-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!209.197.12.246.MI
SMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc
-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: karbar <k...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Date: Sat, 13 Feb 2010 09:49:39 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 37
Message-ID: <hl5pod$9nv$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <562j8bn1qeeu$.3pc2irk2wkmp.dlg@40tude.net>
<hl1vvl$oqu$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <hl30a3$sd1$1@inews.gazeta.pl>
<2...@4...com>
<hl44hs$bd4$1@inews.gazeta.pl>
<3...@4...com>
<hl4aio$4ki$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: aom30.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1266051661 9983 83.26.120.30 (13 Feb 2010 09:01:01
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Feb 2010 09:01:01 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (X11/20090817)
In-Reply-To: <hl4aio$4ki$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2254998
[ ukryj nagłówki ]Kuba (aka cita) pisze:
> jesli auto jedzie prosto, a mialo skręcić np. w
> prawo, to ręczny spowoduje tylko tyle, ze albo tył nam odjedzie w lewo i
> ustawi oś auta w kierunku, w jakim chcemy jechać, albo nic nie zrobi.
> Jesli wywali tył w lewo i ustawi samochód ... to owszem niby fajnie,
> tylko co z tego jesli ani przód, ani tył nie ma przyczepności, wiec nie
> ma też siły, ktora by ten samochód w prawo popchnęła. Jesli wiec dodanie
> gazu, kontra czy dowolne cuda łącznie z próbą przyhamowania celem
> dociążenia przodu dadzą jaki kolwiek efekt i auto ruszy w ta zamierzoną
> prawą strone, to bez zaciagania ręcznego mozna zrobic dokladnie to samo
> nie tracąc przy tym przyczepności osi tynlej.
> Ręczny NIC tu nie da, a moze tylko pogorszyc sprawe. Jesli ktoś twierdzi
> inaczej, znaczy, ze nie ma pojęcia o zabawie na placu z ręczny, a co
> najwyżej potrafi zarzucic tyłem w sposob totalnie niekontrolowany.
>
Ja tam się nie znam, ale z moich obserwacji wynika, że taki ręczny na
przytoczonym w tym wątku rondzie może pomóc. Na mój rozum, jeżeli
zaczniesz skręcać, a auto nadal jedzie prosto, przednie koła są pchane
przez cały samochód i przenoszą duże obciążenia ślizgając się. Jak
zaciągniemy ręczny i tył nam wyjedzie delikatnie w bok, wektor siły
idący z tylnych kół będzie "mijał" przednie koła, a więc siła działająca
na przednie koła minimalnie się zmniejszy, albo zmieni swój wypadkowy
kierunek w stosunku do momentu, kiedy tył pchał przód w linii prostej,
co daje szanse na odzyskanie jakiejś przyczepności na przedniej osi.
MZ jak się jest dobrym kierowcą, to bez ręcznego odzyska się
przyczepność, ręczny nie jest najlepszym pomysłem, ale czasem działa i
jest stosunkowo prostą techniką.
Mam wrażenie, że to co pisze, przeżyłem kiedyś na własnej skórze, ale
nie jestem orłem za kierownicą, mogło się wydawać, ale brzmi logicznie.
Co wy na to?
pozdrawiam
karbar
Następne wpisy z tego wątku
- 13.02.10 09:50 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 13.02.10 10:56 Bydlę
- 13.02.10 11:32 marjan
- 13.02.10 11:38 Michał Gut
Najnowsze wątki z tej grupy
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
Najnowsze wątki
- 2024-12-19 koniki obsiadły kolejki i numerki
- 2024-12-18 Poseł oszukany "na policjanta"
- 2024-12-18 znów chory psychicznie
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=