  • 41. Data: 2011-07-13 15:17:55
    Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message news:ivifqv$bq3$1@news.onet.pl...

    > Co to reguluje? Bo chyba nie SI?

    nie, nie SI i nie Konstytucja

  • 42. Data: 2011-07-13 18:30:38
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F napisał:
    > W czasach PRL mielismy alkaliczne ? Chyba "zaden krajowy producent ..."

    W ofercie były, tylko ich na oczy nie widziałem :-) Nawet w instrukcji
    polskiej lampy błyskowej było napisane, żeby używać te lepsze ale one
    równie dobrze mogły mieć napis "Yeti". Centra, czy CLAiO podobno to
    produkowały. CLAiO = Centralne Laboratorium Akumulatorów i Ogniw.
    Guzikowe LR i SR na pewno występowały ale dyskusja jest o paluszkach a
    tych to ja nie widziałem.
    Ciekawe od czego pochodziła nazwa 6F22, czyli poczciwa 9V? Że 6 ogniw w
    baterii, to wiem ale skąd to "F22"?
    Maciek

  • 43. Data: 2011-07-13 18:40:25
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik __Maciek napisał:

    > Nie były tylko są i nie "naszych standardów z PRL" tylko wg. norm IEC.
    > Oznaczenia AA i podobne pochodzą z norm ANSI. Są jescze DIN i inne.

    Niech będzie ale to było właśnie u nas przyjęte i stosowane już w PRLu.

    > Mnie się zdarza tak zapytać, ale wtedy zdarza się najczęściej że
    > sprzedawca pyta "CO???", więc dla spokoju odpowiadam "Noo... baterię"
    > :-)

    To ciesz się, że nie wysyła Cię do jubilera w sprawie łańcuszka :-)
    Mi tam bez różnicy - rozumiem o co chodzi ale się nie upieram i nie będę
    szukał dziury w całym, spierając o różnicę między baterią i ogniwem.
    Z bateriami mam tylko dwa problemy i to oba z zegarkowymi/guzikowymi:
    1) Szukam srebrowej a pani mi wciska alkaliczną. Wolę żadsze wymiany.
    2) Szukam SR41, czy SR1120W a tu zonk - dostawca ma oznaczenia AG coś tam.
    Maciek

  • 44. Data: 2011-07-13 19:30:29
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości

    > Z bateriami mam tylko dwa problemy i to oba z zegarkowymi/guzikowymi:
    > 1) Szukam srebrowej a pani mi wciska alkaliczną. Wolę żadsze wymiany.

    I ja zazwyczaj szukam srebrnej renaty
    do swojej podwodnej cebulki
    Raz na 3 lata spokoj, no a kazde otwarcie
    w jakims stopniu morduje uszczelke.....

  • 45. Data: 2011-07-13 20:25:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-13 20:30, Maciek pisze:

> [...]
    > tych to ja nie widziałem.
    > Ciekawe od czego pochodziła nazwa 6F22, czyli poczciwa 9V? Że 6 ogniw w

    Sam dopiero teraz znalazłem odpowiedź i na Twoje, i na swoje pytanie:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Bateria_ogniw

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 46. Data: 2011-07-13 20:31:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-13 15:14, J.F pisze:
    > Użytkownik "Waldemar Krzok" napisał w wiadomości grup
    >
    > A w wozku akumulatorowym baterię baterii ? :-)

    OIDP wg ówczesnych instrukcji DTR (Dokumentacja Techniczno Ruchowa) toto
    się wabiło "pakiet akumulatorów".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 47. Data: 2011-07-13 20:32:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Jul 2011 20:30:38 +0200, Maciek wrote:

> [...]
    >produkowały. CLAiO = Centralne Laboratorium Akumulatorów i Ogniw.
    >Guzikowe LR i SR na pewno występowały ale dyskusja jest o paluszkach a

    Guzikowe CLAiO robilo, ale czy byly jakies wersje to juz nie pamietam,
    ani czy to L i S cokolwiek znaczy.

    >Ciekawe od czego pochodziła nazwa 6F22, czyli poczciwa 9V? Że 6 ogniw w
    >baterii, to wiem ale skąd to "F22"?

    F jak Flat ?

    O, rzeczywiscie http://en.wikipedia.org/wiki/Battery_nomenclature
    Ciekawe czy 22 to mm, czy jakis imperialno-amerykanski system
    rozmiarow :-)

    a w srodku moze byc 6LR61 http://en.wikipedia.org/wiki/6F22

    Jeszcze byly 6F25 .. ale zachod chyba tego nie znal.
    A nie - znal ale zapomnial
    http://www.radiomuseum.org/r/varta_pertrix29_iec_6f2
    5.html

    A tak w ogole to moze siegac tradycji baterii anodowych.

    J.

  • 48. Data: 2011-07-13 20:40:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Jul 2011 16:54:51 +0200, __Maciek wrote:
    >Mnie najbardziej drzaźni podawanie mocy silników spalinowych (a nieraz
    >też i elektrycznych) w koniach mechanicznych zamiast w kW. Nie czuję
    >tej jednostki bezpośrednio, muszę sobie zawsze przeliczyć (choćby z
    >grubsza, w głowie) na kW.

    A kW czujesz ?

    Od zawsze sie podawalo w KM, to sie KM czuje.
    Wiadomo ze 100 to za malo, 150 ujdzie, prawdziwe samochody zaczynaja
    sie od 200 :-)

    Podobnie jak sie czuje at, mmHg, stopnie C, a gdzie indziej
    psi, in Hg, F.

    J.

  • 49. Data: 2011-07-13 21:11:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Podobnie jak sie czuje at, mmHg, stopnie C, a gdzie indziej
    > psi, in Hg, F.

    Wciąż nie mogę zrozumieć, jak można czuć te pieprzone fahrenheity.
    Zwłaszcza gdy się mieszka w kraju, gdzie zamarza woda.

    --
    Jarek

  • 50. Data: 2011-07-13 21:11:41
    Od: emil <e...@g...com>

    W dniu 2011-07-12 22:07, Adam pisze:
    > Bo mnie to czasami wkurza.
    >
    > Dawniej to było wiadomo.
    > Kupowało się ogniwa R6, R10, R14, czy też baterie 3R14, 6F22, 6F25 itd.
    >
    > Jakiś czas temu porobiły się jakieś AA, AAA.
    >
    > Po kiego diabła???
    >
    > Abstrahuję od nagminnego nierozróżniania ogniw od baterii - nawet
    > niestety w programie Galileo.

    Najlepiej to olać to i podawać wymiary tak jak ogniwa li-xxx i pastylki
    (np 18650 i 2320).

    Zresztą ogniwa AA i AAA z chemią li-xxx oznaczane są częściej jako 14500
    i 10440 niż Rx czy AxA.