  • 11. Data: 2009-06-17 10:55:34
    Temat: Re: Eizo Cg241/242W. Prośba o kilka informacji.
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> wrote:

    [...]
    > A żeś se skalę porównawczą znalazł...

    Myślisz...? Patrzę na monitory nie droższe, niż jak dziesięć moich -
    dalsze porównywanie robi się ciut nieprzyzwoite... ;-)

    [mr.]

  • 12. Data: 2009-06-17 10:59:33
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Tomek pisze:

    > No dokładnie o takie info też mi chodzi. Domyślam, się, że jest dokładnie
    > tak jak
    > piszesz. Albo mamy super czerń, ale uciekają pewne detale, które na IPS
    > widać
    > bez problemów, a na PVA dopiero pod kątem, lub grzebiemy krzywą aby wysupłać
    > te detale na wprost, ale tracimy czerń. A i tak przypuszczam, że pod kątem
    > będzie
    > wszystko jeszcze szybciej i mocniej blaknąć niż przed grzebaniem.

    Owszem, tak to u mnie wygląda na tej belinei.
    Ale pocieszę cię, że tę słabszą czerń widzę tylko jak jest ciemno :)
    Do pracy zawsze stosuję umiarkowane światło, a do oglądania filmów
    wyłączam ów profil i znów mam fajną czerń...

  • 13. Data: 2009-06-17 11:05:17
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Mariusz [mr] napisał:
    > Ale CRT doskonalono co najmniej przez 50 lat masowej produkcji! :))
    > A jeszcze 10 lat przed tymi ostatnimi wypuszczonymi monitory CRT były
    > raczej kiepskawe... ;-)

    Tak, ale LCD są prawie połowe tego czasu, a jak napisał w poście wyżej
    Jakub W., nie jest lepiej, jest conajwyżej tak samo. Czyli stoimy w miejscu,
    a czas płynie, więc jest gorzej. No może przesadziłem.

    > Bardzej liczę na LEDy (choć jeszcze nie wnikałem w ich specyfikę) -
    > w ogóle mogą rozpocząć epokę tapet ekranowych - energooszczędne
    > gigapikselowe panele całościenne zastępujące oświetlenie i monitor
    > komputera w jednym, łączące się bezprzewodowo z osobistym PC na
    > człowieku i te klimaty... ;-)

    Ale LED jako podświetlenie LCD, czy O-LED monitory? :)
    Same LED w LCD wiele nie dadzą, a wprowadzają swoje problemy.
    Z kolei OLED wygląda obiecująco, ale są głosy, że ma/będzie mieć
    problem wypalania obrazu. Coś jak za czasów pierwszych plazm.
    Jako TV to będzie ok, ale jako monitor komputerowy to obawiam się,
    że jeszcze minie dużo czasu. A do tego momentu, trzeba się męczyć
    na "upośledzonych" LCD. ;)

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 14. Data: 2009-06-17 11:59:54
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-17 12:55:34 +0200, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > Myślisz...? Patrzę na monitory nie droższe, niż jak dziesięć moich -
    > dalsze porównywanie robi się ciut nieprzyzwoite... ;-)

    A może jednak porównuj z ceną, jaką trzeba było zapłacić za taką 22"
    bańkę w czasach jej świetności. AFAIR będzie ze 4k zł (nie licząc
    inflacji). Bo wiesz, za 10 lat dzisiejsze np. Eizo CG też się już
    pewnie da kupić za grosze...

    de Fresz

  • 15. Data: 2009-06-17 12:12:43
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-17 13:05:17 +0200, "Tomek" <t...@w...pl> said:

    > Tak, ale LCD są prawie połowe tego czasu, a jak napisał w poście wyżej
    > Jakub W., nie jest lepiej, jest conajwyżej tak samo. Czyli stoimy w miejscu,
    > a czas płynie, więc jest gorzej. No może przesadziłem.

