-
71. Data: 2015-03-30 11:34:05
Temat: Re: DPF
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 2015-03-27 o 11:18, Myjk pisze:
> Masz silnik Opla, tam program nigdy nie przewidywał i nadal nie przewiduje
> dodatkowej dawki paliwa w czasie postoju, ponieważ dodawanie wtrysku w
> czasie postoju prowadzi w krótkim czasie do nadmiernego rozrzedzania oleju.
> Wypalanie można zauważyć TYLKO w czasie jazdy, gdy wie się jak należy
> jechać w celu wyłapania procesu i kiedy patrzeć na spalanie chwilowe,
> względnie na zachowanie silnika. Po wprawie można to zauważyć, laik jak i
> osoba niecierpliwa tego nie wyczają.
Piszesz dziwne rzeczy.
Wypalanie w Oplach da się zauważyć w zasadzie *tylko* w czasie postoju.
Nie wyobrażam sobie takiego speca, który zauważy to w czasie jazdy :)
Wypalanie oczywiście nie włączy się w czasie postoju (no chyba, że filtr
zapchany jest masakrycznie a i to zgaduję - prędzej się pewnie kontrolka
zapali).
Przyznam się, że w desperacji (dobra miejscówka na parkingu i brak
czasu) zdarzyło mi się dopalać filtr na postoju utrzymując 2-3 tyś
obrotów aż do skończenia procedury (plus minutkę na schłodzenie turbiny
:) ).
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
72. Data: 2015-03-30 12:16:22
Temat: Re: DPF
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 30 Mar 2015 11:34:05 +0200, Mirek Ptak
> Piszesz dziwne rzeczy.
> Wypalanie w Oplach da się zauważyć
> w zasadzie *tylko* w czasie postoju.
Nie da się, ponieważ jak już parokrotnie pisałem, wtedy dodatkowe paliwo
NIE JEST podawane. Wynika to wprost z faktu, iż układ wydechowy nie jest
chłodzony i dawka jałowa wystarczy do UTRZYMANIA temperatury układu tak,
aby podczas jazdy procedura mogła być bezzwłocznie kontynuowana. Realnie to
wygląda tak, że przy zatrzymaniu komputer podaje dodatkowe paliwo jeszcze
przez 8-10 sek. (co zależy zapewne od temperatury), a potem jest odcinane.
Zbadałem to dosyć dokładnie, empirycznie.
Wszelkie teorie na temat wzrostu spalania na biegu jałowym i związanego z
tym trybu przepalania DPFu można między bajki wsadzić. To nie ma związku.
> Nie wyobrażam sobie takiego speca, który zauważy to w czasie jazdy :)
Słabą masz wyobraźnię.
> Wypalanie oczywiście nie włączy się w czasie postoju (no chyba, że filtr
> zapchany jest masakrycznie a i to zgaduję - prędzej się pewnie kontrolka
> zapali).
W czasie postoju wypalanie "włączy" się TYLKO w trybie serwisowym, bo wtedy
proces przepalania tak zalewa silnik, że trzeba po tym olej natychmiast
wymienić.
> Przyznam się, że w desperacji (dobra miejscówka na parkingu i brak
> czasu) zdarzyło mi się dopalać filtr na postoju utrzymując 2-3 tyś
> obrotów aż do skończenia procedury (plus minutkę na schłodzenie turbiny
> :) ).
Nic tylko pogratulować... 6 lat jeżdżę z DPFem i w życiu mi nie przyszło do
głowy wypalać go na postoju aby tylko nie przerwać "procedury". A że swój
być może przepaliłeś pałując silnik, to inna sprawa -- o takim przypadku tu
nie było mowy.
Aha, a tu ciekawy post odnośnie problemów autora wątku:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=29807
33#p2980733
Winnym częstego wypalania DPFu i ogólnych problemów okazał się... termostat
przyblokowany przez domorosłego mechanika, a poprzedniego właściciela auta.
:P
--
Pozdor Myjk
-
73. Data: 2015-03-30 13:17:54
Temat: Re: DPF
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 2015-03-30 o 12:16, Myjk pisze:
> Mon, 30 Mar 2015 11:34:05 +0200, Mirek Ptak
>
>> Piszesz dziwne rzeczy.
