  • 51. Data: 2015-03-26 19:41:09
    Temat: Re: DPF
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-26 o 12:59, Hinek pisze:

    > Mylisz się. Jest szereg przepisów i konwencji regulujących
    > tą kwestię.

    Ale ja nie twierdzę że nie ma. Ja twierdzę że nie ma tak
    restrykcyjnych jak w przemyśle samochodowym.
    A może czegoś nie doczytałem i w nowych okrętach już montują
    filtry PDF na wydechach ?

    Pozdrawiam

  • 52. Data: 2015-03-26 22:03:20
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2015-03-23 14:32, twistedme wrote:

> [...]
    > paranoja. Ten pierwszy raz zakończył się powodzeniem, bo jak podjechałem
    > na parking, to wszystko było w normie.
    >
    > Nie pisałem jeszcze, że raz jak się wypalał pojechałem na autostradę, i
    > za radą, znowu fachowców od DPF, żeby jechać nie więcej niż 120 przy
    > 3000 obr/min. Tak jechałem 30 min dla pewności. Wielkie G, wtedy to
    > sprawdziłem dokładnie, bo nastawiłem licznik, następne wypalanie miało
    > miejsce po 90 km.
    >
    > Jak spojrzysz na raport spalania tego samochodu, to faktycznie średnio
    > pali 10, ale są osoby, którym pali 8, a przy moim oszczędnym trybie

    Nie daj sie zwiesc nagonce - sam mam auto z DFP-em o przebiegu ponad
    240kkm. I poki co takich jazd nie ma. Powiem wiecej - jak go nabywalem
    to sie tez naczytalem o tym DPF-ie i nawet mnie to interesowalo - ludzie
    pisali, ze jak sie wypala to skacza obroty i widac ze zuzycie paliwa
    rosnie mocno.
    Tak sie sklada, ze mam wlaczone wyswietlanie zuzycia chwilowego caly
    czas (no taka mania - a moze to od tych bredni o DPF-ie) i nigdy nie
    przylapalem pojazdu na "wypalaniu" DPF-a tak zebym to widzial. A
    specjalnie zwracam na to uwage. Jak sie zatrzymuje na swiatlach czy w
    korku sie kulam zawsze mam zuzycie 0.6l/h czasem ale z rzadka wskakuje
    0.5l/h i nigdy nie zdarzylo mi sie, zeby na rozgrzanym silniku byly
    jakies inne wartosci.

    Tak wiec to co ci opowiadaja mechanicy oraz czesc grupowych doradcow to
    czyste bajki. Jak z DPF-em i silnikiem jest wszystko ok to nawet nie
    powinienes wiedziec, ze go masz. A to co sie dzieje u ciebie normalne w
    zaden sposob nie jest - tak wiec nie daj sobie tego wmowic.

    Niestety za bardzo ci nie pomoge bo fachowcem od silnikow nie jestem.
    Ale co mozesz zrobic to polazic po forach dla silnikow diesla - poczytac
    o problemach. Z jednej strony mozna sie nabawic jakiejs fobii - np.
    DPF-fobii czy pekajacowalkorozrzado-fobii, ale z drugiej znalezc ciekawe
    tropy co moze byc nie tak oraz kontakty do ludzi, ktorzy moga byc pomocni.

    --
    mk4

  • 53. Data: 2015-03-26 22:12:44
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2015-03-25 08:04, twistedme wrote:

    > Teraz jak już mam wiedzę, co można i trzeba tam sprawdzić na tym kompie,
    > to tak zrobię... Naczytałem się po prostu, że ASO jedyne, co proponują
    > to nowy filtr. Wczoraj nawet dzwoniłem, żeby się dowiedzieć ile
    > dokładnie kosztuje.
    >
    > Niestety 8500... :)
    >
    > Najlepiej facet mówi - no mogę sprawdzić, ale to straszna kasa... Jako
    > pracownik nie mogę panu powiedzieć, co najlepiej z tym zrobić (z takim
    > tonem w głosie: wiesz co mam na myśli, nie? haha).
    >
    > Mówię, no wiem, ale dla spokoju sumienia chciałbym się upewnić na 100%
    > jakie są koszty.

