  • 61. Data: 2015-03-27 08:24:15
    Temat: Re: DPF
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > A czy jak filtr sie wypala to auto moze byc nieco slabsze? No w sensie jak
    > depniesz w podloge to jedzie - ale tak jakby gorzej.

    W Dacii i Renault jest tak, że silnik w momencie procedury wypalania dostaje
    większe obciążenie - włączane jest ogrzewanie lusterek.
    Ludzie sami sobie nawet instalują diody które sygnalizują taki moment, więc
    mniej więcej widzą jak często się to dzieje.
    Lekko rosną obroty biegu jałowego, zmienia się ton pracy silnika, trochę
    rośnie spalanie, ale na moc nie ma to wpływu, bo nie zakłóca normalnej
    pracy - bo paliwo jest wtryskiwane piątym wtryskiwaczem do filtra.

    Ja takiej diody nie mam i nigdy nie zauważyłem procedury wypalania, więc
    tylko podaję obserwację innych.
    Aż się zastanawiam czy jej sobie nie założyć.

  • 62. Data: 2015-03-27 09:14:04
    Od: p...@g...com

    po raz kolejny, czynnosci 2&3 nie wymagaja zadnych specjalnych umiejetnosci, serwis
    allegro tez jest dosc intuicyjny wiec czujnik mozesz zamowic sam :-)

    2 podmianka czujnika dpf aby wykluczyc jego awarie
    3 szukanie nieszczelnosci w ukladzie

    --Co do przebiegu, to niby 120, jeden "specjalista" pomacał kierownicę i powiedział,
    że może mieć więcej, inny, że przebieg raczej autentyczny. W aso nie znają historii,
    ponoć auta z Włoch tak mają.

    sprawdzanie przebiegu po kupnie to zazwyczaj dziwna odmiana sado-macho :-)

    --Jeden właściciel. A czy dziadek, to nie wiem, ale sprawdziłem po nazwisku i
    adresie, to okazało się, że lekarz i to nie byle jaki, tylko profesór haha

    moze nadal teskni za swoim samochodem ? sprawdzales chociaz czy nie kradziony ?

    P.

  • 63. Data: 2015-03-27 10:02:51
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dlatego też w pierwszym poście napisałem, że "mam objawy" wypalającego się
    > DPF, teraz, jak pisałem już praktycznie non-stop jest ten "wtorek". Ale
    > wszędzie gdzie byłem każdy potwierdził, że to są właśnie objawy
    > wypalającego się filtra, po podłączeniu do kompa było info o poprzedniej
    > regeneracji 50km wcześniej, więc była na pewno. Dlatego tak się tego
    > trzymam, ale może to są objawy zupełnie czegoś innego.

    Niestety musisz znaleźć mądrego mechanika albo pożyczyć "komputer
    diagnostyczny" i poświęcić jeden dzień tylko na jeżdżenie i logowanie
    parametrów tych czujników od DPF. Nie wiem jak to jest dokładnie w Twoim
    samochodzie, ale spodziewam się, że wartość parametru z czujników DPF rośnie
    do wartości granicznej i sterownik silnika uruchamia wypalanie (nie bacząc,
    że poprzednie było 50 km wcześniej). Musisz złapać wartości z czujników tuż
    przed początkiem wypalania.
    Albo tak jak ktoś tu doradzał, kupić w ciemno czujnik i wymienić na próbę.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 64. Data: 2015-03-27 11:18:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 27 Mar 2015 08:19:19 +0100, twistedme

    > Jeżeli to nie jest objaw wypalania DPF, to proszę o info, co to w takim
    > razie jest.

    Już to wyjaśniałem.

    To są objawy załączonej sprężarki klimatyzacji. Po "dociśnięciu" sprężarki
    zwiększa się obciążenie silnika i komputer podnosi dawkę paliwa aby
    utrzymać bieg jałowy, jednocześnie załączając wentylatory chłodnicy.
    Podczas jazdy siłą rzeczy tego nie zuważysz, bo nie ma sensu wentylować
    prądem, skoro już jest wystarczająco wietrzący pęd powietrza.

    W różnych autach, różnie to przebiega. U mnie się obroty nie podnoszą,
    zwiększa się tylko spalanie chwilowe po lekkim odpadnięciu i podniesieniu
    wskazówki obrotomierza, ale w Szkodzie poza zwiększonym spalaniem się także
    nieco podnosiły. Ostatnio coraz cieplej, to i coraz cieplej ten obiaw
    obserwujesz (na postoju). Podniesiony obroty mogą być także spowodowane
    wadliwym działaniem np. przepustynicy czy sondy lambda.

    Mimo tego, i to już po raz ostatni napiszę, bzdury ludzie wypisują
    twierdząc, że DPF wypala się w mieście co 500km a w trasie co 700. Wniosek
    z tego taki, że 3-4 wypalań w ogóle nie rejestrują, za to bzdury powielają
    i robią innym wodę z mózgu.

    Masz silnik Opla, tam program nigdy nie przewidywał i nadal nie przewiduje
    dodatkowej dawki paliwa w czasie postoju, ponieważ dodawanie wtrysku w
    czasie postoju prowadzi w krótkim czasie do nadmiernego rozrzedzania oleju.
    Wypalanie można zauważyć TYLKO w czasie jazdy, gdy wie się jak należy
    jechać w celu wyłapania procesu i kiedy patrzeć na spalanie chwilowe,
    względnie na zachowanie silnika. Po wprawie można to zauważyć, laik jak i
    osoba niecierpliwa tego nie wyczają.

