    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy samsung WB150F może być lepszy od canona 450?
    Date: Thu, 7 Jun 2012 19:32:06 +0200

    "ZS" <a...@w...pl> wrote:

    > Nie wiem czy to ważne ale mam canona 400 a nie 450. Wymagań
    > strasznych nie mam ale przy 800 to makabra wychodzi.

    Użytkownik ma prawo wymagać od sprzętu najlepszego, :)) ale że w
    ostatnich latach cudów jakoś nie było, to założyłem, że i ta 450/400
    powinna się trzymać w jakichś granicach przyzwoitości.

    Wg mojego, starannie zaplanowanego rankingu (a pomiarów DxO)
    (http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/57140
    87010/ , na samym
    dole) 400D ma praktycznie ten sam wynik, co 450D dla wymagań
    reporterskich (czyli znakomitej większości: focenia w świetle zastanym,
    np. we wnętrzach, czyli właśnie ze szczególnym położeniem nacisku na
    jakość obrazu na wysokich ISO).

    Jest to prawie środek rankingu, a jakość odpowiadająca... Leice M8,
    a z bardziej popularnych: Canonom 20D, 30D, Pentaksowi K-20, Sony a350,
    a700, a380, a290, a390... Czyli są w licznym towarzystwie - powinno być
    całkiem przeciętnie-solidnie.

    Oczywiście wagi sprzętu to nie zmniejsza, ale ostatnio wyszło już
    kilka kompaktów z większą matrycą jako odpowiedź na aparaty w
    telefonach - nazywa się je często "large sensor enthusiast compact", a
    ostatni, dopisany do listy przez dpreview, to Sony RX100
    (http://www.dpreview.com/news/2012/06/06/Sony-DSC-RX
    100-preview-with-sample-images).

    A sam niedługo wypuszczę update mojego rankingu, czekam głównie na
    Olympusa OM-D, który mimo małej matrycy daje świetny obrazek na hi-ISO.

    [mr.]