    Wymiana tego filtra to sliska sprawa. Rzecz w tym, ze on sie zuzywa to
    fakt - ale raczej powoli. Jak zaczyna niedomagac to czesto przyczyna
    moze lezec zupelnie gdzie indziej a zapychajacy sie DPF jest tylko
    objawem. Stad wymiana DPF-a w ciemno i liczenie, ze bedzie dobrze moze
    byc slepa uliczka - bo nowy czy zregenerowany DPF dalej bedzie sie
    szybko zapychal - no bo przeciez jego wymiana w gruncie rzeczy nie
    usunela zrodla problemu.

    Oczywiscie wyciecie filtra nadal nie rozwiazuje problemu - filtr sie co
    prawda nie zapycha bo go nie ma ale silnik jak mial jakis mankament tak
    go dalej ma. Stety czy niestety dla wiekszosci uzytkownikow jest
    wystarczajace.
    Z drugiej strony patrzac na zaporowe ceny jesli chcemy wymienic ten
    element oraz ogolna indolencje serwisow w diagnostyce tego typu
    problemow trudno sie dziwic ludziom, ze chca sie pozbyc "problemu" a
    zamiast bujac sie w sposob dokladnie taki jak to opisujesz i jeszcze
    wydawac na to kase.

    --
    mk4

  • 54. Data: 2015-03-26 22:23:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 26 Mar 2015 22:03:20 +0100, mk4

    > i nigdy nie
    > przylapalem pojazdu na "wypalaniu" DPF-a tak zebym to widzial.

    Niestety niektórzy tego nie zauważą nawet jak im palcem pokazać. To widać
    do tego stopnia (w mojej Mazdzie 6, jak i w Oplu Insigni), że nawet przy
    odejmowaniu gazu czuć kiedy silnik jest w fazie wypalania (bo podaje
    większą dawkę paliwa nawet po odjęciu gazu) -- po spojrzeniu na chwilowe
    odrazu widać. Trzeba tylko wiedzieć kiedy patrzeć. No ale, jak ktoś słucha
    pierdół typu wypalanie filtra DPF = włączenie wentylatorów (jak autor tego
    wątku), to ja nie mam więcej pytań. Rynce opadajom.

    --
    Pozdor Myjk

  • 55. Data: 2015-03-26 22:31:35
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2015-03-26 22:23, Myjk wrote:
> [...]
    > pierdół typu wypalanie filtra DPF = włączenie wentylatorów (jak autor tego
    > wątku), to ja nie mam więcej pytań. Rynce opadajom.

    No skoro tak widac to jak widac? Zwracam uwage na to spalanie chwilowe i
    zawsze zerkam jak sie zatrzymam ile jest (teraz juz moze mniej ale na
    swiatlach mam czas to zerkam). A zatrzymuje sie dosc czesto po miescie -
    a to swiatla to cos. I nigdy nie jest inaczej niz 0.6l/h. To gdzie tak
    to widac po spalaniu? A przeciez procedura z tego co pisza dziala tak,
    ze nie przerywa sie jak sie zatrzymasz na chwile.

    To cud czy jak?

    --
    mk4

  • 56. Data: 2015-03-26 23:19:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Czy ktoś przerabiał podobne objawy? Czy jedynym lekarstwem jak większość
    > sugeruje jest wycięcie filtra? Jeżeli diagnozowanie ma pochłonąć koszty 3x
    > większe, to może rzeczywiście... Z której strony to ugryźć?

    Podobne objawy miał ktoś na forum Dacii w Dusterze, ale on miał 220 kkm,
    przejechane głównie po mieście.
    Filtr już nie dawał się wypalić, więc go wyciął.
    Kontrolka o zmianie oleju ponoć przestała się zapalać.

