  • 11. Data: 2009-10-19 07:07:45
    Temat: Re: DPP 3.7.1.1
    Od: Endless Lameness <e...@g...com>

    Dnia Sun, 18 Oct 2009 03:18:06 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > w dpp na ogol mam lekko tylko podniesione ostrzenie na 7 , przy 5
    > zdjecia wydaja mi sie miekkawe.

    Serio? 7 to już jest mocne przeostrzenie, że nie wspomnę o tym, co się z
    szumem dzieje... 7 to ja mam w aparacie ustawione dla miniaturek jpeg, żeby
    łatwiej było ocenić ostrość na ekranie 40D.

    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy

  • 12. Data: 2009-10-19 08:06:00
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > w dpp  na ogol mam lekko tylko podniesione ostrzenie na 7 , przy 5
    > zdjecia wydaja mi sie miekkawe.

    To nie lepiej (bo szybciej) robić w jotpegu albo kupić Nikona czy Sony?
    Pierwsze pliki, przy których imho uzasadnione byłoby użycie wartości 4 max. 5
    (oczywiście iso 100-400 i bez dalszej obróbki) to pliki z mikro detalem z eos
    7D. Siedem to już - jak napisał wyżej kolega - szumne szaleństwo ;)
    Ale suma sumarum to ty masz być zadowolony.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 13. Data: 2009-10-19 14:55:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Okt., 09:07, Endless Lameness <e...@g...com>
    wrote:

> [...]

    > szumem dzieje... 7 to ja mam w aparacie ustawione dla miniaturek jpeg, żeby
    > łatwiej było ocenić ostrość na ekranie 40D.

    nie , nie jest mocne przeostrzenie , normalnie i do tego mam kontrast
    zawsze na -2 .

    nie znioslbym zdjec przostrzonych , sa ciagle raczej normalne.

  • 14. Data: 2009-10-19 15:01:28
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Okt., 10:06, "gietrzy" <c...@g...pl> wrote:

> [...]
    > (oczywiście iso 100-400 i bez dalszej obróbki) to pliki z mikro detalem z eos
    > 7D. Siedem to już - jak napisał wyżej kolega - szumne szaleństwo ;)

    nie , nic podobnego nie wystepuje - zdjecia nie sa przostrzone i nie
    przeszumione.
    dlaczego mialby byc wiekszy szum ?
    akurat DPP pod tym wzgledem pracuje b. harmonijnie zwiekszenie
    ostrzenia nie powoduje wyraznego przyrostu szumow jak to w innych
    programach bywa.

  • 15. Data: 2009-10-19 18:39:07
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]

    akurat DPP pod tym wzgledem pracuje b. harmonijnie zwiekszenie
    ostrzenia nie powoduje wyraznego przyrostu szumow jak to w innych

    ======

    To chyba masz inny DPP. Akurat DPP pięknie eksponuje szumy w RAW z 50D (w
    SRAW jest to mnie uciążliwe). Dla wysokich ISO zamiast odszumiania luminacji
    stosuję zmniejszanie standardowego (3) ostrzenia do 2, 1 a nawet 0. Nie
    udało mi się użyć ostrzenia większego niż 5 ze względu na pojawiania się
    efektów przeostrzenia i wzrost szumów. Ostrzenie na 5 używam zwykle dla
    zdjęć z nienajlepszym telekonwerterem x2.

    --
    Lol

  • 16. Data: 2009-10-19 19:13:05
    Od: Pirate <p...@g...pl>

    Lol pisze:
> [...]
    > efektów przeostrzenia i wzrost szumów. Ostrzenie na 5 używam zwykle dla
    > zdjęć z nienajlepszym telekonwerterem x2.

    Witam
    A ja właśnie odszumiałem pliki RAW z 40D
    W niektórych przypadkach dawałem na "4", wyostrzenie miałem na "7"
    Szumy musiałem ściągnąć tylko dlatego, iż na razie korzystam tylko z
    lampy wbudowanej (nie dorobiłem się zewnętrznej,
    a warunki były kiepskie (brak dobrego światła na ciemnej sali) ;]

    Pozdrowienia
    Piratee

  • 17. Data: 2009-10-19 19:23:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > To chyba masz inny DPP.  Akurat DPP pięknie eksponuje szumy w RAW z 50D (w
    > SRAW jest to mnie uciążliwe).

    nie obserwuje czegos takiego, zadnej szczegolnmej expozycji szumow
    nie chce mi sie szukac jakis przykladow.
    Sraw nie uzywam ( uzywalem na poczatku ) gdyz raw daje mi wieksze
    mozliwosci obrobki - zredukowac wymiary zawsze moge.

    przyklad na iso 3200 tutaj :

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/Desktop#5359
    799784195755362

    Dla wysokich ISO zamiast odszumiania luminacji
    > stosuję zmniejszanie standardowego (3) ostrzenia do 2, 1 a nawet 0.

    moze to kwestia przegladarki jpegow?
    przegladam najczesciej w szybcej przegladarce windowsa , ona nie
    podbija ostrosci.
    np w irfanview , ktry tez chetnie uzywam nastepuje przy edycji
    podostrzenie obrazu , mam nastawione jakies niewielkie.

    u mnie na 5 zdjecia sa miekkawe , na 7 w sam raz nie przeostrzone
    na 10 najczesciej lekko za ostre ale jeszcze nie przeostrzone. Do
    przeostrzenia takiego jakie daja inne programy to jeszcze duzo
    brakuje.

