  • 21. Data: 2009-10-20 09:27:52
    Temat: Re: DPP 3.7.1.1
    Od: Endless Lameness <e...@g...com>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 12:23:43 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > nie obserwuje czegos takiego, zadnej szczegolnmej expozycji szumow
    > nie chce mi sie szukac jakis przykladow.
    > Sraw nie uzywam ( uzywalem na poczatku ) gdyz raw daje mi wieksze
    > mozliwosci obrobki - zredukowac wymiary zawsze moge.

    Poniżej przykład, że sharpness 7 w DPP to już przesada - daje wspomiany już
    "cyfrowy łupież", na całej powierzchni zdjęcia:

    http://img9.imageshack.us/img9/5792/sharpnessdpp.jpg

    Poziom 2-3 to jest maksimum, jaki toleruję. Lepiej chyba w ostatnim etapie
    obróbki wyostrzyć selektywnie.

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk

  • 22. Data: 2009-10-20 09:47:05
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 20 Okt., 11:27, Endless Lameness <e...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >
    > http://img9.imageshack.us/img9/5792/sharpnessdpp.jpg
    >
    > Poziom 2-3 to jest maksimum, jaki toleruję. Lepiej chyba w ostatnim etapie

    dobieram nastawy do warunkow obserwacji.
    99% zdjec obserwuje w wielkosci monitora - nie w skali 100%.
    w wielkosci monitora nie uzyskuje przy nastawie 7 wrazenia
    przeostrzenia obrazu lub nadmiernych szumow.

    Cudow nie ma powiekszenia 100 % sa przeznaczone dla obserwacji z duzej
    odleglosci , a z duzej odleglosci zobaczysz takie same szumy na 100%
    jak z malej na obrazie w wielkosci monitora.

    nawet gdyby skutki zbyt duzej ostrosci wystepowaly w skali 100 % - to
    mnie to nie boli wogole gdyz w tej skali nie obserwuje. Rownie dobrze
    moznaby sie martwic o szumy widoczne w kazdej innej nieuzywanej skali
    np 200%.

    Albo inaczej mowiac dobieram nastawy do warunkow obserwacji.

    gdybym robil plakat np 2*3 m i byl on zawieszony w waskim korytarzu to
    trzebyaby sobie lamac glowe jak dla takich warunkow obnizyc szumy i
    podniesc kontrast czyli dobrac nastawy i obrobke.

    dla porownania ostrzenie 20% -30 % w Irf V daje wiekszy skutek
    ostrzenia ze wszystkimi ujemnymi wynikami niz dpp na 10

  • 23. Data: 2009-10-20 09:57:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Fakt. Ja natomiast chciałbym mieć możliwość automatycznego stosowania recept
    > w zależności od ISO, przysłony i formatu pliku (taki konfigurowalny
    > automacik ustalający wstępne wyostrzanie i odszumianie na podstawie
    > parametrów ekspozycji i formatu pliku).

    ale takiego gotowca mozesz latwo sporzadzic.
    potrzebujesz zapamietac te nastawy na jakis rawach i je zapisac.
    jesli te rawy wraz zplikiem w ktorym sa zapisane nastawy wprowadzisz
    do folderu w ktorym sa aktualnie obrabuiane zdejcia bedzisz mogl
    skorzystac z tych nastaw.

    w praktyce widze to tak ze gdzies w oddzielnym folderze na desktopie
    masz te raz na zawsze zapisane rawy z nastawami.

    kopiujesz je i wprowadzasz do folderu , ktory wlasnie zamierzasz
    obrabiac.

    Brakuje też możliwości ustalania
    > szczegółowych opcji odszumiania i wyostrzania - te suwaczki to zbyt mało.
    > Szczerze mówiąc dążę do tego, aby nie używać PS...

    dlaczego nie chcesz PS a?

    w dpp obrabiam w zasadzie wszystko co ma wygladac jak zdjecie std z
    wyjatkiem poziomowania zdjecia.

    W LT mozna wprowadzic lokalne rozjasnianie sciemnianie ale nie jest to
    wygodne w uzyciu - to narzedzie jest jeszcze troche za prymitywne.

  • 24. Data: 2009-10-20 13:03:56
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    .googlegroups.com...

    ========
[...]

    =====

    Teraz robię coś w tym rodzaju (można do tego zaprząc również kolekcje). Ale
    chcę czegoś więcej...

    Brakuje też możliwości ustalania
    > szczegółowych opcji odszumiania i wyostrzania - te suwaczki to zbyt mało.
    > Szczerze mówiąc dążę do tego, aby nie używać PS...

    =======
    dlaczego nie chcesz PS a?
    =======
    w 99% nie mam czasu na PS, w 1% - filozofia (wolałbym ograniczyć się do
    prostych technik przygotowania zdjęć) ;)

    --
    Lol