>> Wypalanie w Oplach da się zauważyć
>> w zasadzie *tylko* w czasie postoju.
>
> Nie da się, ponieważ jak już parokrotnie pisałem, wtedy dodatkowe paliwo
> NIE JEST podawane. Wynika to wprost z faktu, iż układ wydechowy nie jest
> chłodzony i dawka jałowa wystarczy do UTRZYMANIA temperatury układu tak,
> aby podczas jazdy procedura mogła być bezzwłocznie kontynuowana. Realnie to
> wygląda tak, że przy zatrzymaniu komputer podaje dodatkowe paliwo jeszcze
> przez 8-10 sek. (co zależy zapewne od temperatury), a potem jest odcinane.
> Zbadałem to dosyć dokładnie, empirycznie.
No nie za bardzo, lub na ograniczonej próbce. Na światłach zdarzyło mi
się stać dłużej niż 10 sekund i zarówno w Vectrze spalanie chwilowe
utrzymywało się na poziomie 5 litrów na godzinę jak i w Insigni - tu
około 2 litrów na godzinę.
>
> Wszelkie teorie na temat wzrostu spalania na biegu jałowym i związanego z
> tym trybu przepalania DPFu można między bajki wsadzić. To nie ma związku.
Bzdura w ogólności - może w Maździe to prawda.
[...]
>> Przyznam się, że w desperacji (dobra miejscówka na parkingu i brak
>> czasu) zdarzyło mi się dopalać filtr na postoju utrzymując 2-3 tyś
>> obrotów aż do skończenia procedury (plus minutkę na schłodzenie turbiny
>> :) ).
>
> Nic tylko pogratulować... 6 lat jeżdżę z DPFem i w życiu mi nie przyszło do
> głowy wypalać go na postoju aby tylko nie przerwać "procedury". A że swój
> być może przepaliłeś pałując silnik, to inna sprawa -- o takim przypadku tu
> nie było mowy.
Nie wiem, o jakim katowaniu mówisz. Katuję to na autostradzie :)
Proces wypalania się bardzo dobrze monitoruje za pomocą chwilowego
spalania na postoju - z 5/2 litrów spadek na 0.5-0.7 jest bardzo
wyraźnym sygnałem zakończenia wypalania :)
Z DPF jeżdżę od nieomal 8 lat :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
74. Data: 2015-03-30 14:16:13
Temat: Re: DPF
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 30 Mar 2015 13:17:54 +0200, Mirek Ptak
>> Realnie to wygląda tak, że przy zatrzymaniu komputer podaje dodatkowe
>> paliwo jeszcze przez 8-10 sek. (co zależy zapewne od temperatury),
> Na światłach zdarzyło mi się stać dłużej niż 10 sekund i zarówno w
> Vectrze spalanie chwilowe utrzymywało się na poziomie 5 litrów na
> godzinę jak i w Insigni - tu około 2 litrów na godzinę.
Dlatego napisałem, że to zależy od temperatury (zewnętrznej i kolektora).
Natomaist komputer nie podejmuje procedury wypalania DPFu na biegu jałowym.
>> Wszelkie teorie na temat wzrostu spalania na biegu jałowym i związanego z
>> tym trybu przepalania DPFu można między bajki wsadzić. To nie ma związku.
> Bzdura w ogólności - może w Maździe to prawda.
Gdy już spadło Ci to spalanie, to potem w tym samym cyklu postoju wskoczyło
ponownie na ~2L? Bo u mnie (i mówię o Insigni a nie o Mazdzie) -- nie.
Natomiast jak przejechałem trochę szybciej, obserwowałem wzmożone spalanie
chwilowe podczas jazdy, i ponownie było podniesione po zatrzymaniu, i znowu
tylko na chwilę. Ergo, procedura w poprzednim cyklu postoju się nie
zakończyła, ale została wstrzymana -- aby nie rozrzedzać oleju i nie
zalewać kolektora.
