eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrift - czysty szpan czy szybsza jazda?Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
    dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!209.197.12.246.MI
    SMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc
    -02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: karbar <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Date: Sat, 13 Feb 2010 09:49:39 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 37
    Message-ID: <hl5pod$9nv$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <562j8bn1qeeu$.3pc2irk2wkmp.dlg@40tude.net>
    <hl1vvl$oqu$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <hl30a3$sd1$1@inews.gazeta.pl>
    <2...@4...com>
    <hl44hs$bd4$1@inews.gazeta.pl>
    <3...@4...com>
    <hl4aio$4ki$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: aom30.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1266051661 9983 83.26.120.30 (13 Feb 2010 09:01:01
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Feb 2010 09:01:01 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (X11/20090817)
    In-Reply-To: <hl4aio$4ki$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2254998
    [ ukryj nagłówki ]

    Kuba (aka cita) pisze:
    > jesli auto jedzie prosto, a mialo skręcić np. w
    > prawo, to ręczny spowoduje tylko tyle, ze albo tył nam odjedzie w lewo i
    > ustawi oś auta w kierunku, w jakim chcemy jechać, albo nic nie zrobi.
    > Jesli wywali tył w lewo i ustawi samochód ... to owszem niby fajnie,
    > tylko co z tego jesli ani przód, ani tył nie ma przyczepności, wiec nie
    > ma też siły, ktora by ten samochód w prawo popchnęła. Jesli wiec dodanie
    > gazu, kontra czy dowolne cuda łącznie z próbą przyhamowania celem
    > dociążenia przodu dadzą jaki kolwiek efekt i auto ruszy w ta zamierzoną
    > prawą strone, to bez zaciagania ręcznego mozna zrobic dokladnie to samo
    > nie tracąc przy tym przyczepności osi tynlej.
    > Ręczny NIC tu nie da, a moze tylko pogorszyc sprawe. Jesli ktoś twierdzi
    > inaczej, znaczy, ze nie ma pojęcia o zabawie na placu z ręczny, a co
    > najwyżej potrafi zarzucic tyłem w sposob totalnie niekontrolowany.
    >

    Ja tam się nie znam, ale z moich obserwacji wynika, że taki ręczny na
    przytoczonym w tym wątku rondzie może pomóc. Na mój rozum, jeżeli
    zaczniesz skręcać, a auto nadal jedzie prosto, przednie koła są pchane
    przez cały samochód i przenoszą duże obciążenia ślizgając się. Jak
    zaciągniemy ręczny i tył nam wyjedzie delikatnie w bok, wektor siły
    idący z tylnych kół będzie "mijał" przednie koła, a więc siła działająca
    na przednie koła minimalnie się zmniejszy, albo zmieni swój wypadkowy
    kierunek w stosunku do momentu, kiedy tył pchał przód w linii prostej,
    co daje szanse na odzyskanie jakiejś przyczepności na przedniej osi.

    MZ jak się jest dobrym kierowcą, to bez ręcznego odzyska się
    przyczepność, ręczny nie jest najlepszym pomysłem, ale czasem działa i
    jest stosunkowo prostą techniką.

    Mam wrażenie, że to co pisze, przeżyłem kiedyś na własnej skórze, ale
    nie jestem orłem za kierownicą, mogło się wydawać, ale brzmi logicznie.

    Co wy na to?

    pozdrawiam
    karbar

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: