  • 1. Data: 2011-03-18 08:26:00
    Temat: KURS FOTOGRAFII - GDAŃSK
    Od: "PanFotograf" <p...@o...pl>

    Gdańska Akademia Fotografii

    zaprasza na

    kurs fotografii

    Kurs przeznaczony jest dla osób rozpoczynających swoją przygodę z fotografią
    oraz posiadających już pewne doświadczenie w fotografowaniu. Program zaczyna
    się od zapoznania z podstawowymi zagadnieniami takimi jak obsługa funkcji
    aparatu cyfrowego, nauka poprawnego naświetlenia kadru , kompozycja .
    Kolejny etap jest już bardziej zaawansowanym . Zakłada on tematy takie jak:
    portret, architektura, martwa natura, fotografia nocna, reklamowa oraz
    obróbka zdjęć. Głównymi atutami zajęć jest to, że w 90 proc. opierają się na
    ćwiczeniach. Instruktorzy duży nacisk kładą przy tym na walory artystyczne,
    estetykę fotografii.

    Szczegółowy program:

    WIEDZA Z ZAKRESU FOTOGRAFII

    . Co trzeba wiedzieć o aparatach cyfrowych

    . Światło wokół nas oraz obiektyw- jak widzieć fotograficznie

    . Ekspozycja (migawka, przysłona, pomiar światła- wewnętrzny i zewnętrzny)

    . Osprzęt dodatkowy

    . Fotografia dokumentalna i reprodukcje

    . Martwa natura, makrofotografia

    . Fotografia reklamowa

    . Oświetlenie sztuczne

    . Portret studyjny, fotografia dziecięca

    . Fotografia wnętrz. Reportaż z imprezy.

    . Fotografujemy architekturę. Detal architektoniczny

    . Pejzaż. Fotografujemy pod światło

    . Pejzaż miejski nocą

    . Fotografujemy błyskawice i sztuczne ognie

    . Ślady ruchu przy długiej ekspozycji

    . Fotografujemy ruch i w ruchu

    OBRÓBKA CYFROWA

    . Przygotowanie zdjęć do fotolabu

    . Przeźroczystość

    . Korekta barwna zdjęć

    . Kadrowanie

    . Usuwanie czerwonych oczu

    . Retusz błędów i skaz

    . Usuwanie zbędnych obiektów

    . Stylizacja zdjęć - zastosowanie filtrów graficznych

    Zajęcia odbywają się:

    . przez 12 tygodni nie wliczając świąt,

    . raz w tygodniu

    . każde ze spotkań trwa 3 godziny: od 18.00 do 21.00

    Dodatkowo zorganizowany zostanie plener nocny oraz sobotni plener wyjazdowy
    (dojazd na wybrane miejsce we własnym zakresie)

    Więcej informacji na stronie internetowej:

    www.gdanskaakademiafotografii.pl

  • 2. Data: 2011-03-18 13:16:39
    Temat: Re: KURS FOTOGRAFII - GDAŃSK
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Siłą szkoły są jej wykładowcy.
    Czy jest jakiś szczególny powód, dla którego ich lista jest niejawna?

  • 3. Data: 2011-03-18 16:24:31
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-18 14:16, Marcin [3M] pisze:
    > Siłą szkoły są jej wykładowcy.
    > Czy jest jakiś szczególny powód, dla którego ich lista jest niejawna?
    Ochrona danych osobowych? ;)

  • 4. Data: 2011-03-18 20:07:12
    Od: "MarekF" <m...@n...pl>

    Użytkownik "PanFotograf" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Gdańska Akademia Fotografii
    >
    > zaprasza na
    >
    > kurs fotografii
    >
    > www.gdanskaakademiafotografii.pl
    "*Kurs kończy się egzaminem praktycznym

    oraz wydaniem certyfikatu ukończenia

    kursu."
    Co daje taki certyfikat?

  • 5. Data: 2011-03-18 20:36:39
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    > kursu."
    > Co daje taki certyfikat?

    Daje informację o ukończeniu przez twoja osobę kursu

    Tomek

  • 6. Data: 2011-03-18 21:17:16
    Od: "Marek" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Siłą szkoły są jej wykładowcy.
    > Czy jest jakiś szczególny powód, dla którego ich lista jest niejawna?

    Zapoznałem się ze stroną i informacja o tym, że kurs poprowadzą fotografowie
    pracujacy jako fotoreporterzy jest mało zachęcająca biorąc pod uwagę fakt,
    że kurs obejmuje także dziedziny pozareporterskie (portret, architektura,
    produkt). Oczekiwałbym jednak specjalistów z tych dziedzin.

    Może jednak organizator pokusi się o ujawnienie wykładowców?

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2011-03-19 22:07:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    MarekF wrote:
    > Użytkownik "PanFotograf" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > "*Kurs kończy się egzaminem praktycznym
    >
    > oraz wydaniem certyfikatu ukończenia
    >
    > kursu."
    > Co daje taki certyfikat?

    możesz sobie zrobić np. wizytówkę na drzwi

    "certfikowany fotograf marek F..." ;-)

  • 8. Data: 2011-03-20 13:03:17
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Siłš szkoły sš jej wykładowcy.
    > Czy jest jakiœ szczególny powód, dla którego ich lista jest niejawna?

    A jaki wykładowca byłby dobry? Który?

    marek

  • 9. Data: 2011-03-20 13:08:36
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-03-20 14:03:17 +0100, "marek augustynski"
    <h...@p...onet.pl> said:

    > A jaki wykładowca byłby dobry? Który?

    Nie ma dobrego. Ważne jest aby wiedzieć z kim (zakres zainteresowań),
    będzie się miało do czynienia. A nazwisko, też nie byłoby od rzeczy, bo
    może ktoś kogoś zna i wie kto zacz.
    Tu może być sytuacja prozaiczna.
    Kilku fotoamatorów wymyśliło sobie sposób na zarobienie pieniędzy i
    raczej ich nazwisk przed przyjściem na zajęcia się nie dowiemy.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-03-20 14:47:04
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Nie ma dobrego.

    Ciekawa teoria:)

    > Ważne jest aby wiedzieć z kim (zakres zainteresowań),
    > będzie się miało do czynienia.

    To wiesz po całokształcie strony, głównie po treści.

    > A nazwisko, też nie byłoby od rzeczy, bo
    > może ktoś kogoś zna i wie kto zacz.

    Marketing zawsze wygrywa z nazwiskiem bo nie ma nic bardziej niemedialnego niż
    intelekt.

    > Tu może być sytuacja prozaiczna.
    > Kilku fotoamatorów wymyśliło sobie sposób na zarobienie pieniędzy i
    > raczej ich nazwisk przed przyjściem na zajęcia się nie dowiemy.

    Gdyby podali nazwiska zapytałbyś &#8222;A któż to jest?&#8221;. Nie wiem czym oni się

    kierują ale z pewnością taki byłby efekt. Akademia Fotografii czyli firma do
    nazwy której nawiązują ma np. taktykę opartą o czysty marketing. Taka
    strategia. Podaje nazwiska żeby się nimi pochwalić. Gdańska Akademia Fotografii
    jest tworem malutkim i na ich miejscu celowałbym w jakiś szczególny charakter,
    specjalizację. Jeśli tego nie zrobią zostaną wchłonięci, z nazwiskami lub bez.
    Taki rynek. Jeśli mówimy o renomie placówki oświatowej (jakiekolwiek miejsce,
    które czegoś uczy) to jedynym miernikiem pozwalającym nam na rzeczywistą ocenę
    są losy absolwentów&#8230; lub przynajmniej język w jakim się wypowiadają. Co z tego,

    że Łódzka Filmówka ma nazwiska jeśli jej program czyni z głowy skansen?

    marek