-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: mk4 <m...@d...nul>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: DPF
Date: Thu, 26 Mar 2015 22:03:20 +0100
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 68
Message-ID: <mf1s6s$p0l$1@usenet.news.interia.pl>
References: <550bdf4d$0$17772$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@g...com>
<55100dda$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>
<1uv7fo0y7r298$.dlg@myjk.org>
<551015d6$0$15053$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 031011182098.warszawa.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1427403805 25621 31.11.182.98 (26 Mar 2015 21:03:25
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 26 Mar 2015 21:03:25 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.5.0
In-Reply-To: <551015d6$0$15053$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558538
[ ukryj nagłówki ]On 2015-03-23 14:32, twistedme wrote:
> W dniu 2015-03-23 o 14:10, Myjk pisze:
>> Mon, 23 Mar 2015 13:58:02 +0100, twistedme
>>
>>> Ręce mi opadają, szczególnie,
>>> że nie jestem za mocny w temacie.
>>
>> Ale tak realnie, to w czym jest problem? Tylko w tym, że wypalanie
>> jest co
>> 50km? Skoro spala normalne wartości dla tego modelu, nie przybywa i nie
>> ubywa oleju, silnik nie włazi w tryb serwisowy, to po prostu jeździj. Wg
>> mnie szuaksz problemu tam gdzie go nie ma. :)
>>
> Taką rade dostałem właśnie od tych fachowców od DPF. Jeździć i się nie
> zastanawiać.
>
> No i jeździłem normalnie dopóki ostatnio podczas wypalania nie było czuć
> zapachu ropy w kabinie i nie zapaliła się kontrolka jakości oleju. Poza
> tym wszyscy piszą, żeby raczej tego nie przerywać, a w takim przypadku
> jest to praktycznie nierealne. Nie będę jak głupek co 2 dzień jeździł w
> kółko, żeby filtr wypalać i niepotrzebnie robił dziesiątki kilometrów.
>
> Przypadek z wczoraj: Jechałem rano trasę 50 km (25 w jedną stronę,
> godzina postoju i powrót) praktycznie całość na tempomacie 100km/h.
> Filtr wypalał się 2x. Raz po kilku kilometrach, dlatego, że poprzedniego
> dnia przerwałem procedurę i drugi raz jak wracałem. No dla mnie to
> paranoja. Ten pierwszy raz zakończył się powodzeniem, bo jak podjechałem
> na parking, to wszystko było w normie.
>
> Nie pisałem jeszcze, że raz jak się wypalał pojechałem na autostradę, i
> za radą, znowu fachowców od DPF, żeby jechać nie więcej niż 120 przy
> 3000 obr/min. Tak jechałem 30 min dla pewności. Wielkie G, wtedy to
> sprawdziłem dokładnie, bo nastawiłem licznik, następne wypalanie miało
> miejsce po 90 km.
>
> Jak spojrzysz na raport spalania tego samochodu, to faktycznie średnio
> pali 10, ale są osoby, którym pali 8, a przy moim oszczędnym trybie
> jazdy może też by mogło tak być :)
Nie daj sie zwiesc nagonce - sam mam auto z DFP-em o przebiegu ponad
240kkm. I poki co takich jazd nie ma. Powiem wiecej - jak go nabywalem
to sie tez naczytalem o tym DPF-ie i nawet mnie to interesowalo - ludzie
pisali, ze jak sie wypala to skacza obroty i widac ze zuzycie paliwa
rosnie mocno.
Tak sie sklada, ze mam wlaczone wyswietlanie zuzycia chwilowego caly
czas (no taka mania - a moze to od tych bredni o DPF-ie) i nigdy nie
przylapalem pojazdu na "wypalaniu" DPF-a tak zebym to widzial. A
specjalnie zwracam na to uwage. Jak sie zatrzymuje na swiatlach czy w
korku sie kulam zawsze mam zuzycie 0.6l/h czasem ale z rzadka wskakuje
0.5l/h i nigdy nie zdarzylo mi sie, zeby na rozgrzanym silniku byly
jakies inne wartosci.
Tak wiec to co ci opowiadaja mechanicy oraz czesc grupowych doradcow to
czyste bajki. Jak z DPF-em i silnikiem jest wszystko ok to nawet nie
powinienes wiedziec, ze go masz. A to co sie dzieje u ciebie normalne w
zaden sposob nie jest - tak wiec nie daj sobie tego wmowic.
Niestety za bardzo ci nie pomoge bo fachowcem od silnikow nie jestem.
Ale co mozesz zrobic to polazic po forach dla silnikow diesla - poczytac
o problemach. Z jednej strony mozna sie nabawic jakiejs fobii - np.
DPF-fobii czy pekajacowalkorozrzado-fobii, ale z drugiej znalezc ciekawe
tropy co moze byc nie tak oraz kontakty do ludzi, ktorzy moga byc pomocni.
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 26.03.15 22:12 mk4
- 26.03.15 22:23 Myjk
- 26.03.15 22:31 mk4
- 26.03.15 23:19 Cavallino
- 27.03.15 00:16 Myjk
- 27.03.15 01:59 mk4
- 27.03.15 07:41 Myjk
- 27.03.15 08:19 twistedme
- 27.03.15 08:24 Cavallino
- 27.03.15 09:14 p...@g...com
- 27.03.15 10:02 yabba
- 27.03.15 11:18 Myjk
- 27.03.15 13:37 p...@g...com
- 27.03.15 13:45 twistedme
- 27.03.15 17:35 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Aparat, zewnętrzny mikrofon, brum
- 2024-10-07 MĂźnchen => Data Scientist <=
- 2024-10-07 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-07 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-07 Re: Taniocha!!!
- 2024-10-07 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-07 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-07 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=
- 2024-10-07 policja szuka