  • 31. Data: 2012-09-02 00:44:04
    Temat: Re: Dziki kraj a co za tym idzie i sądownictwo.
    Od: t? <tÎż_usenet@interia.pl>

    begin Michoo

    > Skoro był w stanie prawidłowo prowadzić pociąg w tym stanie to dlaczego
    > uważasz, że stwarzał zagrożenie?

    Zaśnięcie w trakcie jazdy to "prawidłowe prowadzenie pociągu"? Co Ty
    palisz?

    --
    ignorance is bliss

  • 32. Data: 2012-09-02 00:47:01
    Od: t? <tÎż_usenet@interia.pl>

    begin Andrzej Lawa

    > Chcesz go karać za jakieś hipotetyczne katastrofy mimo tego, że jechał
    > prawidłowo??

    Nie jechał prawidłowo, bo zasnął w trakcie.

    > Z zapisów wynika, że nie naraził.

    No tak, zaśnięcie motorniczego to żaden problem i zero zagrożenia.

    --
    ignorance is bliss

  • 33. Data: 2012-09-02 03:40:24
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 01.09.2012 23:39, J.F. wrote:

    > Taki mamy kodeks.
    > Art. 174.
    > § 1. Kto sprowadza bezpośrednie niebezpieczeństwo katastrofy w ruchu
    bezpośrednie, tu ono było co najwyżej hipotetyczne - musiałoby zawieść
    kilka systemów i dodatkowo ludzie

    > lądowym, wodnym lub powietrznym,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
    >
    > I jeszcze w paru miejscach w kodeksie mozna ukarac za hipotetyczne
    > nastepstwa.
    O ile są dość prawdopodobne.

    Nie możesz kogoś kto przejedzie 51 km/h przez przejście skazać, no bo po
    tym przejściu mogłaby iść wycieczka przedszkolaków i mu wtargnęła pod
    koła to by zahamował pół metra za daleko i zabił kilkoro dzieci,

    > No i zawsze za usilowanie.
    Wątpię, żeby można mu było zarzucić umyślność.

    > I prawde mowiac ... calkiem dobrze ulozony ten nasz kodeks pod tym
    > wzgledem.
    W sumie tak.

    Michoo

  • 34. Data: 2012-09-02 03:50:34
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 02.09.2012 00:32, Krzysztof 45 wrote:

    > Nie wnikając w KK który jasno stwierdza ile i za co, może pytanie do
    > jego "kumpli" po fachu. Dlaczego spanikowali i go podkablowali? Mogli go
    > obudzić, poczęstować browarkiem na kaca by dalej powoził.

    > Ale farmazony. To tylko tyle, czy aż tyle?
    Zobacz sobie zdjęcie takiego eu-07 - jak facet był w stanie to
    kontrolować i przy tym prowadzić zgodnie z wymaganiami to znaczy, że
    radził sobie jednak całkiem nieźle.

    > Wyślesz przykładowo następnym razem rodzinkę takim składem by udowodnić
    > że woźnica z 1,6 promila to bezpieczny woźnica?
    Nie 'jakiś' woźnica, a ten jeden w tej konkretnej sytuacji.

    > Ty bronisz patologi. 1,6 w wydychanym powietrzu to nie jest piwko lub
    > dwa do obiadu. On był krótko mówiąc najebany.
    Nie. Jak już pisałem, uważam, że dostał dość niski wyrok, ale
    prawdopodobnie warunkowany tym, że miał niedaleko do emerytury i już
    więcej nie pojeździ. To, że był najebany nie znaczy automatycznie, że
    ludzie byli zagrożeni.

    Tak samo jak hipotetyczny dróżnik który najebany jest ryzykowny (dlatego
    prawo zabrania pracy pod wpływem), bo może nie zamknąć rogatek, ale
    jeżeli prawidłowo je zamyka/otwiera to znowu ciężko mówić o
    _bezpośrednim_ zagrożeniu i karanie go za to uważam za niewłaściwe.

    > Za rok, dwa tak się napierdoli że nie zdąży się zatrzymać i rozwali 300
    > ludzi.
    Z tego co rozumiem to on już pociągu nie poprowadzi. A żeby wjechać za
    zakaz wjazdu to nie starczy być najebanym - inaczej najebani piesi by
    np. masowo ginęli na drogach wskakując pod tiry.

    Michoo

  • 35. Data: 2012-09-02 07:39:27
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-09-02 03:50, Michoo pisze:
    > Nie 'jakiś' woźnica, a ten jeden w tej konkretnej sytuacji.

    Ja się Ciebie jasno pytam czy wiedząc że on prowadzi pociąg wyślesz
    rodzinę z
    takim człowiekiem?

    > Nie.

    Wychlej 0,7 lub całego litra, następnie włącz sobie jakąś gierkę i
    zobaczysz jakie będziesz miał wyniki.

    > Jak już pisałem, uważam, że dostał dość niski wyrok,

    Zdecyduj się. Jeżeli według Ciebie nie stwarzał zagrożenia i nie był
    najebany to dla czego twierdzisz że wyrok jest dość niski?

    > prawdopodobnie warunkowany tym, że miał niedaleko do emerytury i już
    > więcej nie pojeździ.

    Bzdura. Czytałeś artykuł?
    Jasno jest napisane - "sąd wymierzył mu bez procesu karę *roku* zakazu
    prowadzenia pojazdów i grzywnę"
    To w wieku 59 lat, ile lat pracy pozostało do emerytury? I po czym
    twierdzisz że już więcej nie pojeździ?