> [...]
    > efektów przeostrzenia i wzrost szumów. Ostrzenie na 5 używam zwykle dla
    > zdjęć z nienajlepszym telekonwerterem x2.

    uzywam 10 dla fishaya , ma raczej niska rozdzielczosc.
    w hdr dla najjasniejszego wyciagu , jednak ostrosc jest nieco gorsza
    wskutek odbic wewnetrznych na soczewkach matrycy przy przeswietleniu.
    ponizej 5-ciu nigdy nie zszedlem.

    co do redukcji szumow.

    w ktorejs wersji chyba od 3.6.0 poprawiono odszumianie.
    jest b skuteczne i nie rzuca sie na ostrosc.
    jest prawie tak dobre jak w LT. Ze wszystkuich jakie porownawalem
    najlepsze odszumianie ma moim zdaniem LT , praktycznie bez spadku
    rozdzielczosci i niemal rownie dobre od pewnego czasu daje dpp.

    Ale na codzien odszumiania nie stosuje - wrecz przeciwnie uwielbiam
    szumy , jesli przypominaja mi ziarno jak tutaj

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/Zdjecia#slid
    eshow/5347957410034041218

    ( trzeba zrobic download i powiekszyc na 100 % zyby zobaczyc urode
    tego szumu/ziarna)

    W dpp brakuje mi tylko jednej funkcji obrotu o dowolny kat czyli
    poziomowania / pionowania.

    te wszystkie liczne suwaki w w LT daje sie zastapic manipulujac
    bezposrednio krzywa w dpp- akurat ten program taka mozliwosc daje-
    calkiem wygodnie.

    Cenie w tym programie ergonomie obslugi . Jest bardzo praktyczny w
    uzyciu .
    w przeciwienstweii do innych programow widze caly duzy obraz i okienko
    narzedziowe dyskretnie - nie zakloca obrazu.
    na czas obrobki zadnych paskow itp przeszkadzaczy.
    Obsluga intuicyjna , bez zbednych wodotryskow , ktore tylko
    przeszkadzaja.
    Rozklad obrazu na ekranie sprzyja koncentracji.

  • 18. Data: 2009-10-19 19:36:48
    Od: Pirate <p...@g...pl>

    XX YY pisze:

> [...]
    > Obsluga intuicyjna , bez zbednych wodotryskow , ktore tylko
    > przeszkadzaja.
    > Rozklad obrazu na ekranie sprzyja koncentracji.

    Ja odszumiam też sporadycznie.
    Teraz to jednak musiałem zrobić :(
    A szumy porównywałem w przeglądarce windowsa i FastStone Image oraz Raw
    Therapee(po eksporcie do jpg-a).

    Po odszumieniu i eksporcie do jpg-a widać różnice na lepsze ;]

    Pozdrowienia
    piratee

  • 19. Data: 2009-10-19 20:47:25
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    >nie obserwuje czegos takiego, zadnej szczegolnmej expozycji szumow
    >nie chce mi sie szukac jakis przykladow.

    Ja obserwuję jak najbardziej - w różnych wersjach DPP. W RAW jak mocno
    ostrzę, to pojawia się cyfrowy łupież (zaszumienie rozjaśnionymi punktami).

    >Sraw nie uzywam ( uzywalem na poczatku ) gdyz raw daje mi wieksze
    >mozliwosci obrobki - zredukowac wymiary zawsze moge.

    Zasadniczo tak, ale mocno ostrzony w DPP SRAW degeneruje się znacznie mniej
    niż RAW ;)

    >przyklad na iso 3200 tutaj :
    >http://picasaweb.google.at/fotografie25/Desktop#535
    9799784195755362

    Ale to jest miniaturka.

    >moze to kwestia przegladarki jpegow?
    >Może - ale widzę to bezpośrednio również w DPP.

    >co do redukcji szumow. w ktorejs wersji chyba od 3.6.0 poprawiono
    >odszumianie.
    >jest b skuteczne i nie rzuca sie na ostrość.

    Odszumianie chrominancji rzeczywiście poprawiono - do tego stopnia, że
    obecnie namiętnie używam (dawniej dla małych wartości prawie nie działało, a
    dla dużych potrafiły pojawić się różne dziwne rzeczy - np. czerwone kropki).
    Po odszumieniu chrominancji pozostaje głównie drobnoziarnisty szum
    luminacji, który ma swój urok ;) Natomiast odszumianie luminacji nadal jest
    fatalne. Ja widzę rozmycie nawet dla wartości 1. Zamiast odszumiania
    luminacji przez rozmywanie stosuję redukcję wstępnego ostrzenia. Według mnie
    efekt jest lepszy...

> [...]

    >uroku. Fotka ładna.

    >W dpp brakuje mi tylko jednej funkcji obrotu o dowolny kat czyli

    Fakt. Ja natomiast chciałbym mieć możliwość automatycznego stosowania recept
    w zależności od ISO, przysłony i formatu pliku (taki konfigurowalny
    automacik ustalający wstępne wyostrzanie i odszumianie na podstawie
    parametrów ekspozycji i formatu pliku). Brakuje też możliwości ustalania
    szczegółowych opcji odszumiania i wyostrzania - te suwaczki to zbyt mało.
    Szczerze mówiąc dążę do tego, aby nie używać PS...

    --
    Lol

  • 20. Data: 2009-10-19 21:32:36
    Od: "Lol" <l...@l...pl>