  • 57. Data: 2015-03-27 00:16:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 26 Mar 2015 22:31:35 +0100, mk4

> [...]
    > to widac po spalaniu? A przeciez procedura z tego co pisza dziala tak,
    > ze nie przerywa sie jak sie zatrzymasz na chwile.

    Owszem, nie przerywa się.

    > To cud czy jak?

    Cud jest taki, że na biegu jałowym podczas postoju komputer nie podaje (a
    przynajmniej nie powinien) dodatkowej dawki do wydechu, bo i tak należyta
    temperatura jest podtrzymywana (brak chłodzenia).

    U mnie, w M6, przed upgrejdem softu było niestety na opak. Dodawało paliwo
    na postoju i zalewało silnik -- to był błąd programistyczny, bo się
    błyskawicznie olej przepełniał i rodziły się z tego kłopoty podczas jazdy w
    mieście.

    Z drugiej strony jak się ujmowało gazu na "zero" w czasie jazdy (czyli tzw.
    hamowanie silnikiem), to nie podawało dawki wypalającej (a więc była
    wentylacja układu wydechowego) -- i to też był błąd, bo filtr błyskawicznie
    się studził i cała procedura niepotrzebnie trwała dłużej i więcej paliwa
    było konsumowane.

    Poprawili to po 3 latach od wypuszczenia M6 GG '05 FL na rynek (a rok po
    tym jak zakupiłem swoje auto) i teraz nie podaje na jałowym biegu, za to
    podaje przy oddjęciu gazu -- auto nie utrzymuje prędkości i nie przyśpiesza
    oczywiście, ale paliwo łyka w celu utrzymania temperatury w kolektorze
    wydechowym i ew. dalszego przepalania. Z tego powodu czasem czuć
    szarpnięcie przy odjęciu gazu (u mnie najczęściej na trójce) -- bo z jednej
    strony komputer odejmuje paliwa, z drugiej go dodaje w fazie wydechu i
    silnik potrafi dostać chwilowej czkawki.

    Inne marki ZTCW nie miały powyższych "problemów" -- programiści odrobili
    pracę domową już na starcie. Niemniej jednak w Oplu Insigni i Fordzie
    Mondeo procedura przebiega podobnie jak obecnie w Mazdzie 6.

    Wypalanie nie jest widoczne na jałowym biegu, a tym bardziej jak auto stoi.
    Można to zauważyć tylko podczas jazdy. Po całkowitym ujęciu gazu chwilowe
    powinno nadal pokazywać >0 (gdy w normalnym trybie pokazuje 0). Można to
    także zauważyć na równej drodze przy utrzymanych stałych obrotach chwilowe
    będzie +3-5 większe niż w trybie normalnym.

    Ergo, brak wzmożonego spalania na jałowym nie oznacza, że procedura nie
    jest w trakcie, podniesione obroty silnika na jałowym nie są oznaką
    wypalania filtra, takoż samo oznaką wypalania filtra nie są "biegające"
    wentylatory. Dwie ostatnie "oznaki" to najprędzej wynik pracy klimatyzacji
    i tego co sobie programiści wymyślili. Więc nic dziwnego, że wg tej teorii
    o wentylatorach filtr się niektórym przepala co mniej niż 50km. :>

    --
    Pozdor Myjk

  • 58. Data: 2015-03-27 01:59:51
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2015-03-27 00:16, Myjk wrote:
> [...]
    > na postoju i zalewało silnik -- to był błąd programistyczny, bo się
    > błyskawicznie olej przepełniał i rodziły się z tego kłopoty podczas jazdy w

    Calosc brzmi sensownie - baczniej przyjrze sie przy odejmowaniu gazu.

    A czy jak filtr sie wypala to auto moze byc nieco slabsze? No w sensie
    jak depniesz w podloge to jedzie - ale tak jakby gorzej.