    > To, że był najebany nie znaczy automatycznie, że

    Wcześniej stwierdziłeś że nie był. Zdecyduj się.

    > Z tego co rozumiem to on już pociągu nie poprowadzi.

    Po czym to rozumiesz?

    Motasz się, zaprzeczasz sam sobie, nie czytasz ze zrozumieniem i
    domyślam się że nie wiesz o czym piszesz.
    Nie będę stawiał tu diagnozy jaka jest tego przyczyna. Np. Znam takie
    objawy u pewnej dorosłej osoby już po dwóch piwach lub u dzieci po
    spożyciu dopalacza.
    --
    Krzysiek

  • 36. Data: 2012-09-02 07:49:02
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-09-01 23:12, Andrzej Lawa pisze:
    > Chcesz go karać za jakieś hipotetyczne katastrofy mimo tego, że jechał
    > prawidłowo??

    Następny naćpany?
    Ciekawe dlaczego dowiedziałeś się że jechał "prawidłowo" LOL
    Przeczytaj ten artykuł jeszcze raz.

    > Piszesz po pijaku czy język polski jest dla ciebie drugim językiem?
    > Ciągle go kaleczysz.

    O, tu masz racje. Chcesz o tym porozmawiać?
    --
    Krzysiek

  • 37. Data: 2012-09-02 09:59:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Sep 2012 03:50:34 +0200, Michoo napisał(a):
    > Zobacz sobie zdjęcie takiego eu-07 - jak facet był w stanie to
    > kontrolować i przy tym prowadzić zgodnie z wymaganiami to znaczy, że
    > radził sobie jednak całkiem nieźle.

    Ale zasnal za nastawnikiem. Co w zasadzie bylo do przewidzenia.
    Zasnal w beziecznym miejscu, ale to bylo nie do przewidzenia, a wiec
    narazil na ryzyko ...

    No chyba ze uznac ze czuwak jest wystarczajacym zabezpieczeniem.

> [...]
    > jeżeli prawidłowo je zamyka/otwiera to znowu ciężko mówić o
    > _bezpośrednim_ zagrożeniu i karanie go za to uważam za niewłaściwe.

    Przy 1.6 promila ? Patrz wyzej.
    No dobra, jakby doczekal do konca zmiany to mozna by mowic ze
    hipotetyzujemy, ale jak nie doczekal ?

    4973.html
    Bylo zagrozenie czy nie bylo ?

    J.

  • 38. Data: 2012-09-02 10:10:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Sep 2012 03:40:24 +0200, Michoo napisał(a):
> [...]
    > tym przejściu mogłaby iść wycieczka przedszkolaków i mu wtargnęła pod
    > koła to by zahamował pół metra za daleko i zabił kilkoro dzieci,

    A jak jedzie 100km/h ?
    I niekoniecznie przez przejscie - wyrobi na najblizszym zakrecie, czy
    wkoziolkuje na chodnik ? A jak gaz przyciskal to widzial ze chodnik jest
    pusty, czy mogla tam akurat wycieczka przedszkolakow isc ?

    Na przejsciu akurat najmniejsze zagrozenie, bo przedszkolaki powinny byc
    prowadzone przez dorosla osobe, ktora nie powinna ich wprowadzac prosto pod
    jadacy pojazd :-)

    > Wątpię, żeby można mu było zarzucić umyślność.

    Za usilowanie zawsze mozna. Tylko trudno zarzucac usilowanie spowodowania
    wypadku, ktory z natury jest losowy.

    J.

  • 39. Data: 2012-09-02 10:21:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 01 Sep 2012 23:44:22 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Za to nikt nie odpowiada?

    Ktos tam pewnie sprawdza i przeglada. Moze nawet maszynista ma obowiazek
    sprawdzic.
    Tym niemniej - zabezpieczenie ostatniej szansy, liczyc na nie to juz
    narazanie.

    > Swoją szosą mnie ciekawi, skąd się konkretnie wzięły te promile.
    > Szwagier się głupio załapał na wykroczenie przez dwa piwa dzień wcześniej.

    Ale to nie bylo 0.21 promila, tylko 1.6.

    > Czasem ktoś może komuś zrobić głupi kawał - słyszałeś może o rumisiach? ;)

    nie.

    > A tak szczerze - nigdy nie siadałeś za kierownicą niewyspany, jak się
    > źle czułeś, z zatruciem, grypą czy inną gorączką?

    Nie mowie nie, jechalem tez 150/90, no i zgodnie z zielona fala - ale nie
    twierdze ze to nie bylo stwarzanie zagrozenia.
    Choc ... w zasadzie twierdze, no moze ta zielona fala to troche za szybko
    byla ustawiona :-)

    J.

  • 40. Data: 2012-09-02 10:27:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Sep 2012 07:39:27 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):

    > Wychlej 0,7 lub całego litra, następnie włącz sobie jakąś gierkę i
    > zobaczysz jakie będziesz miał wyniki.

    Jesli dobrze licze to mowa raczej o cwiartce.
    Eee, to on prawie trzezwy byl :-)

> [...]
    > prowadzenia pojazdów i grzywnę"
    > To w wieku 59 lat, ile lat pracy pozostało do emerytury? I po czym

    potem musi odzyskac uprawnienia, potem musi go ktos przyjac do pracy, bo w
    miedzyczasie chyba zwolnia dyscyplinarnie ... no ale jak Tusk przedluzy do
    67, to moze jeszcze trafi.

    J.