detale już od poziomu 1,
    no może 2, bez żadnych specjalnych manipulacji.

  • 36. Data: 2009-06-18 09:01:20
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Jakub Witkowski pisze:
> [...]
    > rzędu 6-7
    > zaczynają być odróżnialne. W tym momencie ekran świeci już, jak za

    Monitor ma nieprawidłową charakterystykę jasności i korekcją na karcie
    Pan tego nie poprawi. Przesuwa Pan tylko ją w górę/dół po osi jasności.
    Detali, jak nie było tak nie ma, bo w tym zakresie charakterystyka jest
    linią poziomą.

    > A na tym (chyba) IPS-ie który mam przed sobą, widzę detale już od
    > poziomu 1,
    > no może 2, bez żadnych specjalnych manipulacji.

    Bo charakterystyka jasności jest bardziej liniowa.

  • 37. Data: 2009-06-18 21:07:34
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W czwartek 18 czerwiec 2009 09:07, Jakub Witkowski wyraził następujacą
    opinię:

    > Tylko że w LCD nawet 1Hz nie mruga(łby). Z zasady :)

    To może chodzi o podświetlenie? Nie powiem że wszystkie, ale niektóre LCD są
    naprawdę męczące i z ulgą wracam na CRT :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 38. Data: 2009-06-19 07:34:12
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Dariusz Zygmunt napisał:

    > To może chodzi o podświetlenie? Nie powiem że wszystkie, ale niektóre LCD
    > są
    > naprawdę męczące i z ulgą wracam na CRT :-)

    Kwestia powłoki odblaskowej, za duża jasność, mrugające świetlówki
    w niektórych zakresach nastaw. Któryś z tych elemntów może źle
    na Ciebie działać i dlatego tak to wygląda. Niestety, kiedyś kupując
    pierwszego z brzegu crt miałeś świetną czerń, kontrast, kąty, żadnych
    opóźnień wejścia, smużenia itp.

    > Z pozdrowieniami
    > Dariusz Zygmunt

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 39. Data: 2009-06-20 21:25:33
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Jakub Witkowski napisał:

> [...]
    > 1,
    > no może 2, bez żadnych specjalnych manipulacji.

    Misię ;) tak właśnie wydaje, że jest to po prostu charakterystyka matryc PVA
    i nie da się tego obejść bez "skutków ubocznych". To jest tak, jak negatyw
    na TN pod dużym kątem. Kwestia "technologiczna" PVA i nie ma sposobu
    na eliminację tego problemu.

    Pozdrawiam
    Tomek