  • 31. Data: 2013-11-25 21:30:05
    Temat: Re: Czym obróbka CR2 - RAW?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-25 16:32, T...@s...in.the.world pisze:

    > A co z Fast Stone Imahe Viewer?
    > http://www.faststone.org/

    Chyba w tym wątku napisałem, że jest to druga znana mi wartościowa
    przeglądarka. Jeśli nie dbasz o profilowanie ICC (tam jest bardzo
    uproszczone), to jest godna polecenia. Jednakże jeśli wrócimy do tematu
    tej dyskusji, to zapomnij o RAWach - praktycznie możesz je tylko
    przeglądać. Owszem, skonwertujesz ale nie tylko o to chodzi w "wywoływaniu".

    Marek

  • 32. Data: 2013-11-25 21:35:15
    Temat: Re: Czym obr?bka CR2 - RAW?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-25 17:52, Chocobo pisze:

    > http://www.acdsee.com/en/offers/2013/family-pack
    > chociaż jeśli chodzi o licencje to jet : Up to 3 users per product
    > co może znaczyć wszystko :)

    Jeśli ACDSee Pro 7 kosztuje 139$ a w zestawie z innymi: 99$ i to 3
    stanowiska, to gdzie tu jest hak? Rozumiesz coś z tego?

    Marek

  • 33. Data: 2013-11-25 22:37:10
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2013-11-25 21:35, Marek pisze:

    > Jeśli ACDSee Pro 7 kosztuje 139$ a w zestawie z innymi: 99$ i to 3
    > stanowiska, to gdzie tu jest hak? Rozumiesz coś z tego?

    Poza tym, że to special offer to nie. Ponoć parę razy do roku mają takie
    promocje. Ja się z acdsee wycofałem przy wersji 3.0 afair. Jak przestało
    być tylko przeglądarką. I zupełnie o nim zapomniałem. Teraz sprawdziłem,
    i całkiem ładnie to wygląda, choć bardziej mnie interesuje już
    wywoływanie rawów.
    No i mam dylemat. To, czy Lightroom na promocji :)

    Marcin

  • 34. Data: 2013-11-25 23:42:42
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-25 22:37, Chocobo pisze:

    > No i mam dylemat. To, czy Lightroom na promocji :)

    Ja bym nie miał :-) Tu masz całkiem tani pakiet, który jest naprawdę
    dobry i przydatny. Organizuje całą pracę ze zdjęciami od A do Z.
    Wywoływarka jest nawet bardzo dobra. Efekty wizualne są moim zdaniem
    lepsze niż w Lightroomie. Ściągnij triala i się pobaw. Zwróć uwagę na
    pewne wady tej wywoływarki (też tylko "moim zdaniem", choć zdaniem
    innych mogą to być zalety):

    - regulacja nasycenia potrafi dać cukierkowe kolory (wybrali moim
    zdaniem nie tą metodę co powinni)
    - korekcja za pomocą pędzla dotyczy tylko kilku podstawowych parametrów

    Reszta to rewelka. Oceń sam.

    Acha - poczytaj help bo inaczej przeoczysz połowę bajerów. Polecam
    zabawę w selektywne regulowanie poziomów doświetlenia sceny za pomocą
    kursora myszy na zdjęciu. Bardzo ciekawe i wygodne rozwiązanie :-) Zwróć
    też uwagę, ze każdy z regulatorów możesz łatwo wyłączyć i włączyć aby
    różnicę ocenić lub zresetować do ustawień domyślnych (definiowalnych dla
    każdego filtra indywidualnie). Możesz też wymyślać sobie całe profile
    ulubionych korekcji. Ciekawe jest też to, że kliknięcie prawym
    przyciskiem myszy na dowolnym suwaku - zeruje go. Nie musisz się
    pierdzielić z celowaniem. Jeśli masz 2 monitory, to wykorzystasz pełnię
    ergonomii tego środowiska. Dużo by gadać jeszcze.

    Daj znać jakie są Twoje subiektywne odczucia jeśli się zdecydujesz.

    Marek

  • 35. Data: 2013-11-26 19:21:24
    Od: "stachu" <s...@m...kom>

    > Fakt - dyskusyjne, bo to nie tyle ACDSee (bezwzględnie) zszedł na psy,
    > co pochłonęła go szybko rozwijająca się konkurencja, w dodatku nierzadko
    > darmowa do zastosowań niekomercyjnych. :)

    To ciekawa opinia. Moja jest zgola odmienna. uzywam ACDSee od poczatku jego
    istnienia i przez te kilkanascie lat nie widzialem godnej konkurencji.

    Jezeli chodzi o sama przegladarke to wersji Pro jest gorsza. Do przegladania
    uzywam ACDsee 16. Do edycji 7 PRO. Choc w sumie i do adycji wersja zwykla
    jest bardzo zaawansowana.

  • 36. Data: 2013-11-26 19:51:28
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-26 19:21, stachu pisze:

    > Jezeli chodzi o sama przegladarke to wersji Pro jest gorsza. Do
    > przegladania uzywam ACDsee 16. Do edycji 7 PRO.

    Zainteresowała mnie Twoja wypowiedź więc jeśli pozwolisz, to poczynię
    dygresję i podpytam się o detale.

    Ciekawe podejście z 2 podobnymi aplikacjami tej samej firmy. Nie znam
    zupełnie 16tki. W czym konkretnie jest ona lepsza i względem, którego
    modułu porównujesz? Preview? View? Czy może Manage?

    Czy pod pojęciem przeglądarki rozumiesz tylko oglądanie zdjęć czy też
    katalogowanie i wyszukiwanie po wysublimowanych kryteriach? Np. zdjęcia
    z obiektywem X i przesłoną Y.

    Marek

  • 37. Data: 2013-11-26 20:30:18
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 25.11.2013, o godzinie 12.31.17, na pl.rec.foto.cyfrowa, astro
    napisał(a):

    > Tylko dzis w ramach promocji Lightroom 5 o 40% taniej.
    > www.adobe.com/pl/products/photoshop-lightroom.html

    A teraz do 4. grudnia 30% taniej.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 38. Data: 2013-11-27 13:53:45
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek" <p...@s...com> wrote:

    [...]
    > Co ciekawe, uwzględnili też w wersji 7 moje zgłoszenia usterek
    > zamiast je latami pielęgnować jak robi to M$ :-)
    >
    > Zainstaluj sobie wersję Pro 7 i napisz czy zmieniłeś zdanie ;-)

    Dzięki za dzielenie się pozytywnymi doświadczeniami, ale póki
    co nie szukam kombajnów (oraz nauki ich obsługi). Może kiedyś -
    - póki co od rawów mam LR3, od przeglądania i batchy Irfana i jakoś
    lubię ten minimalizm, zwłaszcza na odkręconym komputerze (dla
    biernego chłodzenia. :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 39. Data: 2013-11-27 14:05:23
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2013-11-25 21:17, Marek pisze:
    (...)
    > Zainstaluj sobie wersję Pro 7 i napisz czy zmieniłeś zdanie ;-)

    Dzięki za wskazówki Twoje i innych BiSwK w tym wątku. Lightrooma
    niestety nie mogłem potestować, ponieważ na jednym z komputerów używam
    WinVista (a Adobe chodzi od Win7 wzwyż). Za to pobrałem cały trialowy
    pakiet ACDSee i pierwsze wrażenia są pozytywne. Mam: acdsee 17, acdsee
    photo editor 6, acdsee pro 7 oraz acdsee videoconverter. Od przybytku
    ponoć głowa nie boli, ale mam wątpliwości, czy jest sens to wszystko
    instalować i ewentualnie czego używać w jakich celach. To znaczy
    oczywiście wiem, do czego jest videoconverter, podobnie photo editor -
    rozumiem, że to większy kombajn do poważniejszych zabaw ze zdjęciami
    (filtry, warstwy itp.). Zastanawiam się natomiast nad sensem używania
    acdsee 17 oraz pro 7 - czy jest gdzieś jakieś sensowne zestawienie ich
    funkcji? No i który jest "lepszy" (i do czego)?
    I kolejna sprawa: której z aplikacji z pakietu acdsee używać do prostego
    'batch' (analogicznie do Irfanowego 'B', którym np. zmieniam rozmiary X
    fotek wg tego samego algorytmu?).

    Pozdr
    pwz

  • 40. Data: 2013-11-27 16:31:35
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-27 14:05, pwz pisze:

    > Za to pobrałem cały trialowy
    > pakiet ACDSee i pierwsze wrażenia są pozytywne. Mam: acdsee 17, acdsee
    > photo editor 6, acdsee pro 7 oraz acdsee videoconverter. Od przybytku
    > ponoć głowa nie boli,

    Mnie by rozbolała :-D Preferuję minimalizm :-)

> [...]
    > acdsee 17 oraz pro 7 - czy jest gdzieś jakieś sensowne zestawienie ich
    > funkcji? No i który jest "lepszy" (i do czego)?

    Niestety nie jestem ekspertem w produktach ACDSee. Po latach przerwy
    spowodowanych zniechęceniem się do ACDSee, powróciłem do tej firmy gdy
    wreszcie dostrzegli swój błąd i w pakiecie Pro 7 udostępnili szybką
    przeglądarkę (rozbili aplikację na 5 modułów: szybki podgląd, podgląd,
    edytor bitmap pod kątem korekty zdjęć, edytor "odwracalny" z wywoływarką
    RAW, katalogowanie) zamiast godzinę ładującego się kombajnu do wszystkiego.

    Postaram się więc pomóc w ograniczonym zakresie. Znam dobrze wersję Pro
    i porównuję z opisami 17tki na stronie:

    http://www.acdsee.com/en/products/acdsee-17

    Wygląda na to, że 17tka to zubożona wersja Pro. Nie ma w niej
    wywoływarki, która przy okazji jest bezstratnym edytorem zwykłych bitmap
    (JPG, TIFF itp). Wydaje mi się, że to podstawowa różnica.

    Drugą różnicą jest katalogowanie, które w Pro 7 nazywa się zarządzaniem.
    Wygląda ta to, że 17tka ogranicza się do zwykłego katalogowania i
    wyszukiwania zaawansowanego (np. po ISO, po przysłonie, po zastosowanym
    obiektywie i innymi nietypowymi kryteriami). Przypuszczam, że brak jest
    w 17tce całej reszty zarządzania zdjęciami. Musisz to sam zweryfikować.
    W wersji Pro masz parę narzędzi. Najbardziej złożonym jest Batch, w
    którym możesz jednocześnie przeprowadzić kilkanaście operacji na
    wybranym każdym zdjęciu oraz masz możliwość podglądu tego co się stanie
    ze zdjęciem na każdym etapie przetwarzania oraz zdjęcia finalnego.
    Możesz przykładowo jednocześnie kadrować, zmniejszać, korygować
    oświetlenie, nanosić tekstowe informacje (całe mnóstwo, np. data
    zdjęcia, dane z Exif, dane z katalogu ACDSee, właściwości pliku,
    atrybuty obrazka, dane IPTC) z efektami kształtowania czcionki.
    Masz też narzędzia do wypalania płyt, tworzenia prezentacji w tym HTML,
    generowanie podglądu PDF, contact sheet itp. Możesz też wysyłać zdjęcia
    gdzie chcesz (FTP, email, portale społecznościowe).
    Możesz też zbierać fotki z różnych miejsc na dysku do koszyka aby potem
    móc łatwo zastosować na nich powyższe operacje.

    > I kolejna sprawa: której z aplikacji z pakietu acdsee używać do prostego
    > 'batch' (analogicznie do Irfanowego 'B', którym np. zmieniam rozmiary X
    > fotek wg tego samego algorytmu?).

    Chyba tylko w wersji Pro. Polecenie batch daje się wywołać w wielu
    trybach. Możesz nie chcieć się bawić w ustawianie łańcuszka operacji ale
    tylko chcieć skonwertować rozmiar. Wtedy szybko możesz uruchomić samo
    resizowanie. Podajesz rozmiar oraz ustalasz co się ma stać z nowym
    plikiem: nadpisanie, dodanie rozszerzenia nazwy, inny katalog itp.

    Marek