  • 1. Data: 2012-05-30 11:23:08
    Temat: Czy samsung WB150F może być lepszy od canona 450?
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    Mam od kilku lat canona, z dokupioną lampą, obiektywami tele i tamronem
    18-50. Co mnie ostatnio deneruje to to że gdy idę w góry to trochę to
    cieżkie:) A ISO używalne to 200 a max to 400. Oglądam storny z małpkami i
    tak sobie myślę czy taki WB150F za 600zł nie będzie w niektórych sytuacjach
    lepszy.
    W górach widoki to chyba powinien porównywalne robić? A w niektórych
    pomieszczeniach jasnych może z iso 400 albo 800 które wydaje się być
    użytkowe może mógłbym robić zdjęcia bez lampy? Czy ktoś ma może ten model i
    mógłby porównać?
    Ja mam canona S2 ale w nim af koszmarnie wolny o iso to nie wspominam a
    lampa to ładuje się kilka sekund choć na dworze nie widać dużej różnicy w
    zdjęciach. Jest to bardzo stary model i pewnie nowe kompakty dużo lepiej
    działają.

    Ostatnio na apelu w szkole robiłem zdjęcia i musiałem co chwilę zmieniać
    obiektywy z 18 na tele i odwrotnie:( Nie mam nikogo znajomego z jakimś
    lepszą nową małpką albo takie za 300zł albo stare:( Więc może ktos opisze
    jakieś wrażenia i różnice między starą lustrzanką a nowym kompaktem
    niekoniecznie WB150F ale ten jakoś wpadł mi w oko.

  • 2. Data: 2012-05-31 09:02:58
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "ZS" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pomieszczeniach jasnych może z iso 400 albo 800 które wydaje się być
    > użytkowe może mógłbym robić zdjęcia bez lampy? Czy ktoś ma może ten model

    Nie widziałem jeszcze żadnego kompaktu z matrycą 1/2.3 który miałyby
    mniejsze szumy niż nawet stare lustrzanki z matrycą APS-C.

> [...]
    > działają.
    >
    > Ostatnio na apelu w szkole robiłem zdjęcia i musiałem co chwilę zmieniać

    Może zainteresuje się jakimś obiektywem 18-200 lub Canonem 18-135?

  • 3. Data: 2012-06-07 18:46:43
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "ZS" <a...@w...pl> wrote:

    > A ISO używalne to 200 a max to 400.

    Albo masz hiperwymagania, albo żartujesz... :)

    A może forsujesz wysokie czułości? Na cyfrze wysokie czułości
    wychodzą o wiele lepiej, jeśli są naświetlane "pod korek" (do granicy
    przepałów).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 4. Data: 2012-06-07 19:04:48
    Od: ZS <a...@w...pl>

    > A może forsujesz wysokie czułości? Na cyfrze wysokie czułości wychodzą o
    > wiele lepiej, jeśli są naświetlane "pod korek" (do granicy przepałów).

    Nie wiem czy to ważne ale mam canona 400 a nie 450. Wymagań strasznych
    nie mam ale przy 800 to makabra wychodzi.

  • 5. Data: 2012-06-07 19:32:06
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "ZS" <a...@w...pl> wrote:

    > Nie wiem czy to ważne ale mam canona 400 a nie 450. Wymagań
    > strasznych nie mam ale przy 800 to makabra wychodzi.

    Użytkownik ma prawo wymagać od sprzętu najlepszego, :)) ale że w
    ostatnich latach cudów jakoś nie było, to założyłem, że i ta 450/400
    powinna się trzymać w jakichś granicach przyzwoitości.

    Wg mojego, starannie zaplanowanego rankingu (a pomiarów DxO)
    (http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/57140
    87010/ , na samym
    dole) 400D ma praktycznie ten sam wynik, co 450D dla wymagań
    reporterskich (czyli znakomitej większości: focenia w świetle zastanym,
    np. we wnętrzach, czyli właśnie ze szczególnym położeniem nacisku na
    jakość obrazu na wysokich ISO).

