  • 11. Data: 2012-06-07 21:59:59
    Temat: Re: Czy samsung WB150F może być lepszy od canona 450?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-05-30 11:23, ZS pisze:
    > Mam od kilku lat canona, z dokupioną lampą, obiektywami tele i tamronem
    > 18-50. Co mnie ostatnio deneruje to to że gdy idę w góry to trochę to
    > cieżkie:) A ISO używalne to 200 a max to 400. Oglądam storny z małpkami i
    > tak sobie myślę czy taki WB150F za 600zł nie będzie w niektórych sytuacjach
    > lepszy.

    Ten aparat ma matrycę 1/2.3, czyli o przekątnej 7.8mm. Proste obliczenie
    pokazuje, że przyjmując CoC (Circle of Confusion) równe 1/1500
    przekątnej już przy przysłonie f/4 dyfrakcja spowoduje odwzorowanie
    punktowego źródła światła (na przykład gwiazdy) na krążek o średnicy
    równej CoC. Przymykanie przysłony tylko pogorszy sytuację.
    Wniosek: tym aparatem nie da się zrobić przyzwoitego zdjęcia.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 12. Data: 2012-06-07 23:20:44
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-06-07 19:59:59 +0000, Paweł Pawłowicz

    > Wniosek: tym aparatem nie da się zrobić przyzwoitego zdjęcia.

    Dobrze, że przyzwoite zdjęcia nie potrafią czytać takich wniosków.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2012-06-08 21:12:02
    Od: i1410 <i...@o...pl>

    Dnia 07-06-2012 o 18:45:18 ZS <a...@w...pl> napisał(a):

    > Może mam za duże wymagania:) Widziałem zdjęcia z canona 40 i tam przy
    > 800 iso były eleganckie zdjęcia w porównaniu z moim:(

    Między matrycami w tych aparatach nie ma dramatycznych różnic, można wręcz
    zaryzykować stwierdzenie, że są pomijalne:). Obrabiasz w czymś swoje fotki?

    --
    i1410