  • 1. Data: 2009-10-14 10:52:16
    Temat: Plyty DVD do przechowywania zdjec
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    Jakie plyty DVD mozecie polecic, takie aby fotki na nich nagrane byly
    bezpieczne przez maksymalna ilosc lat.

    Swoja droga to jestem ciekaw jak dlugo format DVD bedzie uzywany.

    Polon

  • 2. Data: 2009-10-14 11:09:02
    Temat: Re: Plyty DVD do przechowywania zdjec
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Jakie plyty DVD mozecie polecic, takie aby fotki na nich nagrane byly
    > bezpieczne przez maksymalna ilosc lat.

    Trzymanie plyt przez kilka-nascie lat to bez sensu. Raz, ze
    bezpieczenstwo dyktuje zmiane fizycznego nosnika (przekopiowanie plyt na
    nowe) przynajmniej raz na 2 lata, a druga sprawa -- technologia sie
    zmienia (pojemnosc nosnikow takze), wiec przy okazji wejscia kolejnego,
    i tak lepiej dla bezpieczenstwa archiwum przekopiowac.
    Tak robilem jakies 3 lata temu przechodzac z CD na DVD, a teraz pewnie
    za rok, dwa przeniose calosc na BRD czy co tam innego sie upowrzechni.
    Oczywiscie oprocz plyt podstawa jest kopia na HDD.
    Osobiscie uzywam DVD+R Verbatima.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 3. Data: 2009-10-14 11:22:05
    Od: Jarek <j...@p...tezusun.pf.pl>

    Polon wrote:

    > Jakie plyty DVD mozecie polecic, takie aby fotki na nich nagrane byly
    > bezpieczne przez maksymalna ilosc lat.
    >
    > Swoja droga to jestem ciekaw jak dlugo format DVD bedzie uzywany.
    >
    > Polon
    Ja już od roku nie kopiuję zdjęć na płytki. Moja kolekcja to około 16tys.
    zdjęć, zajmująca około 60GB (jpg, raw).
    1. Kupiłem większy HDD do kompa (250GB),
    2. Kupiłem przenośny HDD na USB o poj. 500GB, podzieliłem go na 2 partycje i
    na obie wykonuję kopie zdjęć,
    3. Raz na pół roku odświeżam zapis na jednej z tych partycji, wykonując
    kopię wszystkich zdjęć,
    4. Kupiłem jeszcze jeden przenośny HDD na USB o poj. 500GB i na niego robię
    kolejną kopię (na nim też trzymam filmy i to, co chcę zachować w przypadku
    awarii HDD w kompie),
    5. Na laptopie mam jeszcze jedną kopię (ale tylko ostatni rok) ;-)
    6. A na kompie w pracy jeszcze jedną...
    7. A na serwerze, na którym jest moja stronka mam kopie najlepszych fotek.
    8. Tak więc zrezygnowałem z DVD...

    Pozdrawiam.
    --
    Jarek

  • 4. Data: 2009-10-14 11:58:54
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Użytkownik "Jarek" <j...@p...tezusun.pf.pl> napisał w wiadomości
    > Polon wrote:
    > 8. Tak więc zrezygnowałem z DVD...

    ja podobnie. ale nie z nudow ale po prostu okazalo sie ze plyty dvd ktore
    nagrywalem moze 2 lata temu (sic !!!) nie chcialy byc odczytane. w koncu
    przy pomocy 3 odtwarzaczy wiekszosc materialow udalo sie zczytac, niestety
    ok 20% przepadlo. nie wiem czy to wina chlamowych plytek ktore robia (choc
    uzywalem markowych verbatim, tdk etc nagrywanych z max 4-8x), czy
    nagrywarek... tak czy siak cos jest chlamowe, bo dla tego przykladu mam 10
    czy 15 letnie cdki nagrywane na jakims noname ktore nadal sa spokojnie
    odczytywane.

    tak czy siak z dniem w ktorym okazalo sie co wyzej wypieprzylem obie
    nagrywarki jakie mam, wszystkie plyty ktore wypalalem sam, kupilem 2
    zewnetrzne dyski i wszystko teraz tam lezy. szybko, przyjemnie, wygodnie i
    napewno duzo pewniej (aczkolwiek dla swietego spokoju najlepiej byloby
    trzymac wszystko podwojnie tj kazdego dysku miec 'dublet')

    tak wiec ja plytki z calego serca odradzam
    pozdr
    piotrek

  • 5. Data: 2009-10-14 12:29:49
    Od: "przybysz" <m...@o...pl>

    > Jakie plyty DVD mozecie polecic, takie aby fotki na nich nagrane byly
    > bezpieczne przez maksymalna ilosc lat.
    KODAK DVD-R 4,7GB 16X PRINTABLE FF GOLD PROFESSIONAL warstwa złota - większa
    żywotność płyty, VERBATIM DVD-R 4,7GB 8X ARCHIVAL GRADE obie w cenie ok 6
    zł za płytkę Okres gwarancji 730 dni

  • 6. Data: 2009-10-14 15:14:05
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    > upowrzechni.
    upowszechni
    wrażliwy nie jestem, ale podziałało to na mnie jak "dotkryna", o której
    mówili na studium wojskowym ;)

  • 7. Data: 2009-10-14 15:15:18
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Biernawski" <p...@b...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > nagrywalem moze 2 lata temu (sic !!!) nie chcialy byc odczytane. w koncu
    Podaj, jakich marek i na czym palone.

  • 8. Data: 2009-10-14 15:22:23
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Jarek pisze:

    > Ja już od roku nie kopiuję zdjęć na płytki. Moja kolekcja to około 16tys.
    1..
    .
    > 8. Tak więc zrezygnowałem z DVD...

    Wiesz, kopiowanie jak profesjonalnie do tego podejść, to nie tylko o
    awarię dysku chodzi, ale i kradzież całego wyposażenia (wielu ćwiczyło),
    pożar itd. Robi się plany: ilośc kopii, przechowywanie, testowanie kopii
    itd.

    No powiedzmy drugi komp w innym budynku, wybaczę ci.

  • 9. Data: 2009-10-14 15:46:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 14 Okt., 12:52, "Polon" <P...@o...pl> wrote:
    > Jakie plyty DVD mozecie polecic, takie aby fotki na nich nagrane byly
    > bezpieczne przez maksymalna ilosc lat.
    >
    > Swoja droga to jestem ciekaw jak dlugo format DVD bedzie uzywany.
    >
    > Polon

    ja oryginaly wypieprzam. i tak za jakis czas same by zniknely czego
    doswiadczylem a szkoda mi czasu na wieczne przekopiowywynie.zanosze
    odbitki do labu hurtem jak sie uzbiera z 1000 sztuk i potem do
    szuflady

    niech sie spadkobiercy pozniej martwia ci z tym zrobic. dyskami nikt
    nie przejawia najmniejszego zainteresownia a starszych jak 15 lat i
    tak nie bardzo da sie odczytac.

  • 10. Data: 2009-10-14 16:14:18
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Podaj, jakich marek i na czym palone.

    podawalem, przede wszystkim verbatim, tdk, basf, reszty nie pamietam a
    sprawdzic juz nie mam jak :> palone na optiarcu (sony zdaje sie) oraz
    matshita z lapka ibm'owskiego.

    pozdr
    p.