  • 1. Data: 2012-05-29 10:22:29
    Temat: Nikon D3200 - crop 50%
    Od: AMI <a...@g...com>

    Witam,

    Mam takie pytanie. Czy crop 50% z Nikona D3200 - z 24Mpx do 12 Mpx
    będzie lepszy czy gorszy niż np. D90 z konwerterem x2. Oczywiście przy
    tym samym obiektywie.

    Pytanie, czy da się to przewidzieć czy trzeba było by test zrobić.

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 2. Data: 2012-05-29 12:05:19
    Temat: Re: Nikon D3200 - crop 50%
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    >Mam takie pytanie. Czy crop 50% z Nikona D3200 - z 24Mpx do 12 Mpx
    będzie lepszy czy gorszy niż np. D90 z konwerterem x2. Oczywiście przy
    tym samym obiektywie.

    Żeby mieć (teoretyczny) odpowiednik konwertera 2x, musiałbyś mieć 48Mpx, a
    tak to masz tylko 1,4x

    > Pytanie, czy da się to przewidzieć czy trzeba było by test zrobić.

    Nie potrafię tego przewidzieć, bo zależy od wielu czynników (obiektyw,
    konwerter, ISO, filtr AA itp.)

  • 3. Data: 2012-05-30 19:42:11
    Od: AMI <a...@g...com>

    On 29 Maj, 12:05, "kurdybanek" <k...@n...plt> wrote:

> [...]
    > tak to masz tylko 1,4x

    > Nie potrafię tego przewidzieć, bo zależy od wielu czynników (obiektyw,

    Masz racje 1.4 konwerter. Może kiedyś ktoś taki teścik zrobi.

    Dzięki i pozdrawiam,
    AMI