-
51. Data: 2011-07-13 21:13:56
Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
Od: Maciek <m...@p...com>
Użytkownik Maciek napisał:
> 1) Szukam srebrowej a pani mi wciska alkaliczną. Wolę żadsze wymiany.
rzadsze a nie "żadsze" - teraz mi się to rzuciło w oczy.
-
52. Data: 2011-07-13 22:06:53
Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
Od: " Wmak" <w...@g...pl>
Artur Miller <b...@m...com> napisał(a):
> > Podejrzewam, że tak pokazuje w egzemplarzach punto, gdzie dzieci
> > przypadkowo
> > naciskały guziczki kompa a nierozgarnięty kierowca nie potrafi przywrócić
> > wskazań w postaci l / 100km
>
> ale wiesz co mówisz, czy mówisz co wiesz ?
>
Nie znam punto2 ale podpowiada mi to zdrowy rozsądek i wiara w inteligencję i
oszczędność konstruktorów samochodowej elektroniki.
Nie sądzę, by konstruktorzy komputerka do punto2 nie przewidzieli możliwości
przestawienia jednostek.
Teoretycznie istnieje jednostka zużycia paliwa " km / l" ale nie udało mi się
dowiedzieć, czy w jakimś kraju jest stosowana.
Może to punto właśnie z takiego dziwnego kraju przyjechało i nikt nie próbował
zmienić.
Znalazłem stronę z przelicznikami, w jakimś dziwnym "polskawym" języku:
http://pl.bestconverter.org/unitconverter_Fuel_Consu
mption.php?id=2
Możliwe jest, oczywiście, że włoscy (?) konstruktorzy akurat nie grzeszyli
zdrowym rozsądkiem - może uda mi się zajrzeć do jakichś punto2 i przepytać
właścicieli, zajrzeć do instrukcji.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
53. Data: 2011-07-13 22:22:41
Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 13 Jul 2011 21:11:15 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
>Pan J.F napisał:
>> Podobnie jak sie czuje at, mmHg, stopnie C, a gdzie indziej
>> psi, in Hg, F.
>
>Wciąż nie mogę zrozumieć, jak można czuć te pieprzone fahrenheity.
>Zwłaszcza gdy się mieszka w kraju, gdzie zamarza woda.
Normalnie - mieszkasz tam od dziecka to wiesz ze woda zamarza w 32F,
0F to duzy mroz, 100F nieznosny upal, a 68 to przyjemna temperatura
pokojowa.
Potem cie jeszcze tatus nauczy ze woda wrze w 212F i papier zapala w
459 i juz mozesz brylowac.
J.
-
54. Data: 2011-07-13 22:28:53
Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
Od: __Maciek <i...@c...org>
Wed, 13 Jul 2011 15:16:42 +0000 (UTC) Jarosław Sokołowski
<j...@l...waw.pl> napisał:
>A po przeliczeniu ma kW wszystko staje się jasne? Ze znajomości mocy
>silnika (w samochodzie) w ogóle trudno cokolwiek wnioskować wprost
>o jakichś innych mierzalnych parametrach.
Nie szkodzi, ale mam chociaż wyobrażenie jaka to moc "elektryczna", a
te kunie to mi nic nie mówią.
>A konie, to chociaż tradycja.
Może i tak, ale ja się nigdy jakoś aż tak motoryzacją nie
interesowałem żeby mieć w nich rozeznanie.
-
55. Data: 2011-07-13 22:34:32
Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
Od: __Maciek <i...@c...org>
Wed, 13 Jul 2011 20:40:25 +0200 Maciek <m...@p...com> napisał:
>> Nie były tylko są i nie "naszych standardów z PRL" tylko wg. norm IEC.
>> Oznaczenia AA i podobne pochodzą z norm ANSI. Są jescze DIN i inne.
>
>Niech będzie ale to było właśnie u nas przyjęte i stosowane już w PRLu.
No ale co w tym dziwnego? To że był PRL nie musiało oznaczać że
byliśmy zupełnie na bakier z normalizacją. Nie wiązałbym tego z
PRLem...
Nie wiem czy wtedy też (pewnie też), ale:
IEC Member countries include:
[...]
Poland
[...]
http://en.wikipedia.org/wiki/International_Electrote
chnical_Commission
-
56. Data: 2011-07-13 22:55:45
Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan __Maciek napisał:
>> A konie, to chociaż tradycja.
>
> Może i tak, ale ja się nigdy jakoś aż tak motoryzacją nie
> interesowałem żeby mieć w nich rozeznanie.
Jak ktoś się nie interesuje astronomią, to nie musi wiedzieć, że do
Słońca jest 150 milionów kilometrów. Ale jeśli wie, że tak się
definiuje jednostkę astronomiczną, to tą miarą najlepiej mu opisać
Układ Słoneczny. Dalsze odległości podaje się w latach świetlnych,
i nie ma znaczenia, że mało kto pamięta, ile to jest w jednostkach SI.
