-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: DPF
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <550bdf4d$0$17772$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@g...com>
<55100dda$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>
<1uv7fo0y7r298$.dlg@myjk.org>
<551015d6$0$15053$65785112@news.neostrada.pl>
<mf1s6s$p0l$1@usenet.news.interia.pl> <h...@m...org>
<mf1trs$sdg$1@usenet.news.interia.pl>
Date: Fri, 27 Mar 2015 00:16:29 +0100
Message-ID: <nghxmo0tpt9m$.dlg@myjk.org>
Lines: 56
NNTP-Posting-Host: 83.6.180.246
X-Trace: 1427411775 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2209 83.6.180.246:11035
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558546
[ ukryj nagłówki ]Thu, 26 Mar 2015 22:31:35 +0100, mk4
> No skoro tak widac to jak widac? Zwracam uwage na to spalanie chwilowe i
> zawsze zerkam jak sie zatrzymam ile jest (teraz juz moze mniej ale na
> swiatlach mam czas to zerkam). A zatrzymuje sie dosc czesto po miescie -
> a to swiatla to cos. I nigdy nie jest inaczej niz 0.6l/h. To gdzie tak
> to widac po spalaniu? A przeciez procedura z tego co pisza dziala tak,
> ze nie przerywa sie jak sie zatrzymasz na chwile.
Owszem, nie przerywa się.
> To cud czy jak?
Cud jest taki, że na biegu jałowym podczas postoju komputer nie podaje (a
przynajmniej nie powinien) dodatkowej dawki do wydechu, bo i tak należyta
temperatura jest podtrzymywana (brak chłodzenia).
U mnie, w M6, przed upgrejdem softu było niestety na opak. Dodawało paliwo
na postoju i zalewało silnik -- to był błąd programistyczny, bo się
błyskawicznie olej przepełniał i rodziły się z tego kłopoty podczas jazdy w
mieście.
Z drugiej strony jak się ujmowało gazu na "zero" w czasie jazdy (czyli tzw.
hamowanie silnikiem), to nie podawało dawki wypalającej (a więc była
wentylacja układu wydechowego) -- i to też był błąd, bo filtr błyskawicznie
się studził i cała procedura niepotrzebnie trwała dłużej i więcej paliwa
było konsumowane.
Poprawili to po 3 latach od wypuszczenia M6 GG '05 FL na rynek (a rok po
tym jak zakupiłem swoje auto) i teraz nie podaje na jałowym biegu, za to
podaje przy oddjęciu gazu -- auto nie utrzymuje prędkości i nie przyśpiesza
oczywiście, ale paliwo łyka w celu utrzymania temperatury w kolektorze
wydechowym i ew. dalszego przepalania. Z tego powodu czasem czuć
szarpnięcie przy odjęciu gazu (u mnie najczęściej na trójce) -- bo z jednej
strony komputer odejmuje paliwa, z drugiej go dodaje w fazie wydechu i
silnik potrafi dostać chwilowej czkawki.
Inne marki ZTCW nie miały powyższych "problemów" -- programiści odrobili
pracę domową już na starcie. Niemniej jednak w Oplu Insigni i Fordzie
Mondeo procedura przebiega podobnie jak obecnie w Mazdzie 6.
Wypalanie nie jest widoczne na jałowym biegu, a tym bardziej jak auto stoi.
Można to zauważyć tylko podczas jazdy. Po całkowitym ujęciu gazu chwilowe
powinno nadal pokazywać >0 (gdy w normalnym trybie pokazuje 0). Można to
także zauważyć na równej drodze przy utrzymanych stałych obrotach chwilowe
będzie +3-5 większe niż w trybie normalnym.
Ergo, brak wzmożonego spalania na jałowym nie oznacza, że procedura nie
jest w trakcie, podniesione obroty silnika na jałowym nie są oznaką
wypalania filtra, takoż samo oznaką wypalania filtra nie są "biegające"
wentylatory. Dwie ostatnie "oznaki" to najprędzej wynik pracy klimatyzacji
i tego co sobie programiści wymyślili. Więc nic dziwnego, że wg tej teorii
o wentylatorach filtr się niektórym przepala co mniej niż 50km. :>
--
Pozdor Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 27.03.15 01:59 mk4
- 27.03.15 07:41 Myjk
- 27.03.15 08:19 twistedme
- 27.03.15 08:24 Cavallino
- 27.03.15 09:14 p...@g...com
- 27.03.15 10:02 yabba
- 27.03.15 11:18 Myjk
- 27.03.15 13:37 p...@g...com
- 27.03.15 13:45 twistedme
- 27.03.15 17:35 Myjk
- 27.03.15 19:53 Tomasz Gorbaczuk
- 27.03.15 19:57 Tomasz Gorbaczuk
- 27.03.15 21:23 re
- 30.03.15 11:34 Mirek Ptak
- 30.03.15 12:16 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=