  • 1. Data: 2011-03-19 21:51:26
    Temat: Dobry compact
    Od: "Karthoon " <k...@g...pl>

    Witam,
    czy możecie doradzić w wyborze dobrego kompaktu?

    Założenia podstawowe są takie, że nie powinien być cięższy niż 200-250g i na
    tyle podręczny, żeby dało się go bez problemu zawsze mieć przy sobie (tzn.
    nie musi być aż tak mały jak np. Sony TX10, ale raczej wyraźnie mnijeszy niż
    G12 Canona).
    Z dodatkowych funkcji ważne są jeszcze filmy 1080p - to ma być takie
    urządzenie, które po prostu ma się cały czas przy sobie i w razie potrzeby
    robi zdjęcia / filmy dziecka.

    Jakość zdjęć oczywiście też jest ważna :-), fajnie jak by była możliwość
    ręcznego ustawiania parametrów, na RAWy raczej nie liczę, bo to chyba już za
    dużo jak na compact. Zoom nie jest specjalnie istotny, raczej zależy mi na
    szerokim dole (24-28mm). Zapewne będzie również używany w domu, więc przy
    słabym światle.

    Ze wstępnego rozeznania rynku wychodzi mi, że warto zainteresować się Sony
    HX9V - co o nim myślicie? Ew. Fujifilm F550EXR albo Nikon P300, a jak
    odpuszczę filmy Full HD (baaaardzo niechętnie) to Olympus XZ-1?

    Który najlepiej się sprawdzi do takiego ogólnego użytkowania?

    Budżet to 1500-2000 pln (ale oczywiście im mniej, tym lepiej).

    Lustrzanki i 4/3 odpadają ze względu na wielkość i wagę.

    Konrad

  • 2. Data: 2011-03-19 21:58:07
    Temat: Re: Dobry compact
    Od: leto <l...@v...pl>

> [...]
    >
    > Budżet to 1500-2000 pln (ale oczywiście im mniej, tym lepiej).
    >
    > Lustrzanki i 4/3 odpadają ze względu na wielkość i wagę.

    Canon S95 ?

  • 3. Data: 2011-03-20 20:27:14
    Od: "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "leto" <l...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Canon S95 ?

    Lepiej LX5. Ma w trybie video ciągły AF
    a Canon niestety nie.

    pozdr.

  • 4. Data: 2011-03-21 14:13:40
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-20 21:27, <gkrzych> pisze:

    > Użytkownik "leto" <l...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Lepiej LX5. Ma w trybie video ciągły AF
    > a Canon niestety nie.

    A jak to sprawuje się w "praniu". Nie widzę za bardzo zastosowania do
    ciągłego AF z matrycy 1/2.3" i w ogóle do stosowania w przemyślanych
    kadrach. Poza tym wymusza to utrzymywanie obiektu ciągle w centrum
    kadru(lub w tym samym miejscu kadru). A co się dzieje, jak przez
    przypadek przez chwilę obiekt wyjdzie z punktu AF? Zacznie się
    przeostrzanie na obiekt np. na horyzoncie i lipa :P

  • 5. Data: 2011-03-21 16:58:00
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 21/03/2011 14:13, "Paweł W." wrote:

> [...]
    > przypadek przez chwilę obiekt wyjdzie z punktu AF? Zacznie się
    > przeostrzanie na obiekt np. na horyzoncie i lipa :P

    W lustrzankach canona AF śledzi obiekt bez problemu pomiędzy róznymi
    punktami AF, niektóre mają nawet kilka punktów dodatkowych niewidocznych
    podczas normalnej pracy, dedykowanych do śledzenia ruchomych fragmentów
    kadru.

    Kamil

  • 6. Data: 2011-03-21 21:08:39
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-03-21 17:58, Kamil pisze:

> [...]
    > punktami AF, niektóre mają nawet kilka punktów dodatkowych niewidocznych
    > podczas normalnej pracy, dedykowanych do śledzenia ruchomych fragmentów

    W kompaktach ze względu na inną zasadę działania AF może to być
    rozwiązane znacznei lepiej niż w lustzrankach. Mam taka stareńką Minolte
    A2 w której w trybie ciągłego AF aktywny punkt AF biega po całym ekranie
    w ślad za przemieszczającym się motywem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2011-03-23 10:28:30
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 21 Mar, 15:13, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > A jak to sprawuje si w "praniu". Nie widz za bardzo zastosowania do
    > ci g ego AF z matrycy 1/2.3" i w og le do stosowania w przemy lanych
    > kadrach. Poza tym wymusza to utrzymywanie obiektu ci gle w centrum
    > kadru(lub w tym samym miejscu kadru). A co si dzieje, jak przez
    > przypadek przez chwil obiekt wyjdzie z punktu AF? Zacznie si
    > przeostrzanie na obiekt np. na horyzoncie i lipa :P

    Zastanawiam się po co zabierasz głos jak kompletnie nie znasz
    zagadnienia?
    - C95, LX5, XZ-1 ... mają matrycę 1/1.6"
    - LX5 w trybie filmowania ma całkiem dobrze działający AF-C ( nie to
    co kiepski AF w filmujących lustrach typu K-5/7 - lipa :P) tak więc
    nie ma obaw o zagubienie punktu ostrzenia, nie trzeba obiektu trzymać
    w centrum kadru.

  • 8. Data: 2011-03-24 21:38:56
    Od: "DM ." <n...@g...com>

    Przyłączam sie do pytania autora. Szukam małego, solidnego kompaktu,
    ponieważ mój dotychczasowy, Nikon S710 uległ uszkodzeniu (wysuwany
    obiektyw się "wgniótł"). Serwis Nikona za wymianę zaśpiewał mi tyle,
    że w tej cenie miałbym nowy aparat, więc postanowiłem coś znaleźć.
    Szukam czegoś, co zmieści się w kieszeni spodni czy marynarki i
    najlepiej aby był w metalowej obudowie - solidność przede wszystkim.

  • 9. Data: 2011-03-25 09:09:51
    Od: John Smith <u...@e...net>

    DM . napisał(a):
> [...]
    > Szukam czegoś, co zmieści się w kieszeni spodni czy marynarki i
    > najlepiej aby był w metalowej obudowie - solidność przede wszystkim.

    Jedynym kompaktem z większą matrycą, RAW-em, jasnym obiektywem i trybem manualnym
    mieszczącym się w kieszeni koszuli
    (takie sobie kryterium założyłem dla "drugiego aparatu w rodzinie", chyba lepsze niż
    po prostu "w kieszeni") jest zdaje
    się wspomniany już tutaj Canon S95, lub jego poprzednik S90.

    --
    Mirek

  • 10. Data: 2011-03-25 10:07:27
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 25 Mar 2011 10:09:51 +0100, John Smith napisał(a):

> [...]
    niż po prostu "w kieszeni") jest zdaje
    > się wspomniany już tutaj Canon S95, lub jego poprzednik S90.

    Że co proszę?

    http://goo.gl/7St4T
    http://www.optyczne.pl/3592-nowo%C5%9B%C4%87-Olympus
    _XZ-1_%E2%80%93_flagowy_kompakt.html

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "The beer was good and there was even a free lunch. The demons