  • 1. Data: 2011-03-20 08:29:47
    Temat: HOLDER COKIN - prosba o porade - montaz
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    Witam. Posiadam obiektyw CANON 17-55 razem z nakreconym filtrem
    polaryzacyjnym (w celu ochrony samego obiektywy). Zastanawiam sie nad
    zakupem zestawu COKIN - i teraz pytanie czy holder moge wkrecic w filtr czy
    musze go wkrecic w obiekty a pozniej filtr? Thx,

    pozdr.

  • 2. Data: 2011-03-20 08:55:54
    Temat: Re: HOLDER COKIN - prosba o porade - montaz
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-03-20 09:29, kyte pisze:

> [...]
    > zakupem zestawu COKIN - i teraz pytanie czy holder moge wkrecic w filtr czy
    > musze go wkrecic w obiekty a pozniej filtr? Thx,

    Czy na pewno piszesz o filtrze polaryzacyjnym? Filtr polaryzacyjny jako
    ochrona obiektywu to trochę dziwny pomysł - ze względu na duże straty
    światła.
    Wkręcenie w filtr jest wykonalne (jeśli w filtrze masz gwinty po obu
    jego stronach - nie wszystkie filtry je mają), ale wygodna taka
    kombinacja nie będzie - będzie ciężko kręcić filtrem polaryzacyjnym.
    Dostęp do samego pierścienia obracanego filtra lub części holdera z
    gwintem wkręconej w filtr bedzie dość ciężki a kręcąc całym holderem nie
    będziesz miał pewnosci czy obraca Ci się sama zewnętrzna część holdera,
    czy cały holder razem z pierscieniem obrotowym filtra polaryzacyjnego.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 3. Data: 2011-03-20 08:57:57
    Od: "Pawel Gancarz" <p...@g...pl>

    Dnia 20-03-2011 o 09:29:47 kyte <k...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > czy
    > musze go wkrecic w obiekty a pozniej filtr? Thx,

    Polaryzacyjny jako ochrona? Może masz na myśli UV? Niektórzy noszą
    na stałe, inni (m. in. ja) - nie. Jeśli już wchodzisz w Cokina, to
    to najlepiej używać filtrów z zestawu.
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates

  • 4. Data: 2011-03-20 09:51:27
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    czesc!

    Faktycznie, troche sie zapedzilem. Mam wkrecony filtr UV ;-)) HOYA HMC 77mm.
    Wydaje mi sie, ze jest gwint w srodku. Zalezy mi, na tym aby nie rysowac
    pierscienia bezposrednio w obiektywie. Mam takze 70-200 f.4 do ktore takze
    chcialbym kupic od razu pierscien.

    Przy okazji - czy moglibyscie polecic jakiej firmy jakiej firmy i jakie
    filtr zakupic na poczatek. Zdjecia robie na potrzeby wlasne, wakacje,
    wyjazdy weekendowe etc..

    Pozdr.
    K.

  • 5. Data: 2011-03-20 09:53:26
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    Polaryzacyjny jako ochrona? Może masz na myśli UV? Niektórzy noszą
    na stałe, inni (m. in. ja) - nie. Jeśli już wchodzisz w Cokina, to
    to najlepiej używać filtrów z zestawu.

    czesc, czy moglbym prosic o rozwiniecie - o jaki zestyw chodzi?

    k.

  • 6. Data: 2011-03-20 10:22:52
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-03-20 09:55:54 +0100, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> said:

    > Czy na pewno piszesz o filtrze polaryzacyjnym? Filtr polaryzacyjny jako
    > ochrona obiektywu to trochę dziwny pomysł - ze względu na duże straty
    > światła.
    Zaiste dziwny pomysł
    > Wkręcenie w filtr jest wykonalne (jeśli w filtrze masz gwinty po obu
    > jego stronach - nie wszystkie filtry je mają),

    W systemie Cokin jest specjalny filtr PL wkładany w holder.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-03-20 10:27:20
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-03-20 10:53:26 +0100, "kyte" <k...@n...com> said:

    > czesc, czy moglbym prosic o rozwiniecie - o jaki zestyw chodzi?

    O zestaw filtrów Cokin.
    W zasadzie, poza PL gradacyjnym i neutralnym, w cyfrowej fotografii nie
    ma sensu używania innych filtrów. Wszystkie można sobie "dorobić" po
    zrobieniu zdjęcia, przy komputerze.

  • 8. Data: 2011-03-20 10:44:31
    Od: "Pawel Gancarz" <p...@g...pl>

    Dnia 20-03-2011 o 10:51:27 kyte <k...@n...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Przy okazji - czy moglibyscie polecic jakiej firmy jakiej firmy i jakie
    > filtr zakupic na poczatek. Zdjecia robie na potrzeby wlasne, wakacje,

    Moja rada jest taka: wywal ten UV i noś na stałe pierścień Cokina z
    zaślepką.
    Będzie mniej kłopotów z odblaskami.

  • 9. Data: 2011-03-20 16:24:23
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-03-20 11:22, JA pisze:

    > W systemie Cokin jest specjalny filtr PL wkładany w holder.

    Co nie stoi absolutnie w sprzeczności z tym, ze można holder Cokina
    wkręcić w posiadany filtr polaryzacyjny z dwoma gwintami. Nie musimy
    wtedy kupować specjalnego filtra pl. Ceną za to jest niezbyt wygodne
    kręcenie filtrem polaryzacyjnym z dołączonym holderem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 10. Data: 2011-03-20 17:14:40
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-03-20 17:24:23 +0100, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> said:

> [...]
    > wtedy kupować specjalnego filtra pl. Ceną za to jest niezbyt wygodne
    > kręcenie filtrem polaryzacyjnym z dołączonym holderem.

    Cena jest wyższa i sam o niej wcześniej pisałeś.
    1. trudno się kręci filtrem PL
    2. trzeba pilnować położenia holdera
    3. trzeba pilnować położenia filtra PL po korekcji płożenia holdera
    i w tym miejscu kółko się zamyka, Upierdliwe jak jasna cholera.