  • 1. Data: 2011-02-18 21:54:26
    Temat: "Rozgrzewanie akumulatora" - prawda czy fałsz?
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    Witam,
    usłyszałem opinię, że przed uruchomieniem silnika na mrozie warto
    "rozgrzać" akumulator obciążając go na chwilę np. światłami, wtedy
    kręcąc rozrusznikiem da większy prąd. Prawda to czy fałsz?

    --
    pozdrawiam,
    W.

  • 2. Data: 2011-02-18 22:07:56
    Temat: Re: "Rozgrzewanie akumulatora" - prawda czy fałsz?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "V-Tec" <v...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "rozgrzać" akumulator obciążając go na chwilę np. światłami, wtedy kręcąc
    > rozrusznikiem da większy prąd. Prawda to czy fałsz?

    nie rozgrzać, a pobudzić.

    Mały odbiornik i przez stosunkowo krótki czas.
    To nie podgrzeje aku nawet o troche, ale pobudzi procesy chemiczne.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 3. Data: 2011-02-18 22:14:13
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    > Użytkownik "V-Tec" <v...@z...pl> napisał w wiadomości
    >
    > nie rozgrzać, a pobudzić.

    dlatego cały czas piszę "rozgrzać" w cudzysłowie.

    > Mały odbiornik i przez stosunkowo krótki czas.
    > To nie podgrzeje aku nawet o troche, ale pobudzi procesy chemiczne.

    Że nie podgrzeje, to się domyśliłem, spodziewałem się właśnie jakiegoś
    "rozruszania elektronów".

    --
    Pozdrawiam,
    W.

  • 4. Data: 2011-02-18 22:18:13
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    > Mały odbiornik i przez stosunkowo krótki czas.
    > To nie podgrzeje aku nawet o troche, ale pobudzi procesy chemiczne.

    Znaczy się co, zasnęły przez noc? ;)
    A na poważnie - mógłbyś podać jakieś źródło (najlepiej w języku polskim,
    może być książka), gdzie jest o tym napisane? Albo sam napisać coś
    więcej? Co to zmienia i dlaczego obciążenie prądem 150A tych procesów
    nie pobudza w ten sam sposób? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 5. Data: 2011-02-18 22:29:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Feb 2011 22:18:13 +0100, Dykus wrote:

    >Znaczy się co, zasnęły przez noc? ;)

    Jak to byla mrozna noc, to poniekad tak.

> [...]
    >może być książka), gdzie jest o tym napisane? Albo sam napisać coś
    >więcej? Co to zmienia i dlaczego obciążenie prądem 150A tych procesów

    moze nie poplynac 150A tylko 75, rozrusznika nie ruszy, a prad zacznie
    spadac zanim sie rozgrzeje na tyle zeby ruszyc.

    To by trzeba przebadac, albo odszukac - ktos to na pewno juz przebadal
    :)

    J.

  • 6. Data: 2011-02-18 22:29:42
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    > "rozgrzać" akumulator obciążając go na chwilę np. światłami, wtedy kręcąc
    > rozrusznikiem da większy prąd. Prawda to czy fałsz?

    Ponieważ dawniej był to dosyć popularny przesąd, "Motor" popełnił był
    artykuł na ów temat. Konkluzja była taka, że jest to niepotrzebne marnowanie
    energii. Przy poborze kilkuset amper na pewno się wszystko rozrusza :)
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 7. Data: 2011-02-18 22:37:37
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > Znaczy się co, zasnęły przez noc? ;)
    > A na poważnie - mógłbyś podać jakieś źródło (najlepiej w języku polskim,
    > może być książka), gdzie jest o tym napisane?

    Zdania sa generalnie podzielone np:
    http://wysokieobroty.moto.pl/auto/1,48316,6131965,Ja
    k_zapalac_auto_na_mrozie_.html
    http://regiomoto.pl/portal/eksploatacja/jak-uruchomi
    c-samochod-na-mrozie-poradnik

    sz,

  • 8. Data: 2011-02-18 22:50:58
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    wowa pisze:

> [...]
    > artykuł na ów temat. Konkluzja była taka, że jest to niepotrzebne
    > marnowanie energii. Przy poborze kilkuset amper na pewno się wszystko

    tymbardziej ze to podobno miało pomagać za czasów maluchów. teraz to
    "Trochę" prądu bierze komputer, pompa paliwa, nie wspominajac o takich
    swiecach zarowych- jak ktoś ma...

    ToMasz

    PS jak niema zawsze moze sobie zamontowac jedną przynajmniej.

  • 9. Data: 2011-02-18 23:00:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 18 Feb 2011 22:37:37 +0100 osobnik zwany szufla
    wystukał:

    ale sobie "fachowe" źródła znalazłeś

    --
    mst <at> gazeta <.> pl