Z tym bydlątkiem parowym jest tak samo, nie ma potrzeby zamieniać ich
na kilowaty. Butelek wina również na litry nie przeliczam (a zdaje się,
że proporcje podobne).
--
Jarek
-
57. Data: 2011-07-13 23:01:35
Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
Od: " Wmak" <w...@g...pl>
Wmak <w...@g...pl> napisał(a):
>
> Nie znam punto2 ale podpowiada mi to zdrowy rozsądek i wiara w inteligencję
i
> oszczędność konstruktorów samochodowej elektroniki.
> Nie sądzę, by konstruktorzy komputerka do punto2 nie przewidzieli możliwości
> przestawienia jednostek.
Pogooglałem nieco i widzę, że przeszacowałem inteligencję fiatowskich
inżynierów.
Wszyscy dyskutanci na forach fiata piszą o km/l w punto2, ponoć dopiero po FL
komputerek zaczął po polsku pokazywać l/100km.
Z ciekawości przepytam znajomą, od 30 lat we Włoszech, jak tam zwyczajowo
podają zużycie paliwa.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
58. Data: 2011-07-13 23:05:59
Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
Od: __Maciek <i...@c...org>
Wed, 13 Jul 2011 22:32:58 +0200 J.F. <j...@p...onet.pl>
napisał:
>>baterii, to wiem ale skąd to "F22"?
>Ciekawe czy 22 to mm, czy jakis imperialno-amerykanski system
>rozmiarow :-)
Po prostu takie oznaczenie IEC (nie zapominaj że 6F22, 6LR61 to
europejskie oznaczenia, więc Hameryki bym tu nie mieszał). A dlaczego
LR61? A dlaczego R12/LR12 (w 3(L)R12)? A dlaczego LR44? Jakiś pewnie
kolejny numer, niekoniecznie związany z jakimkolwiek rozmiarem czy
parametrem ogniwa.
>a w srodku moze byc 6LR61 http://en.wikipedia.org/wiki/6F22
6F22 - cynkowo węglowa, 6LR61 - alkaliczna
-
59. Data: 2011-07-13 23:07:17
Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
Od: Mario <m...@p...onet.pl>
W dniu 2011-07-14 01:01, Wmak pisze:
> Wmak<w...@g...pl> napisał(a):
>
>>
>> Nie znam punto2 ale podpowiada mi to zdrowy rozsądek i wiara w inteligencję
> i
>> oszczędność konstruktorów samochodowej elektroniki.
>> Nie sądzę, by konstruktorzy komputerka do punto2 nie przewidzieli możliwości
>> przestawienia jednostek.
>
> Pogooglałem nieco i widzę, że przeszacowałem inteligencję fiatowskich
> inżynierów.
> Wszyscy dyskutanci na forach fiata piszą o km/l w punto2, ponoć dopiero po FL
> komputerek zaczął po polsku pokazywać l/100km.
>
> Z ciekawości przepytam znajomą, od 30 lat we Włoszech, jak tam zwyczajowo
> podają zużycie paliwa.
Zdaje się, że na zachodzie Europy stosują wskaźnik km/litr. Na pewno tak
jest w Holandii.
--
Pozdrawiam
MD
-
60. Data: 2011-07-14 01:06:34
Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>
On 07/13/2011 06:22 PM, J.F. wrote:
> On Wed, 13 Jul 2011 21:11:15 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
>> Pan J.F napisał:
>>> Podobnie jak sie czuje at, mmHg, stopnie C, a gdzie indziej
>>> psi, in Hg, F.
>>
>> Wciąż nie mogę zrozumieć, jak można czuć te pieprzone fahrenheity.
>> Zwłaszcza gdy się mieszka w kraju, gdzie zamarza woda.
>
> Normalnie - mieszkasz tam od dziecka to wiesz ze woda zamarza w 32F,
> 0F to duzy mroz, 100F nieznosny upal, a 68 to przyjemna temperatura
> pokojowa.
> Potem cie jeszcze tatus nauczy ze woda wrze w 212F i papier zapala w
> 459 i juz mozesz brylowac.
Chyba się z tym urodzić, bo ja mając ponad 10 lat styczności z
farenhajtami zdołałem się nauczyć tyle, że poniżej 75F jest mi za zimno
a powyżej 80F zaczyna być za ciepło. Natomiast na codzień prowadzę
prywatną kampanię na rzecz metrycyzacji Ameryki i posługuję się
celsjuszami:)
Ale i hamerykancom też chyba trudno zrozumieć skąd się wzięły
Farenheity, bo wymyślają historyjki o gorączce Pani Farenheit i jak to
Pan Farenheit wystawiwszy nosa przez okno stwierdził że zimniej to za
cholerę nie będzie :)
pzdr.
j.