    --
    Pozdor Myjk

  • 65. Data: 2015-03-27 13:37:26
    Od: p...@g...com

    --Mimo tego, i to już po raz ostatni napiszę, bzdury ludzie wypisują twierdząc, że
    DPF wypala się w mieście co 500km a w trasie co 700.

    no wiec dobrze wrzucamy do kibla to co pisze producent i uzytkownicy na niemieckim
    forum nt. captivy z silnikiem 2.0 i sluchamy Ciebie

    --Wniosek z tego taki, że 3-4 wypalań w ogóle nie rejestrują, za to bzdury powielają
    i robią innym wodę z mózgu.

    no nie moge sie powstrzymac :-)

    --Niewykluczone, ze masz jakiś program adaptacyjny który stwierdził, że przy
    takich trasach jak pokonujesz lepiej puszczać wypalanie DPF przy mniejszym
    zapełnieniu, ale częściej -- żeby nie doprowadzić do zamulenia filtra.

    sugerujesz ze profesor zapodal jakiegos moda po godzinach nastepnie przerazony
    efektem zapetlonego wypalania DPF spylil auto handlarzowi ?

[...]

    laik jak i osoba niecierpliwa kupuje sobie interfejs ODB2 na BT (np klona ELM27 za 10
    zeta) wrzuca darmowa apke DPF by Tomasz Madera (np dla Opla Vectry, silnik Z19DTL,
    Z19DT, Z19DTH ale dziala tez z Zafira/Astra) i dokladnie wie jaki jest stopien
    wypelnienia DPF, na forum Opla jest nawet jakis magik ktory potrafil wrzucic te
    informacje na wyswietlacz navi DVD90 ...

    PS jako ze juz weekend proponuje mniej stanowczych objawien jedynej slusznej prawdy i
    wiecej pokory w kwestiach technicznych ... tym optymistycznym akcentem z mojej strony
    EOT

    P.

  • 66. Data: 2015-03-27 13:45:35
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-03-27 o 11:18, Myjk pisze:
    > Fri, 27 Mar 2015 08:19:19 +0100, twistedme

    > Masz silnik Opla, tam program nigdy nie przewidywał i nadal nie przewiduje
    > dodatkowej dawki paliwa w czasie postoju.

    Możliwe, że od początku źle zadałem pytanie, ale po wpisaniu objawów do
    internetu diagnoza, to "wypalanie się filtra" dlatego myślałem, że
    należy iść tym tropem...

    Dzwoniłem dzisiaj jeszcze do innego znajomego ma mi dać namiary na
    jakiegoś dobrego mechanika, żeby go przejrzał.

    Może tu będzie lepiej widać niż ja to opisuję:
    https://youtu.be/2ixX3yT9SMw

  • 67. Data: 2015-03-27 17:35:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 27 Mar 2015 13:45:35 +0100, twistedme

    > Dzwoniłem dzisiaj jeszcze do innego znajomego ma mi dać namiary na
    > jakiegoś dobrego mechanika, żeby go przejrzał.

    Tylko nie sugeruj od progu związku z DPF (zwłaszcza z wypalaniem). ;>

    > Może tu będzie lepiej widać niż ja to opisuję:
    > https://youtu.be/2ixX3yT9SMw

    No widać jedynie nieznacznie zwiększone obroty (ile tam jest, 100-150
    różnicy?), co jest zapewne związane z pracującymi wentylatorami. Dziwne
    jest, że pracują na praktycznie zimnym silniku. Tu bym szukał głównie
    problemu.

    --
    Pozdor Myjk

  • 68. Data: 2015-03-27 19:53:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2015 o 17:49 twistedme <t...@o...pl> pisze:

    > gdzie nie czytam, to raczej normą jest interwał ok 500 km przy jeździe
    > miejskiej i nawet 3x tyle przy długich trasach.

    To ci sami, którym 2 litrowy diesel pali 6 w mieście i 4 na trasie.
    Ja mam swoje auto od nowości (2.0 HDI), do dzisiaj mam najechane 170kkm.
    Średnia miedzy wypalaniami przy jeździe tylko miejskiej (Wawa) to czasami
    150-200km.
    Przy mieszanej 50/50 - średnia wychodzi 300-380km. Przy samych trasach -
    średnio raz na zbiornik - 600-800km. Nigdy nie było rzadziej niż te 800km.
    Żeby średnia między wypalaniami wyszła te 800km to trzeba jeździć z dwoma
    kapeluszami na łbie, nigdy nie przekraczać 90km/h i przyspieszenie od 0 do
    50km/h mieć na poziomie 2 min.

    TG

  • 69. Data: 2015-03-27 19:57:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2015 o 23:19 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Podobne objawy miał ktoś na forum Dacii w Dusterze, ale on miał 220 kkm,
    > przejechane głównie po mieście.
    > Filtr już nie dawał się wypalić, więc go wyciął.
    > Kontrolka o zmianie oleju ponoć przestała się zapalać.

    FAP'a można zwyczajnie umyć. Trzeba go wymontować, zalać płynem do
    czyszczenia kominków i następnie płukać bieżącą wodą do czasu aż
    przestanie lecieć brudna. Po tej operacji FAP robi kolejne 60-70%
    poprzedniego przebiegu do zapchania. Testowane wielokrotnie przez masę
    ludzi. Działa.

    TG

  • 70. Data: 2015-03-27 21:23:54
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Myjk"

> [...]

    różnicy?), co jest zapewne związane z pracującymi wentylatorami. Dziwne
    jest, że pracują na praktycznie zimnym silniku. Tu bym szukał głównie
    ---
    Oj nie wiem, wentylatory klimy mi się chyba załączają jak tylko klima jest
    załączona nawet bez sprężarki i silnika.