    From: "Michał Gut" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Date: Sat, 13 Feb 2010 11:38:55 +0100
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    > jakaż to tajemnicza siła zmienia nagle Twoj wektor po ktorym sie
    > poruszasz.
    > Skoro auto podsterownie Ci ucieka, to zaciągnięcie ręczne spowoduje tylko
    > tyle, ze w tym samym kierunku zacznie uciekać też tył - ale napewno auto
    > nie ruszy w kierunku, z ktorego już wypadł.

    nie zastanawialem sie nad tym i nigdy nie rozrysowywalem sobie wektorów w
    zwiazku z rtm manewrem, nie mialem potrzeby a i stosownej wiedzy zeby miec
    pewnosc ze zrobilem to bezblednie. nie mowiac tez o dokladnym pomierzeniu
    sil.

    natomiast sprawdzilem to praktycznie (bo i zreszta w ten sposob przypadkiem
    zauwazylem taka zaleznosc).

    dlaczego tak sie dziejne? moze dlatego ze jak zaciagniesz reczny i postawisz
    samochod lekko bokiem,inaczej dziala sila bezwladnosci? nie pcha juz
    przedniej osi tylko bezwladnosc obraca samochod - a konkretnie przesuwa tyl
    samochodu. Byc moze dlatego przednie kola skrecone maja latwiej pociagnac
    przod samochodu w porzadanym kierunku. nie wiem zapytaj na p.s.f - ja ci
    dokladnieteog nie opisze.
    Wez sobie samochod i sprobuj sam (ja uzywam tego na fwd, nie wiem czy tak
    samo sie zachowa na rwd, nie jezdzilem takim nigdy dluzej).
    uwierz mi kuba na slowo ze ja tak robie w goracych sytuacjach i mnie to
    pomaga:) a placebo to raczej nie jest:)

    sir