eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPF › Re: DPF
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin1!g
    oblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
    01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: DPF
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <550bdf4d$0$17772$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <55100dda$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>
    <1uv7fo0y7r298$.dlg@myjk.org>
    <551015d6$0$15053$65785112@news.neostrada.pl>
    <mf1s6s$p0l$1@usenet.news.interia.pl> <h...@m...org>
    <mf1trs$sdg$1@usenet.news.interia.pl> <nghxmo0tpt9m$.dlg@myjk.org>
    <55150476$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 27 Mar 2015 11:18:39 +0100
    Message-ID: <1...@m...org>
    Lines: 35
    NNTP-Posting-Host: 83.12.187.189
    X-Trace: 1427451519 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15671 83.12.187.189:49282
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558567
    [ ukryj nagłówki ]

    Fri, 27 Mar 2015 08:19:19 +0100, twistedme

    > Jeżeli to nie jest objaw wypalania DPF, to proszę o info, co to w takim
    > razie jest.

    Już to wyjaśniałem.

    To są objawy załączonej sprężarki klimatyzacji. Po "dociśnięciu" sprężarki
    zwiększa się obciążenie silnika i komputer podnosi dawkę paliwa aby
    utrzymać bieg jałowy, jednocześnie załączając wentylatory chłodnicy.
    Podczas jazdy siłą rzeczy tego nie zuważysz, bo nie ma sensu wentylować
    prądem, skoro już jest wystarczająco wietrzący pęd powietrza.

    W różnych autach, różnie to przebiega. U mnie się obroty nie podnoszą,
    zwiększa się tylko spalanie chwilowe po lekkim odpadnięciu i podniesieniu
    wskazówki obrotomierza, ale w Szkodzie poza zwiększonym spalaniem się także
    nieco podnosiły. Ostatnio coraz cieplej, to i coraz cieplej ten obiaw
    obserwujesz (na postoju). Podniesiony obroty mogą być także spowodowane
    wadliwym działaniem np. przepustynicy czy sondy lambda.

    Mimo tego, i to już po raz ostatni napiszę, bzdury ludzie wypisują
    twierdząc, że DPF wypala się w mieście co 500km a w trasie co 700. Wniosek
    z tego taki, że 3-4 wypalań w ogóle nie rejestrują, za to bzdury powielają
    i robią innym wodę z mózgu.

    Masz silnik Opla, tam program nigdy nie przewidywał i nadal nie przewiduje
    dodatkowej dawki paliwa w czasie postoju, ponieważ dodawanie wtrysku w
    czasie postoju prowadzi w krótkim czasie do nadmiernego rozrzedzania oleju.
    Wypalanie można zauważyć TYLKO w czasie jazdy, gdy wie się jak należy
    jechać w celu wyłapania procesu i kiedy patrzeć na spalanie chwilowe,
    względnie na zachowanie silnika. Po wprawie można to zauważyć, laik jak i
    osoba niecierpliwa tego nie wyczają.

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: