  • 1. Data: 2011-07-12 12:31:23
    Temat: lutowanie 21-wieku
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    wiem, że była o tym dyskusja, jakby Ktoś miał namiar na message-id to bym
    poprosił...

    chodzi o lutowanie nowo zakupionych na allegro wtyków... poprzednia partia
    lutowała się słabo, ale po dłuższym podgrzaniu lutowała się, aktualna już
    tego nie robi... można grzać sobie i godzinę, a cyna nie przystaje...

    zagadnienia:
    - co jest grane?
    - czy to produkty bezołowiowe?
    - Kto na allegro sprzedaje porządne EURO i DIN5?

  • 2. Data: 2011-07-12 13:57:03
    Temat: Re: lutowanie 21-wieku
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 12.07.2011 14:31, identifikator: 20110701 pisze:
> [...]
    > partia lutowała się słabo, ale po dłuższym podgrzaniu lutowała się,
    > aktualna już tego nie robi... można grzać sobie i godzinę, a cyna nie

    Może kupiłeś niklowane(? - takie srebrne) a nie złocone. Trafiłem raz na
    takie goldpiny. Czas grzania nie jest tak wazny jak temperatura - w
    okolicy 300*C.

    Michoo

  • 3. Data: 2011-07-13 13:19:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michoo" napisał w wiadomości
    >Może kupiłeś niklowane(? - takie srebrne) a nie złocone. Trafiłem raz
    >na takie goldpiny. Czas grzania nie jest tak wazny jak temperatura -
    >w okolicy 300*C.

    Takie niklowane lutuje inaczej - pokryc kalafonia i lekko przygrzac,
    ostudzic, zdrapac kalafonie .. i za drugim razem lutuje sie normalnie.
    Ale to dobre na wtyczki - zespolu pinow w plytke to sobie tak nie
    wyobrazam.

    Jakis bardziej agresywny topnik ?

    J.

  • 4. Data: 2011-07-13 13:37:27
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 13.07.2011 15:19, J.F pisze:

    > Takie niklowane lutuje inaczej - pokryc kalafonia i lekko przygrzac,
    > ostudzic, zdrapac kalafonie .. i za drugim razem lutuje sie normalnie.
    Tylko jak się za długo przygrzeje to plastik z goldpinów się odkształca
    nawet przy ~200*C.

    > Ale to dobre na wtyczki - zespolu pinow w plytke to sobie tak nie
    > wyobrazam.
    Uważam jedynie za chamstwo nie poinformowanie, że sprzedawane "goldpiny"
    nie są złocone. Zwłaszcza, że te um pokrycia pewnie kosztują dużo mniej
    niż sam proces technologiczny.

    > Jakis bardziej agresywny topnik ?
    Ja wybrałem opcję "inne piny"/"inny sprzedawca na przyszłość".

    Michoo

  • 5. Data: 2011-07-13 14:58:48
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-13 15:19, J.F pisze:

> [...]
    > ostudzic, zdrapac kalafonie .. i za drugim razem lutuje sie normalnie.
    > Ale to dobre na wtyczki - zespolu pinow w plytke to sobie tak nie

    Ja lutuję bardziej agresywnym topnikiem.

    MD