  • 21. Data: 2012-09-01 23:16:40
    Temat: Re: Dziki kraj a co za tym idzie i sądownictwo.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.09.2012 22:19, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

    > W momencie gdy wjechał na zły tor ?

    A czym się wg ciebie różni "zły" od "dobrego"?

  • 22. Data: 2012-09-01 23:20:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.09.2012 21:52, Michoo pisze:
    > W Polsce zakazane jest prowadzenie samochodu z ponad 0.02%, powyżej
    > 0.05% jest to przestępstwem. W niektórych państwach poniżej 0.08%
    > jest ciągle legalne.
    > Uważasz, że w Polsce ktoś z 0.02% już jedzie zygzakiem i stwarza
    > zagrożenie a w UK taki z 0.08% już nie?

    W sumie przy takich limitach alkoholu większe zagrożenie stanowią ludzie
    niewyspani czy z gorączką.

  • 23. Data: 2012-09-01 23:21:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.09.2012 22:39, J.F. pisze:

    > A jak czuwak bedzie uszkodzony ?

    A kto jest odpowiedzialny za jego stan techniczny?

    > Ale pr-stwo ze przegapi bylo duze. Wiec _narazil_ na _niebezpieczenstwo_.
    > A to jest czasem karalne.

    Sąd uznał, że nie naraził.

  • 24. Data: 2012-09-01 23:26:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 01 Sep 2012 23:21:58 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
    > A kto jest odpowiedzialny za jego stan techniczny?

    Czuwak nie hamulce. Wsiadac w stanie mocno pijanym i liczyc na to ze jak
    sie zasnie to czuwak zatrzyma - przyznasz chyba ze to narazanie ?

    > Sąd uznał, że nie naraził.

    O ile zrozumialem to prokurator uznal, i wcale takich zarzutow nie
    postawil. A chyba mogl.
    A poza tym - czy mi sie wydaje czy ty wiesz najlepiej ze i sady sie czasem
    myla ?

    J.

  • 25. Data: 2012-09-01 23:29:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 01 Sep 2012 23:16:40 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
    > A czym się wg ciebie różni "zły" od "dobrego"?

    Tam tez obowiazuje ruch prawostronny ... ale nie zawsze.

    J.

  • 26. Data: 2012-09-01 23:39:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 01 Sep 2012 23:12:55 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Chcesz go karać za jakieś hipotetyczne katastrofy mimo tego, że jechał
    > prawidłowo??

    Taki mamy kodeks.
    Art. 174.
    § 1. Kto sprowadza bezpośrednie niebezpieczeństwo katastrofy w ruchu
    lądowym, wodnym lub powietrznym,

    I jeszcze w paru miejscach w kodeksie mozna ukarac za hipotetyczne
    nastepstwa. No i zawsze za usilowanie.

    I prawde mowiac ... calkiem dobrze ulozony ten nasz kodeks pod tym
    wzgledem.

    J.

  • 27. Data: 2012-09-01 23:44:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.09.2012 23:26, J.F. pisze:

    > Czuwak nie hamulce.

    Za to nikt nie odpowiada?

    > Wsiadac w stanie mocno pijanym i liczyc na to ze jak

    Swoją szosą mnie ciekawi, skąd się konkretnie wzięły te promile.
    Szwagier się głupio załapał na wykroczenie przez dwa piwa dzień wcześniej.

    Czasem ktoś może komuś zrobić głupi kawał - słyszałeś może o rumisiach? ;)

    > sie zasnie to czuwak zatrzyma - przyznasz chyba ze to narazanie ?

    A tak szczerze - nigdy nie siadałeś za kierownicą niewyspany, jak się
    źle czułeś, z zatruciem, grypą czy inną gorączką?

    > O ile zrozumialem to prokurator uznal, i wcale takich zarzutow nie
    > postawil. A chyba mogl.
    > A poza tym - czy mi sie wydaje czy ty wiesz najlepiej ze i sady sie czasem
    > myla ?

    To nie jest kwestia "mylenia" tylko kwestia odpowiednich wejść i motywacji.

    W takich przypadkach można uznać, że jest dość neutralny.

  • 28. Data: 2012-09-01 23:45:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.09.2012 23:29, J.F. pisze:

    > Tam tez obowiazuje ruch prawostronny ... ale nie zawsze.

    No właśnie. To nadzór kieruje na właściwe tory.

  • 29. Data: 2012-09-01 23:51:59
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-09-01 23:45, Andrzej Lawa pisze:

    > No właśnie. To nadzór kieruje na właściwe tory.

    Ale jeśli jeździsz 5 lat daną trasą i zawsze jesteś prowadzony
    torem 1, a danego dnia kierują cię na tor nr 2 - możesz się
    przez radiotelefon upewnić o co chodzi ...

    Na ten przykład ...I jak JF wspomniał - z zasady obowiązuje ruch
    prawostronny, również na kolei.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 30. Data: 2012-09-02 00:32:56
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-09-01 21:52, Michoo pisze:
    > Skoro był w stanie prawidłowo prowadzić pociąg w tym stanie to
    > dlaczego uważasz, że stwarzał zagrożenie?

    Nie wnikając w KK który jasno stwierdza ile i za co, może pytanie do
    jego "kumpli" po fachu. Dlaczego spanikowali i go podkablowali? Mogli go
    obudzić, poczęstować browarkiem na kaca by dalej powoził.

    > Tu maszynista nie musiał panować nad torem jazdy a jedynie reagować
    > na znaki i dostosowywać do nich prędkość/zatrzymywać skład.

    Ale farmazony. To tylko tyle, czy aż tyle?
    Wyślesz przykładowo następnym razem rodzinkę takim składem by udowodnić
    że woźnica z 1,6 promila to bezpieczny woźnica?

    Ty bronisz patologi. 1,6 w wydychanym powietrzu to nie jest piwko lub
    dwa do obiadu. On był krótko mówiąc najebany.
    Za rok, dwa tak się napierdoli że nie zdąży się zatrzymać i rozwali 300
    ludzi. Ciekawe jak wtedy będziesz ćwierkał.
    --
    Krzysiek