  • 91. Data: 2012-09-04 20:42:55
    Temat: Re: Dziki kraj a co za tym idzie i sądownictwo.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Sep 2012 20:03:57 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Chyba dochodzimy do sedna: podobnie jak spowodowanie wypadku jest
    > "rzeczywiste", również "bezpośrednie zagrożenie" dotyczy stanu
    > faktycznego.
    > Jeśli ich tam nie było, ale tego nie wiedział, to spowodował
    > zagrożenie, jak najbardziej. Potencjalne. Nie bezpośrednie.

    No dobra, zgadzam sie.

    Zalozmy wiec ze dzieci tam sa, co nie jest takie dziwne, wiec przejazd
    zakretu ze znacznie przekroczona predkoscia to zagrozenie potencjalne czy
    bezposrednie ? :-)

    > Tak własnie zakładamy :P, w ten sposób warunek przyjmujemy
    > za "uznany". Znaczy nie dyskutujemy nad tym, czy grupowicz
    > X lub grupowicz Y byliby w stanie jednak przejechać ten
    > zakręt bez "wylotu" ;), akceptujemy, iż sąd ma podstawy
    > do uznania "zagrożenia".

    Nalezy wiec zeznawac ze codziennie sie tam jezdzi szybko i przejechac go
    mozna nawet 150 ? :-)

    > Szybko jadące pojazdy mają obowiązek zwolnić :D
    > "Jego obowiązek nie skierowany wobec mnie nie daje mi praw"

    No jak nie ? Masz prawo sie spodziewac ze zatrzyma sie przed kraweznikiem
    :-)

    J.

  • 92. Data: 2012-09-04 21:42:45
    Temat: Re: [OT] czerwone
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 04 Sep 2012 11:50:11 +0200, Michoo

    > Tak swoją drogą zawsze mnie zastanawiało, że z jednej strony kierowcy
    > często przekraczają dopuszczalną prędkość a z drugiej często wystają na
    > czerwonym na kompletnie pustych skrzyżowaniach/przed przejściami gdzie
    > pisi dawno przeszli w czasie między naciśnięciem przycisku a zapaleniem
    > zielonego.

    Dlatego w innych krajach inaczej się podchodzi do sprawy. Dla przykładu w
    takiej Danii nie dostanie się mandatu za przechodzenie na czerwonym
    świetle, pod warunkiem, że się nie wymusza pierwszeństwa pojazdom majacym
    akurat zielone światło. Sprawa klarowna i jakże genialna w swojej
    prostocie. Tylko do tego trzeba mentalnie dorosłego, a może raczej powinno
    się powiedzieć dobrze wychowanego, społeczeństwa -- czyli u nas by nie
    przeszło. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 93. Data: 2012-09-04 22:03:36
    Od: <1...@2...invalid>

    J.F w <news:504605ce$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Chyba sobie kpisz. Policzylbys ile daje "pol litra na leb", to bys nie
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > kpil wiecej.

    Czyli nie na 5l krwi tylko na krew we łbie i dlatego ta ćwiarta o której
    pisałes wystarcza

    --
    'Tom N'

  • 94. Data: 2012-09-04 22:47:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Sep 2012, J.F. wrote:

    > Zalozmy wiec ze dzieci tam sa, co nie jest takie dziwne, wiec przejazd
    > zakretu ze znacznie przekroczona predkoscia to zagrozenie potencjalne czy
    > bezposrednie ? :-)

    A tu to już mnie do muru przyciskasz :)
    IMVHO, sam "udany" przejazd może wystarczyć do skutecznej obrony.
    Ale jakby tak dorzucić coś, co spowodowało że ten przejazd był "prawie
    udany", to na mój gust zarzut "bezpośredniego zagrożenia" byłby
    na miejscu.
    Ale z kolei nie słychać o przypadkach, w których prokurator stawiałby
    "bezpośrednie zagrożenie" za wyjazd "na czołowe", dajmy na to na
    zakręcie, po przeciwnym pasie ruchu, o ile do wypadku nie doszło.

    > Nalezy wiec zeznawac ze codziennie sie tam jezdzi szybko i przejechac go
    > mozna nawet 150 ? :-)

    Ktoś obok postawił tezę że "wszystkie ograniczenia są nadmierne", więc
    może by się ta wersja obroniła :)

    Inaczej: w *TEJ* sprawie nie podejmuję się polemiki :)
    Wetknąłem swoje trzy grosze wyłącznie do sprawy "bezpośredniego
    zagrożenia".
    Tak patrząc na wątek, w sumie wypada się zgodzić, że ukarany został
    potraktowany łagodnie. Ale w zakresie kary za to co zrobił (jazda
    po pijaku), a nie tego czego nie zrobił (spowodowania bezpośredniego
    zagrożenia)

    :D

    > No jak nie ? Masz prawo sie spodziewac ze zatrzyma sie przed kraweznikiem
    > :-)

    Nie zaczynaj :)
    (nie bez powodu wspomniałem o linii zatrzymania :))

    pzdr, Gotfryd

  • 95. Data: 2012-09-04 23:26:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Sep 2012 22:47:46 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A tu to już mnie do muru przyciskasz :)
    > IMVHO, sam "udany" przejazd może wystarczyć do skutecznej obrony.

    Ale w kodeksie mowa jednak o ryzyku

    > Ale z kolei nie słychać o przypadkach, w których prokurator stawiałby
    > "bezpośrednie zagrożenie" za wyjazd "na czołowe", dajmy na to na
    > zakręcie, po przeciwnym pasie ruchu, o ile do wypadku nie doszło.

    Zwykle o tym po prostu nie wie.
    Ale to musi byc czolowka z autobusem ! :-)
    No dobra, dwie osobowki z pasazerami wystarcza.

    J.

  • 96. Data: 2012-09-05 10:33:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 4 Sep 2012 12:56:07 +0200, J.F

    > Na moj gust to ten alkomat was oszukal. A skoro tak, to trzeba
    > najpierw sprawdzic czy oszukal, ewentualnie czemu.

    Z pewnością mnie oszukał w dół, a szwagierkę w górę.
    Podły i złośliwy, nieskalibrowany alkomat. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 97. Data: 2012-09-05 11:06:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości
    Tue, 4 Sep 2012 12:56:07 +0200, J.F

    >Z pewnością mnie oszukał w dół, a szwagierkę w górę.
    >Podły i złośliwy, nieskalibrowany alkomat. :P

    Powiedzmy sobie szczerze - chinskie g* za 49 zl :-P

    J.

  • 98. Data: 2012-09-05 11:11:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 5 Sep 2012 11:06:35 +0200, J.F

    > Powiedzmy sobie szczerze - chinskie g* za 49 zl :-P

    Zabrakło Ci trójki na początku, poza tym wszystko się zgadza. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 99. Data: 2012-09-05 22:47:40
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: Jacek Maciejewski Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 01.09.2012, 21:50:42

    > Zresztą pierwsze jaskółki już są - jakieś nowe
    > metro będzie bez maszynistów :)

    Nie takie pierwsze - w Berlinie jeździła bez maszynistów kolejka
    magnetyczna bodajże w 1989 roku.

    --
    Llort

  • 100. Data: 2012-09-05 22:52:39
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał w wiadomości

    > Mężczyzna nie odpowie za możliwość spowodowania katastrofy w ruchu
    > lądowym. Prokuratorzy sprawdzili wszystkie rejestratory pociągu i okazało
    > się, że choć maszynista był pijany, to jechał jak najbardziej prawidłowo.

    Przez wiele lat moja Mama pracowała w lokalnym browarze, chcąc nie chcąc
    znaczną część dzieciństwa w nim spędzałem. Tajemnicą poliszynela było, że
    jeden z kierowców ciężarówki (pamiętam z jakim entuzjazmem pokazywał mi
    nowego Kamaza) jeździ zawsze wstawiony. Miał problem z alkoholem i żeby
    normalnie funkcjonować musiał wypić. Co ciekawe pracował baaaardzo długo,
    nigdy też nie spowodował kolizji ani wypadku. Ja też nigdy nie bałem się z
    nim jeździć, dobrze wiedział, gdzie milicja stoi i odpowiednio dobierał
    sobie trasy... Podejrzewam, że będąc w permamentnym ciągu wypijając rano
    piwko i tak miał 1,6 promila a funkcjonował zupełnie normalnie (tylko oddech
    go zdradzał).