> [...] spadek na 0.5-0.7 jest bardzo
> wyraźnym sygnałem zakończenia wypalania :)
Mylisz pojęcia. Nie ZAKOŃCZENIA a jedynie WSTRZYMANIA.
--
Pozdor Myjk
-
75. Data: 2015-03-30 14:53:32
Temat: Re: DPF
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 2015-03-30 o 14:16, Myjk pisze:
> Mon, 30 Mar 2015 13:17:54 +0200, Mirek Ptak
>
>>> Realnie to wygląda tak, że przy zatrzymaniu komputer podaje dodatkowe
>>> paliwo jeszcze przez 8-10 sek. (co zależy zapewne od temperatury),
>> Na światłach zdarzyło mi się stać dłużej niż 10 sekund i zarówno w
>> Vectrze spalanie chwilowe utrzymywało się na poziomie 5 litrów na
>> godzinę jak i w Insigni - tu około 2 litrów na godzinę.
>
> Dlatego napisałem, że to zależy od temperatury (zewnętrznej i kolektora).
I owszem, ale to jest zakres (u mnie) 0,5-1,2 l/h gdzie to większe
spalanie jest oczywiście w lecie jak klima schładza nagrzane wnętrze.
> Natomaist komputer nie podejmuje procedury wypalania DPFu na biegu jałowym.
To chyba oczywiste - też to napisałem. Inaczej jest z kontynuacją już
rozpoczętego procesu - jestem przekonany, że u mnie w obu autach trwało
ono co najmniej 30s i doskonale było to widać po spalaniu chwilowym.
Ba ostatnio tankowałem po ostrej jeździe autostradowej pod Dreznem i
pech chciał że jak zatrzymałem się przed dystrybutorem to maiłem około
2.5 l/h spalanie - wypalał się filtr co zresztą dało się wyczuć w
zachowaniu silnika - przy wypalaniu pracuje tak jakby "nerwowo" :)
W tym wypadku zgasiłem (wcześniej ze dwa kilometry jechałem powoli i
odczekałem te 30 sekund pod dystrybutorem) bo wiedziałem, że zaraz
będzie okazja dobrze DPF przedmuchać :)
>
>>> Wszelkie teorie na temat wzrostu spalania na biegu jałowym i związanego z
>>> tym trybu przepalania DPFu można między bajki wsadzić. To nie ma związku.
>> Bzdura w ogólności - może w Maździe to prawda.
>
> Gdy już spadło Ci to spalanie, to potem w tym samym cyklu postoju wskoczyło
> ponownie na ~2L? Bo u mnie (i mówię o Insigni a nie o Mazdzie) -- nie.
Oczywiście, że nie - sadza została wypalona.
> Natomiast jak przejechałem trochę szybciej, obserwowałem wzmożone spalanie
> chwilowe podczas jazdy, i ponownie było podniesione po zatrzymaniu, i znowu
Nie wiem, po jakim (zamkniętym) torze testowym jeździsz, ale ja na
tempomacie po prostej jak stół autostradzie mam wahania spalania w
zależności od np. podmuchów wiatru - tak się tego nie da zaobserwować
moim zdaniem.
> tylko na chwilę. Ergo, procedura w poprzednim cyklu postoju się nie
> zakończyła, ale została wstrzymana -- aby nie rozrzedzać oleju i nie
> zalewać kolektora.
Słuszna koncepcja, ale mam poważne wątpliwości, czy stosowana w
praktyce. A jeśli to przez jakich producentów.
Brak kontrolki wypalania filtra zresztą uważam za bardzo poważny
mankament Opla/GM i innych producentów.
>
>> [...] spadek na 0.5-0.7 jest bardzo
>> wyraźnym sygnałem zakończenia wypalania :)
>
> Mylisz pojęcia. Nie ZAKOŃCZENIA a jedynie WSTRZYMANIA.
>
Nie sądzę - w ogólności :)
pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
76. Data: 2015-03-30 16:36:10
Temat: Re: DPF
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 30 Mar 2015 14:53:32 +0200, Mirek Ptak
> Nie sądzę - w ogólności :)
Super, EOT.