    Nawet bardzo przesadziłeś. Po pierwsze LCD rozwiązały parę problemów,
    na które CRT były skazane z natury - problemy z geometrią,
    konwergencją, ostrością, migotaniem przy wyższych rozdzielczościach,
    zakłóceniami pola elektromagnetycznego itp. No i ceny zdecydowanie
    spadły - kto w czasach świetności CRT miał w domu więcej niż 17"? Do
    tego rynek LCDków ma większy rozrzut jakościowy - tanie są naprawdę
    kiepskie, dopiero drogie oferują wysoką jakość - tanie CRT wypadały
    lepiej, ale też i najczęściej były to 15 czy 17 - kto dziś chciałby
    wrócić do rozdziałki 1024x768?. No i często zapomina się, że przez
    ostatnie lata świadomość użytkowików i powszechność wiedzy o CM
    znacznie wzrosła - 10 lat temu mało kto wogóle słyszał o kalibracji
    monitora.

    de Fresz

  • 16. Data: 2009-06-17 13:23:46
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    de Fresz napisał:
    > Nawet bardzo przesadziłeś. Po pierwsze LCD rozwiązały parę problemów, na
    > które CRT były skazane z natury...

    Tak, ale dodały wiele innych. Siekierka na kijek. ;)
    I żeby nie było, wole LCD od CRT, ale znaleźć średniego LCD
    jest dosyć ciężko, dobrego bardzo ciężko.

> [...]
    > przez ostatnie lata świadomość użytkowików i powszechność wiedzy o CM
    > znacznie wzrosła - 10 lat temu mało kto wogóle słyszał o kalibracji

    Wielkość przekątnych wzrosła, szeroki gamut wchodzi drzwiami i
    oknami. Sporo się poprawiło, ale ciągle ta jakość. :(

    > Pozdrawiam
    > de Fresz

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 17. Data: 2009-06-17 13:26:02
    Temat: Re: Re: Eizo Cg241/242W. Prośba o kilka informacji.
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Wed, 17 Jun 2009 13:59:54 +0200, de Fresz wrote:

    > A może jednak porównuj z ceną, jaką trzeba było zapłacić za taką
    > 22" bańkę w czasach jej świetności. AFAIR będzie ze 4k zł (nie
    > licząc inflacji)...

    Ale jakie to ma znaczenie? Ja żyję tu i teraz więc porównuję to co
    jest dostępne a nie to co mogłem/mogę/będę mógł mieć :-)

    > ... Bo wiesz, za 10 lat dzisiejsze np. Eizo CG też się już pewnie da
    > kupić za grosze...

    Chyba jako "rzeźbę nowoczesną" - bo działać to on już raczej nie
    będzie ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 18. Data: 2009-06-17 13:50:53
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-17 15:26:02 +0200, Dariusz Zygmunt <i...@a...net> said:

    > Ale jakie to ma znaczenie? Ja żyję tu i teraz więc porównuję to co
    > jest dostępne a nie to co mogłem/mogę/będę mógł mieć :-)

    A co jest dzisiaj dostępne z CRT poza mniej lub bardziej wypalonym,
    pardone le mot, złomem?

    Nie byłbym taki pewny.

    de Fresz

  • 19. Data: 2009-06-17 13:52:49
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Tomek pisze:
    > Albo mamy super czerń, ale uciekają pewne detale, które na IPS widać
    > bez problemów, a na PVA dopiero pod kątem, lub grzebiemy krzywą aby wysupłać
    > te detale na wprost, ale tracimy czerń.

    Detale zależą od poprawności kalibracji. Jeśli ich nie widać to oznacza
    nieprawidłową regulację. Czerni Pan nie straci, bez obaw. Zapas
    kontrastu jest na CG tak duży, że może Pan spokojnie manewrować punktem
    czerni bez spowodowania jej świecenia.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 20. Data: 2009-06-17 13:53:32
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Wed, 17 Jun 2009 14:12:43 +0200, de Fresz wrote:

    > Nawet bardzo przesadziłeś. Po pierwsze LCD rozwiązały parę problemów,
    > na które CRT były skazane z natury ...

    Nie rozwiązały, tylko zamieniły jedne problemy na inne :-)

    > No i ceny zdecydowanie
    > spadły - kto w czasach świetności CRT miał w domu więcej niż 17"?
    > ... kto
    > dziś chciałby wrócić do rozdziałki 1024x768?.

    Tu akurat obydwie technologie szły zawsze równolegle a rozwój
    zakończył się praktycznie na 22" przy ekranie 4x3 i 26" przy 16x10/9,
    obydwie wielkości nie przekraczają możliwości CRT.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt