  • 1. Data: 2013-11-22 18:52:37
    Temat: Czy obróbkę CR2 - RAW?
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Witam!

    Poradźcie proszę, BiSwK, czym najłatwiej obrabiać pliki CR2 (RAW)? Pytam
    o jakiś darmowy albo stosunkowo tani program, w którym mógłbym zmienić
    podstawowe parametry (nasycenie kolorów, jaśniej/ciemniej, kontrast)
    plus kilka podstawowych filtrów (winieta itp.). Na Photoshopa za 2,5k zł
    z odpowiednimi pluginami dla sporadycznych zastosowań domowych mnie nie
    stać. Od czasu do czasu muszę podretuszować domową fotkę np. dzieciaków,
    która mi wyszła ciut za ciemna albo za jasna albo ze złą barwą światła,
    czasami chcę dodać delikatną winietkę albo lekko przyciąć/wykadrować
    zdjęcie, nie tracąc przy tym jakości, a prosty Irfan nie daje rady z CR2...

    Pomożecie?
    pwz