    Jest to prawie środek rankingu, a jakość odpowiadająca... Leice M8,
    a z bardziej popularnych: Canonom 20D, 30D, Pentaksowi K-20, Sony a350,
    a700, a380, a290, a390... Czyli są w licznym towarzystwie - powinno być
    całkiem przeciętnie-solidnie.

    Oczywiście wagi sprzętu to nie zmniejsza, ale ostatnio wyszło już
    kilka kompaktów z większą matrycą jako odpowiedź na aparaty w
    telefonach - nazywa się je często "large sensor enthusiast compact", a
    ostatni, dopisany do listy przez dpreview, to Sony RX100
    (http://www.dpreview.com/news/2012/06/06/Sony-DSC-RX
    100-preview-with-sample-images).

    A sam niedługo wypuszczę update mojego rankingu, czekam głównie na
    Olympusa OM-D, który mimo małej matrycy daje świetny obrazek na hi-ISO.

    [mr.]

  • 6. Data: 2012-06-07 19:45:18
    Od: ZS <a...@w...pl>

    W dniu 2012-06-07 19:32, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    >

    > A sam niedługo wypuszczę update mojego rankingu, czekam głównie na
    > Olympusa OM-D, który mimo małej matrycy daje świetny obrazek na hi-ISO.

    Może mam za duże wymagania:) Widziałem zdjęcia z canona 40 i tam przy
    800 iso były eleganckie zdjęcia w porównaniu z moim:(

  • 7. Data: 2012-06-07 20:02:50
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "ZS" <a...@w...pl> wrote:

    [...]
    > Może mam za duże wymagania:) Widziałem zdjęcia z canona 40 i tam przy
    > 800 iso były eleganckie zdjęcia w porównaniu z moim:(

    Może i tak... :)

    Ale jak już pisałem: nawet ISO 100 może być zaszumione - wystarczy
    je niedoświetlić, a potem podciągnąć w obróbce. I vice versa: najwyższe
    dostępne ISO naświetlane do prawej strony histogramu ma prawo wyjść
    "wspaniale", jeśli tylko tematyka ukryje drobny szumek... :)

    No i jeszcze taki "drobiazg", jak pełne wykorzystanie kadru -
    dzisiejsze aparaty są tak przepikselowane, że resize w dół wiele ukryje
    (w tej sprawie pisz do Janka Muzykanta ;) - zresztą ma/miał 4x0D i w
    miarę sobie chwalił... :))

    [mr.]

  • 8. Data: 2012-06-07 20:14:35
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 2012-06-07 19:04, ZS pisze:
    > Nie wiem czy to ważne ale mam canona 400 a nie 450. Wymagań strasznych
    > nie mam ale przy 800 to makabra wychodzi.

    1000d ma chyba tę samą matrycę co 400d, robiłem w tych samych warunkach
    wysokie ISO na moim 1000 i na 450 kolegi, na 1000 wyglądało trochę
    lepiej.
    --
    We all go a little mad sometimes.
    Norman Bates

  • 9. Data: 2012-06-07 20:22:29
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-06-07 17:04:48 +0000, ZS <a...@w...pl> said:

    > Nie wiem czy to ważne ale mam canona 400 a nie 450. Wymagań strasznych
    > nie mam ale przy 800 to makabra wychodzi.

    A możesz to sprecyzować? Co to znaczy makabra?
    Bo jak Mariusz mam wrażenie, że masz zawyżone nie ISO, a wymagania.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2012-06-07 20:26:27
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-06-07 17:32:06 +0000, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

> [...]
    > bardziej popularnych: Canonom 20D, 30D, Pentaksowi K-20, Sony a350,
    > a700, a380, a290, a390... Czyli są w licznym towarzystwie - powinno być

    I tak jest.
    Na odbitce 15x21 nie odróżnisz poprawnie naświetlonego 1600 o 100. A na
    20x30 bez problemu daje rady 400-800 ISO.