    From: "Lol" <l...@l...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: DPP 3.7.1.1
    Date: Mon, 19 Oct 2009 22:47:25 +0200

    >nie obserwuje czegos takiego, zadnej szczegolnmej expozycji szumow
    >nie chce mi sie szukac jakis przykladow.

    Ja obserwuję jak najbardziej - w różnych wersjach DPP. W RAW jak mocno
    ostrzę, to pojawia się cyfrowy łupież (zaszumienie rozjaśnionymi punktami).

    >Sraw nie uzywam ( uzywalem na poczatku ) gdyz raw daje mi wieksze
    >mozliwosci obrobki - zredukowac wymiary zawsze moge.

    Zasadniczo tak, ale mocno ostrzony w DPP SRAW degeneruje się znacznie mniej
    niż RAW ;)

    >przyklad na iso 3200 tutaj :
    >http://picasaweb.google.at/fotografie25/Desktop#535
    9799784195755362

    Ale to jest miniaturka.

    >moze to kwestia przegladarki jpegow?
    >Może - ale widzę to bezpośrednio również w DPP.

    >co do redukcji szumow. w ktorejs wersji chyba od 3.6.0 poprawiono
    >odszumianie.
    >jest b skuteczne i nie rzuca sie na ostrość.

    Odszumianie chrominancji rzeczywiście poprawiono - do tego stopnia, że
    obecnie namiętnie używam (dawniej dla małych wartości prawie nie działało, a
    dla dużych potrafiły pojawić się różne dziwne rzeczy - np. czerwone kropki).
    Po odszumieniu chrominancji pozostaje głównie drobnoziarnisty szum
    luminacji, który ma swój urok ;) Natomiast odszumianie luminacji nadal jest
    fatalne. Ja widzę rozmycie nawet dla wartości 1. Zamiast odszumiania
    luminacji przez rozmywanie stosuję redukcję wstępnego ostrzenia. Według mnie
    efekt jest lepszy...

    >Ale na codzien odszumiania nie stosuje - wrecz przeciwnie uwielbiam
    >szumy , jesli przypominaja mi ziarno jak tutaj
    >http://picasaweb.google.at/fotografie25/Zdjecia#sli
    deshow/5347957410034041218

    >Szum luminancji zwykle mi nie przeszkadza - faktycznie czasami dodaje
    >uroku. Fotka ładna.

    >W dpp brakuje mi tylko jednej funkcji obrotu o dowolny kat czyli
    >poziomowania / pionowania.

    Fakt. Ja natomiast chciałbym mieć możliwość automatycznego stosowania recept
    w zależności od ISO, przysłony i formatu pliku (taki konfigurowalny
    automacik ustalający wstępne wyostrzanie i odszumianie na podstawie
    parametrów ekspozycji i formatu pliku). Brakuje też możliwości ustalania
    szczegółowych opcji odszumiania i wyostrzania - te suwaczki to zbyt mało.
    Szczerze mówiąc dążę do tego, aby nie używać PS...

    --
    Lol