--
Pozdor Myjk
-
77. Data: 2015-04-12 22:41:00
Temat: Re: DPF
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2015-03-20 o 09:50, twistedme pisze:
> KupiĹem CaptivÄ LT 2l. ZrobiĹem teraz prawie 4000 i generalnie jestem
> zadowolony, aczkolwiek mam problem z czÄstym wypalaniem dpf'a.
> Czy jedynym lekarstwem jak
> wiÄkszoĹÄ sugeruje jest wyciÄcie filtra?
W ramach równowagi, żeby nie tworzyć mitów dodam, że
jeżdżę od trzech lat samochodem z DPF i nawet tego do końca nie
byłem pewny, bo oprócz tego, że mam taką kontrolkę, to nie daje żadnych
objawów. Przeczytałem dziś w instrukcji, że ze względu na to, że jest
skrzynia DSG,
i przy normalnej eksploatacji obroty najczęściej są w granicach 1500, to
przewidziano wypalanie poprzez podwyższone obroty biegu jałowego, ale
jakoś tego nie zauważyłem
Jeżdżę sporo po mieście - na pewno są okresy kiedy przez ponad miesiąc
nie jadę
w żadną trasę i tłukę 2000km po mieście. Rano często jak silnik się
zagrzeje, to już jestem na miejscu (a w zimie, to nawet nie miał szansy
się zagrzać)
Jak na razie bezobjawowo - a i zużycie jest w normie - a nawet poniżej- bo
średnia z trzech lat jest poniżej 6,0L/100km - silnik 2,0
-
78. Data: 2015-04-13 05:00:46
Temat: Re: DPF
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik cef c...@i...pl ...
> W ramach równowagi, żeby nie tworzyć mitów dodam, że
> jeżdżę od trzech lat samochodem z DPF i nawet tego do końca nie
> byłem pewny, bo oprócz tego, że mam taką kontrolkę, to nie daje
> żadnych objawów. Przeczytałem dziś w instrukcji, że ze względu na to,
> że jest skrzynia DSG,
> i przy normalnej eksploatacji obroty najczęściej są w granicach 1500,
> to przewidziano wypalanie poprzez podwyższone obroty biegu jałowego,
> ale jakoś tego nie zauważyłem
> Jeżdżę sporo po mieście - na pewno są okresy kiedy przez ponad miesiąc
> nie jadę
> w żadną trasę i tłukę 2000km po mieście. Rano często jak silnik się
> zagrzeje, to już jestem na miejscu (a w zimie, to nawet nie miał
> szansy się zagrzać)
> Jak na razie bezobjawowo - a i zużycie jest w normie - a nawet
> poniżej- bo średnia z trzech lat jest poniżej 6,0L/100km - silnik 2,0
Z ciekawosci - co to za autko?
-
79. Data: 2015-04-13 06:50:36
Temat: Re: DPF
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2015-04-13 o 05:00, Budzik pisze:
> Użytkownik cef c...@i...pl ...
>
>> W ramach równowagi, żeby nie tworzyć mitów dodam, że
>> jeżdżę od trzech lat samochodem z DPF i nawet tego do końca nie
>> byłem pewny, bo oprócz tego, że mam taką kontrolkę, to nie daje
>> żadnych objawów. Przeczytałem dziś w instrukcji, że ze względu na to,
>> że jest skrzynia DSG,
>> i przy normalnej eksploatacji obroty najczęściej są w granicach 1500,
>> to przewidziano wypalanie poprzez podwyższone obroty biegu jałowego,
>> ale jakoś tego nie zauważyłem
>> Jeżdżę sporo po mieście - na pewno są okresy kiedy przez ponad miesiąc
>> nie jadę
>> w żadną trasę i tłukę 2000km po mieście. Rano często jak silnik się
>> zagrzeje, to już jestem na miejscu (a w zimie, to nawet nie miał
>> szansy się zagrzać)
>> Jak na razie bezobjawowo - a i zużycie jest w normie - a nawet
>> poniżej- bo średnia z trzech lat jest poniżej 6,0L/100km - silnik 2,0
>
> Z ciekawosci - co to za autko?
VW Passat 2,0 (kombi)