  • 41. Data: 2015-03-26 11:43:43
    Temat: Re: DPF
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mf0nqv$301$...@n...news.atman.pl...

    > A nakaz rewizji jest?

    Nie sądzę żeby był potrzebny.
    ZTCW mają prawo kontroli czym się pali.

  • 42. Data: 2015-03-26 12:59:56
    Od: Hinek <h...@f...pl>

    W dniu 2015-03-25 o 20:31, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2015-03-25 o 10:36, Myjk pisze:
    >

    > Głupotą jest płacić za dodatkowe filtry i inne badziewie
    > obniżające moc samochodu a zwiększające koszty eksploatacji
    > w sytuacji kiedy np. więcej zanieczyszczeń emitują silniki
    > okrętowe. I nikt im nie każe zakładać filtrów.

    Mylisz się. Jest szereg przepisów i konwencji regulujących
    tą kwestię.

    --
    Hinek

  • 43. Data: 2015-03-26 17:25:29
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-03-26 o 10:08, Myjk pisze:
    > Wed, 25 Mar 2015 21:01:55 +0100, twistedme

    > Ale czego? ;) Przecież wszystko działa w zasadzie. :P

    Tego, że teraz filtr wypala się praktycznie za każdym razem jak wsiadam
    do auta na dłużej niż 3 minuty i przez to pali jak smok, nie
    wspominając, że najzdrowsze dla silnika to chyba nie jest, oraz tego, że
    czujnik twierdzi, że po 3000tys km olej nadaje się do wymiany, mimo, że
    na bagnecie nie widać zmian poziomu.

    > Dużo Ci krzyknęli za "części" -- uszczelki są miedziane i kosztuję 8 zł/szt
    > -- nie słyszałem aby coś, poza siłą, trzeba było tam dodatkowo używać.

    No właśnie dlatego pytam, bo nie mogę nigdzie znaleźć za taką cenę jak
    mi krzyknęli :)

  • 44. Data: 2015-03-26 17:33:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 26 Mar 2015 17:25:29 +0100, twistedme

    > Tego, że teraz filtr wypala się praktycznie za każdym razem
    > jak wsiadam do auta na dłużej niż 3 minuty

    Wolałbyś co tydzień jeździć do ASO, wypalać filtr
    (co niesie ze sobą najczęściej wymianę oleju)?

    > i przez to pali jak smok,

    Już ustaliliśmy, że pali normalnie przy Twoim mizernym ruchu. :P

    > nie wspominając, że najzdrowsze dla silnika
    > to chyba nie jest,

    Nie jest niezdrowe.

    > oraz tego, że czujnik twierdzi, że po 3000tys km
    > olej nadaje się do wymiany, mimo, że
    > na bagnecie nie widać zmian poziomu.

    Pojedź na komputer jak wyskoczy błąd,
    bo może szuaksz problemu w złym miejscu.
    Kontrolka jest jedna, a zgłasza wiele problemów.

    > No właśnie dlatego pytam, bo nie mogę nigdzie
    > znaleźć za taką cenę jak mi krzyknęli :)

    Kup i im zanieś. Zresztą nie musisz tego robić w ASO.

    --
    Pozdor Myjk

  • 45. Data: 2015-03-26 17:38:48
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-03-26 o 09:13, p...@g...com pisze:
    > --Pojechałem dzisiaj w końcu do ASO, opisałem problem tak jak tu w pierwszym
    poście, poprosiłem, żeby sprawdzili ten DPF na kompie i sprawdzili ewentualną inną
    przyczynę.

    > a wiec jeszcze raz bo widze ze sa jakies problemy:
    >
    > 1 porzadna diagnostyka (opcom/tech 2)
    > 2 podmianka czujnika dpf aby wykluczyc jego awarie
    > 3 szukanie nieszczelnosci w ukladzie
    >
    > pod porzadna diagnostyka kryje sie podpiecie opcoma/tech 2 i sprawdzenie wszystkich
    bledow ze szczegolnym uwzglednieniem ECU, wystepujace bledy (po zapisaniu raportu)
    kasujemy po czym wykonujemy jazde probna i ponownie sprawdzamy

    > jesli brak bledow nastepne kroki mozna przeprowadzic w dowolnym wiekszym warsztacie
    niekoniecznie w ASO, zamawiamy czujnik (200 pln na allegro) i wymieniamy, jedziemy
    50-100-150 i patrzymy czy wypala (standard dla captivy w miescie to 400-500 km)

    > szukamy nieszczelnosci w przewodach dpf najczesciej uszkodzeniu ulega przewod
    elastyczny sporadycznie sztywny/metalowy to standartowa usterka, ktora o dziwo
    potrafi polozyc wielu mechanikow i wtedy wyjezdzaja z flexem :-)

    > PS jaki jest przebieg tej captivy ? zweryfikowany czy dziadek do kosciola w Reichu
    jezdzil ? DPF (sam filtr) tez nie jest wieczny

    > P.

    No właśnie chyba mój problem polega na tym, że nie mam jakiegoś
    sprawdzonego warsztatu, który potrafiłby coś więcej poza wymianą filtrów
    i oleju. Gdzie nie pojadę, to słyszę jęki, mlaskania i zero konkretów...

    Miotam się między poradami z netu panem Józkiem i Stefanem i nie wiem co
    z tym dalej robić. Jak widać nawet w ASO jest problem...

    Może ktoś poleci w okolicach Poznania jakiś sprawdzony warsztat, gdzie
    mają chęci i wiedzę jak zdiagnozować taki problem? Niech sprawdzą
    wszystko po kolei, jak piszesz, może ktoś coś konkretnego wreszcie znajdzie.

    Co do przebiegu, to niby 120, jeden "specjalista" pomacał kierownicę i
    powiedział, że może mieć więcej, inny, że przebieg raczej autentyczny. W
    aso nie znają historii, ponoć auta z Włoch tak mają. Jeden właściciel. A
    czy dziadek, to nie wiem, ale sprawdziłem po nazwisku i adresie, to
    okazało się, że lekarz i to nie byle jaki, tylko profesór haha

  • 46. Data: 2015-03-26 17:49:29
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-03-26 o 17:33, Myjk pisze:
    > Thu, 26 Mar 2015 17:25:29 +0100, twistedme

    > Już ustaliliśmy, że pali normalnie przy Twoim mizernym ruchu. :P

    Tak było, sytuacja zmienia się dynamicznie :) i teraz wypala się
    praktycznie non stop, naprawdę zauważalnie coraz częściej. Ostatni bak
    niestety zapomniałem wyzerować licznik, ale paliwo zeszło mi bardzo
    szybko. Jutro będę tankował, to sprawdzę.

    Nawet w aso mówili, że to nie normalne, że się nie spotkali i że
    normalnie wypala się o wiele rzadziej, nawet jak ktoś jeździ po mieście.
    Twoja opinia niestety jest jedyna :) gdzie nie czytam, to raczej normą
    jest interwał ok 500 km przy jeździe miejskiej i nawet 3x tyle przy
    długich trasach.

  • 47. Data: 2015-03-26 17:58:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > mają chęci i wiedzę jak zdiagnozować taki problem? Niech sprawdzą wszystko
    > po kolei, jak piszesz, może ktoś coś konkretnego wreszcie znajdzie.

    Co to za auto?

  • 48. Data: 2015-03-26 18:10:01
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-03-26 o 17:58, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Co to za auto?

    Chevrolet Captiva 2.0D, 150KM, wersja 4x4. Znany też pod nazwą Opel
    Antara, Daewoo Winstorm.

  • 49. Data: 2015-03-26 18:53:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 26 Mar 2015 17:49:29 +0100, twistedme

    > gdzie nie czytam, to raczej normą jest interwał ok 500 km
    > przy jeździe miejskiej i nawet 3x tyle przy długich trasach.

    OK, i tego się trzymaj!

    EOT

    --
    Pozdor Myjk

  • 50. Data: 2015-03-26 19:39:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-26 o 11:22, Myjk pisze:

    > Tak! Dlatego właśnie w Krakowie i okolicach jest alarm smogowy. Wszystko z
    > tych okrętów, samolotów i samochodów tam właśnie leci. Złośliwe!

    W Londynie był z piecyków do ogrzewania mieszkań, a w Krakowie"
    " Przyczyną kumulowania się zanieczyszczeń w mieście jest jego
    niekorzystne położenie w niecce, zabudowanie kanałów przewietrzania
    miasta oraz duża liczba dni bezwietrznych.

    Szczególny problem występuje w sezonie grzewczym, kiedy z pieców na
    paliwa stałe wydobywają się pyły, rakotwórczy benzo[a]piren oraz inne
    szkodliwe substancje. Często użytkownicy tych pieców palą węglem
    najniższej jakości (np. miałem). Nierzadko bezkarnie spalane są również
    śmieci, choć jest to nielegalne - niestety władze samorządowe od wielu
    lat nie potrafią zaradzić temu problemowi. Palenie śmieci jest źródłem
    wielu toksycznych związków powodujących poważne konsekwencje zdrowotne -
    raka, zawały serca itd"

    Powszechnie wiadomo że w sezonie grzewczym krakusi oszczędzają
    na ogrzewaniu mieszkań i grzeją się w swoich samochodach co jest
    jedyną przyczyną alarmu smogowego w ich mieście. :-)