  • 151. Data: 2011-02-22 20:30:29
    Temat: Re: Dzisiejszy wypadek na Puławskiej
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2011 17:42:26 +0100, "Rafał \"SP\" Gil"
    <u...@m...pl> wrote:

    >Ale w czym rzecz ? Twierdzisz, że jak strzelę metr przed tobą ze
    >sprzęgła, to się steleportujesz do jakuzzi z 3 dupami, bo nie
    >kumam ...

    Ma auto przystosowane do takich akcji, nie czytałeś? Jak James Bond,
    odpali rakietę klasy auto-auto.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 152. Data: 2011-02-22 20:33:04
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-02-22 20:26, to pisze:
    > jerzu

    > Lanosem jechała ponad 150 km/h? Rozpędzała się od Piaseczna?

    Lanosy, które znałem, jeździłem itd. bez problemu osiągały tę prędkość.

  • 153. Data: 2011-02-22 20:34:43
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > To nieistotne. Mówimy o samochodach.

    Bardzo istotne, jazda samochodem jest dużo łatwiejsza niż jazda rowerem
    70 km/h albo skakanie ze schodów przy 30-40 km/h.

    > Tak się spodziewałem. Batmobile na komunię rozdawali?

    Jesteś z tych, co uważają, że bezpieczna prędkość dla każdego auta jest
    taka sama?

    > Jak najbardziej jest. Nie musisz zwalniać by mieć odpowiedni margines
    > bezpieczeństwa i do tego masz tak samochód przygotowany do dynamicznej
    > jazdy, że zawsze poradzisz sobie jak ktoś Ci wjedzie przed nos.

    Zachowanie marginesu bezpieczeństwa oznacza kontrolowanie takiego
    obszaru, że NIE MA PRAKTYCZNIE MOŻLIWOŚCI żeby na torze kolizyjnym
    pojawiło się coś przed czym nie da się zahamować lub tego ominąć.
    Oczywiście w razie potrzeby trzeba też zwolnić, czasami prawie do zera,
    ale na pewno nie w sytuacji, gdy są trzy pasy wolne, a jakiś debil pakuje
    się przez wysepkę. ;-)

  • 154. Data: 2011-02-22 20:34:53
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Mam i jeszcze żadne drzewo ani latarnia nie wybiegła mi na drogę.

    Mnie zeszłej zimy wyskoczył znak drogowy na parkingu markietu
    ... trąbiłem, ale miałem źle przystosowany klakson do
    dynamicznego latania na łysych kapciach.

    6008

  • 155. Data: 2011-02-22 20:38:29
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Rafał \"SP\" Gil

    > Ale w czym rzecz ? Twierdzisz, że jak strzelę metr przed tobą ze
    > sprzęgła, to się steleportujesz do jakuzzi z 3 dupami, bo nie kumam ...

    Po co miałbyś to robić? Jesteś nienormalny? Zresztą szaleńca za kółkiem
    widać z daleka, wtedy pewnie bym zwolnił i ominął szerokim łukiem.

  • 156. Data: 2011-02-22 20:54:57
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-02-22 20:34, to pisze:
    > Artur Maśląg

    > Bardzo istotne,

    Nieistotne.

    > jazda samochodem jest dużo łatwiejsza niż jazda rowerem
    > 70 km/h albo skakanie ze schodów przy 30-40 km/h.

    Jeździłem rowerem 70km/h nawet po drogach publicznych. Skakanie to już
    domena młodszych pokoleń.

    > Jesteś z tych, co uważają, że bezpieczna prędkość dla każdego auta jest
    > taka sama?

    Nie, jestem z tych, którzy znają fizykę oraz fizjologię. Dodatkowo
    miałem okazję przeżyć dość poważny wypadek bez braku możliwości jego
    uniknięcia po jakich ~25 latach posiadania prawa jazdy. Nieistotne
    jest Twoje przekonanie i tej 'bezpiecznej' prędkości. Sprawca też
    był o tym przekonany.

    > Zachowanie marginesu bezpieczeństwa oznacza kontrolowanie takiego
    > obszaru, że NIE MA PRAKTYCZNIE MOŻLIWOŚCI żeby na torze kolizyjnym
    > pojawiło się coś przed czym nie da się zahamować lub tego ominąć.

    Dla mnie bomba. Normalnie zabijasz swoimi teoriami.

    Nie ma czegoś takiego, jak kontrolowanie obszaru i swoje krzyki
    możesz sobie darować. Najwyżej można aktywnie obserwować środowisko
    i reagować stosownie do zaobserwowanych zachowań. Zresztą te zachowania
    nie muszą być akcentowane wprost - po latach praktyki można nauczyć
    się przewidywania co potrafi zrobić jeden klient z drugim i stosownie
    reagować wcześniej.

    > Oczywiście w razie potrzeby trzeba też zwolnić, czasami prawie do zera,
    > ale na pewno nie w sytuacji, gdy są trzy pasy wolne, a jakiś debil pakuje
    > się przez wysepkę. ;-)

    Nie sprawdzaj tego jadąc 150km/h po śliskiej nawierzchni...

  • 157. Data: 2011-02-22 21:19:30
    Od: DoQ <p...@g...com>

    -na-slupie-quot-zabila-ich-predkosc-quot-,74314.html
    #
    > Ogólnie - nie kierować pojazdem, tylko być wiezionym :D

    Też nie zawsze, patrz pasażerka Hondy :-S

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 158. Data: 2011-02-22 21:22:32
    Od: DoQ <p...@g...com>

> [...]

    > obszaru, że NIE MA PRAKTYCZNIE MOŻLIWOŚCI żeby na torze kolizyjnym
    > pojawiło się coś przed czym nie da się zahamować lub tego ominąć.

    Tzn. jak jesteś na kursie i ścieżce to nie ma lepszego debeściaka?
    Służysz w 36 pułku? ;)

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 159. Data: 2011-02-22 21:29:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2011 19:41:26 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Wystarczy hamowanie w koleinach i tył lata jak tirówka po poboczu...

    Tak samo jak w granadzie ? Bo przy hamowaniu rodzaj napedu chyba nie
    ma znaczenia :-)

    J.

  • 160. Data: 2011-02-22 22:42:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 22 Feb 2011 19:38:29 +0000 osobnik zwany to wystukał:

    > begin Rafał \"SP\" Gil

    > Po co miałbyś to robić?

    bo mu noga ze sprzęgła spadła?

    > Jesteś nienormalny? Zresztą szaleńca za kółkiem
    > widać z daleka, wtedy pewnie bym zwolnił i ominął szerokim łukiem.

    widzisz "szaleńców" zza ściany bloku na rogu?
    A może z Elvisem tez gadasz?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?