  • 31. Data: 2011-07-13 13:13:32
    Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości

    >Nigdzie tu nie ma, że chodzi o pojedyncze ogniwo.

    SJP idzie widac z czasem, postepem i osiagnieciami, i dostosowuje sie
    do tego jak mowi przecietny czlowiek, niezaleznie od tego ilu
    profesorow stawia pale za niewlasciwa terminologie.

    Ot przyklad dostosowania
    http://sjp.pwn.pl/szukaj/zajebisty

    Nawet nie jest "wulg.".

    >W pozostałych definicjach cały czas masz zbiór/zespół/oddział.
    >Nigdy pojedyncza rzecz.

    No, przy baterii wodociagowej mozna by polemizowac, podobnie pewnie
    przy baterii koksowniczej.

    J.

  • 32. Data: 2011-07-13 13:14:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" napisał w wiadomości grup
    >No i ty też robisz błąd. Bateria to li tylko oznaczenie, że ogniw
    >(odwracalnych, czy nie) jest w tym pakiecie więcej niż jedna sztuka.
    >Mamy baterię ogniw i baterię akumulatorów (albo też baterię armat
    >;-)).

    A w wozku akumulatorowym baterię baterii ? :-)

    J.

  • 33. Data: 2011-07-13 13:27:54
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    J.F wrote:
    (ciap)
    > Ot przyklad dostosowania
    > http://sjp.pwn.pl/szukaj/zajebisty
    >
    > Nawet nie jest "wulg.".

    > No, przy baterii wodociagowej mozna by polemizowac,
    (ciap)

    No, wodociągowe są zajebiste, przynajmniej te złocone ;-)

    --
    Włodek

  • 34. Data: 2011-07-13 13:28:10
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    > A w samochodzie, w telefonie, w aparacie to co macie cwaniaczki ? :-)

    Cwaniaczki maja :
    - samochodzik na kluczyk
    - telefon na korbke, a aparat na zebach :D

    Chyba nie ma sie az tak o co spierac ;)
    Osobiscie jesli podkreslam slowo ogniwo, to w domniemaniu mam na mysli
    pojedyncze ogniwo lub cele akumulatora.
    No ale w dziecinstwie to mialem tez ruski łunochod na baterie
    zasilany ogniwami cynkowo-weglowymi ? zalewanymi smołą
    i ojciec kazal mi je zaraz wyrzucac po zuzyciu bo lubialy sie wylewac ;P

    Ps.
    Nie ma to jak czepic sie tematu od strony "akademickiej" ;)

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2011-07-13 13:29:26
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Waldemar Krzok wrote:
    (ciap)

    > A w knajpie butelek lub szklanek/kieliszków ;-)

    Wreszcie jesteśmy na własciwym tropie!
    ;-)

    --
    Włodek

  • 36. Data: 2011-07-13 13:56:20
    Od: "Artur Miller" <b...@m...com>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Podejrzewam, że tak pokazuje w egzemplarzach punto, gdzie dzieci
    > przypadkowo
    > naciskały guziczki kompa a nierozgarnięty kierowca nie potrafi przywrócić
    > wskazań w postaci l / 100km

    ale wiesz co mówisz, czy mówisz co wiesz ?

    @

  • 37. Data: 2011-07-13 14:36:18
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 13 Jul 2011 13:52:33 +0200 Maciek <m...@p...com> napisał:

    >R6 to te zwykłe baterie cynkowe a LR6, to alkaliczne. Przynajmniej
    >według naszych standardów z czasów PRL.

    Nie były tylko są i nie "naszych standardów z PRL" tylko wg. norm IEC.
    Oznaczenia AA i podobne pochodzą z norm ANSI. Są jescze DIN i inne.

    Po prostu jest wiele stanadardów oznaczania - tutaj jest ładna tabelka
    podsumowująca oznaczenia "paluszków":
    http://en.wikipedia.org/wiki/LR6

    >Z instrukcji obsługi lampy błyskowej wyczytałem, że są jeszcze baterie
    >litowe FR6 o rozmiarze AA (w takim razie muszą mieć 1,5V) ale na oczy
    >ich nie widziałem.

    http://data.energizer.com/PDFs/ea91.PDF

    I ogólnie http://data.energizer.com - wybrać Chemistry - Lithium
    cyllindrical i tam są.

    >Poza tym w temacie wątku - jeszcze nie słyszałem, żeby ktokolwiek w
    >sklepie pytał o "ogniwo".

    Mnie się zdarza tak zapytać, ale wtedy zdarza się najczęściej że
    sprzedawca pyta "CO???", więc dla spokoju odpowiadam "Noo... baterię"
    :-)

  • 38. Data: 2011-07-13 14:50:18
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 13 Jul 2011 15:05:08 +0200 "J.F" <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    >W czasach PRL mielismy alkaliczne ? Chyba "zaden krajowy producent

    Też nie pamiętam takich. Pierwsze ogniwa alkaliczne pojawiły w PL się
    tak ok. 1990 i były to chyba Energizery. Tak gdzieś od '87-'88 były za
    to pierwsze sensowne ogniwa cynkowo-węglowe (nie wylewały się) -
    Panasonic z jabłuszkiem :-)

    Z krajowych produktów to były tylko wspaniałe czerwono-niebieskie
    Centry, które wręcz w standardzie miały uwalnianie elektrolitu do
    urządzenia :-). Zresztą jak trochę poleżały na półce to też często
    wylewały.
    Trochę później pojawiły się jakieś takie białe w plastiku innej
    krajowej firmy (ale chyba tylko R14 i R20) i one nie wylewały się tak
    łatwo.

    Echh, fajnie tak powspominać...

  • 39. Data: 2011-07-13 14:54:51
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 12 Jul 2011 23:54:39 +0200 Adam <a...@p...onet.pl> napisał:

    >Jeszcze trochę, i zużycie paliwa w samochodach będzie się podawać na
    >odwrót: ile na 100 uncjach (wagowo) paliwa przejedziemy sążni ;)
    >Chociaż podobnie podaje się w hameryce ;)

    Mnie najbardziej drzaźni podawanie mocy silników spalinowych (a nieraz
    też i elektrycznych) w koniach mechanicznych zamiast w kW. Nie czuję
    tej jednostki bezpośrednio, muszę sobie zawsze przeliczyć (choćby z
    grubsza, w głowie) na kW. Szkoda kurde że w kaloriach na pacierz nie
    podają... :-)

  • 40. Data: 2011-07-13 15:16:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan __Maciek napisał:

> [...]
    > też i elektrycznych) w koniach mechanicznych zamiast w kW. Nie czuję
    > tej jednostki bezpośrednio, muszę sobie zawsze przeliczyć (choćby z

    A po przeliczeniu ma kW wszystko staje się jasne? Ze znajomości mocy
    silnika (w samochodzie) w ogóle trudno cokolwiek wnioskować wprost
    o jakichś innych mierzalnych parametrach. A konie, to chociaż tradycja.

    > Szkoda kurde że w kaloriach na pacierz nie podają... :-)

    W ciepłownictwie kiedyś używało się kalorii i kalorii na godzinę.
    Łatwo z tego liczyło się różnicę temeratur i inne podobne rzeczy.
    Teraz całkiem bez sensu stosuje się dżule. To już ci od prądu są
    mądrzejsi, bo energię podają w kWh a nie w J.

    --
    Jarek