    Masz jakies obserwacje w takiej sytuacji?

    --
    mk4

  • 59. Data: 2015-03-27 07:41:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 27 Mar 2015 01:59:51 +0100, mk4

    > A czy jak filtr sie wypala to auto moze byc nieco slabsze? No w sensie
    > jak depniesz w podloge to jedzie - ale tak jakby gorzej.

    Wszystko zależy od pragramistów piszących mapy. Teoretycznie nie powinno to
    mieć wpływu, bo wtrysk potrafi wykonać wiele, wiele bardzo dokładnych dawek
    w ciagu jednego suwu (dawka pilotująca, właściwa, wydechowa, etc.). Ale
    jeśli "inżniery" uznały, że ujęcie dawki właściwej w trakcie wypalania jest
    zasadne i może wpłynąć np. na zmniejszone przybywanie oleju, to
    niewykluczone że możesz odczuwać brak mocy.

    Ja akurat się nad tym elementem nie skupiałem, więc swoich doświadczeń nie
    opiszę. Fakt jest jednak taki, że znajomy czipował swoją M6 wskakując ze
    143KM na ~180KM -- bez wycinania DPFu i po dodaniu czipa i zmianie map,
    auto ma więcej mocy i nawet nieznacznie _mniej_ pali. DPF "zdrowy". Ergo,
    nie trzebawcale DPFa wycinać nawet przy zwiększaniu mocy.

    --
    Pozdor Myjk

  • 60. Data: 2015-03-27 08:19:19
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-03-27 o 00:16, Myjk pisze:
> [...]
    > i tego co sobie programiści wymyślili. Więc nic dziwnego, że wg tej teorii
    > o wentylatorach filtr się niektórym przepala co mniej niż 50km. :>

    Ja nigdzie nie napisałem, że patrzę po samych wentylatorach, możesz po
    mnie jeździć, ale aż takim durniem to nie jestem.

    Napisałem tylko, że kolega zwrócił mi uwagę, że jest to jeden z objawów
    i to wszystko występuje u mnie NA RAZ, czyli podnoszą się obroty na
    jałowym do prawie 1000 (nie falują), w tym samym momencie wzrasta
    spalanie (niestety nie mam takiego chwilowego tylko średnie ogólne) i do
    tego wszystkiego zaczynają pracować wentylatory. W trasie zauważyć tego
    się nie da poza podnoszącym się znacznie średnim spalaniem, natomiast
    zatrzymując się np. na światłach już jak najbardziej.

    Czyli reasumując, dla uproszczenia. Jadę tą samą trasę 30km z tą samą
    prędkością np. w poniedziałek i wtorek.

    W poniedziałek komputer pokazuje spalanie ok 8l, jak zatrzymam się na
    światłach to obroty stoją na 800, wentylatory :) nie pracują.

    We wtorek po 2-3km komputer zaczyna pokazywać 10-11-12-13l, jak się
    zatrzymam na światłach obroty po puszczeniu hamulca wchodzą i stoją na
    prawie 1000, słychać podwyższone obroty oraz słychać pracę wentylatorów
    właśnie. Oba odcinki z tym samym ustawieniem ogrzewania, przy
    identycznej pogodzie, nie włączam klimy jeszcze, żeby nie było wątpliwości.

    Jeżeli to nie jest objaw wypalania DPF, to proszę o info, co to w takim
    razie jest.

    Dlatego też w pierwszym poście napisałem, że "mam objawy" wypalającego
    się DPF, teraz, jak pisałem już praktycznie non-stop jest ten "wtorek".
    Ale wszędzie gdzie byłem każdy potwierdził, że to są właśnie objawy
    wypalającego się filtra, po podłączeniu do kompa było info o poprzedniej
    regeneracji 50km wcześniej, więc była na pewno. Dlatego tak się tego
    trzymam, ale może to są objawy zupełnie czegoś innego.