  • 31. Data: 2009-03-10 09:49:08
    Temat: Re: Czemu Nikon i Canon nie robią stabilizacji w korpusie?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marx pisze:
    > Cos czytalem, ze Sigma wypusci szkla, w korycch obie stabilizacje na raz
    > beda sie wzmacniac, ale nie umiem tego teraz znalezc, wiec nei jestem
    > pewien

    Czytałeś jakieś pobożne życzenia ;)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 32. Data: 2009-03-10 09:50:52
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kryhu pisze:
    > Pomiary bywają bardzo różne. Niezaprzeczalne jest to że stabilizacja w
    > obiektywie daje fotografowi i układowi AF stabilizowany obraz w
    > wizjerze. To jest zupełnie inna jakość pracy zwłaszcza przy
    > teleobiektywach.

    Niezaprzeczalne jest, że stabilizacja w korpusie działa również z
    manualami i jasnymi stałkami.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 33. Data: 2009-03-10 10:04:33
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-03-10 09:39:12 +0100, j...@u...at said:

    > a contax zrobil wowczas AF poruszajac plaszczyzna filmu ( czyli
    > podchodzily obiektywy bez AF)
    > i zbankrutowal

    Ekhm. Po pierwsze nie zbankrutował, tylko właściciel (Kyocera)
    stwierdził że nie jest to dla nich "core business" i zwineli interes -
    powszechnie uważa się, że mimo całkiem niezłych osiągnięć
    technologicznych (bodaj pierwsze lustro 6 MPx, w dodatku FF), nie mieli
    dobrego pomysły jak to sprzedawać, aby było dochodowe. Po drugie, od
    wejścia AXa do zamknięcia firmy, to upłyneło jakieś ładnych parę lat i
    zdaje się ów AX już od jakiegoś czasu nie był produkowany, zastąpiony
    przez serię N, z normalnym AF.

    de Fresz

  • 34. Data: 2009-03-10 10:13:08
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    dominik pisze:

    > Dobrze, że moja drukarka canona o tym nie wie.

    > Gdzie na produkcie sony nie masz ich loga? :)
    > Połowę produkują noname? :) hehe :)

    Zaimek "ich" odnosi się do rzeczownika występującego w tym samym
    zdaniu ciut wczesniej, dla ułatwienia - na literkę "l", liczba mnoga.

  • 35. Data: 2009-03-10 10:24:13
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    PW pisze:

    > Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    >
    > Nie wiem, jak tam Canon, ale Nikon tłumaczy to dość prosto: każde szkło
    > stabilizuje się inaczej, każde ma swoją charakterystykę rodzaju
    > poruszenia w reakcji na drgnięcie aparatu.

    To są, za przeproszeniem, bajędy. Dla charakterystyki drgań w danym body
    liczy się ogniskowa obiektywu i moment bezwładności całego zestawu.
    To pierwsze jest znane wprost, to drugie zmienia się ale w niezbyt
    szerokich granicach, jak na typowe zapasy układów regulacji.
    Zresztą sądzę że największy wpływ na zróżnicowanie charakterystyki
    drgań ma inna zmienna - operator...

    > matrycy się wyłącza, nie wiem. Wreszcie, stabilizacja szkła daje też
    > efekt w wizjerze, co jest i fajniejsze w odbiorze i łatwiej pozwala
    > ocenić, na ile drgań można sobie pozwolić bez ryzyka poruszenia.

    To jest istotny argument.

  • 36. Data: 2009-03-10 10:29:49
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    j...@u...at pisze:

    > a contax zrobil wowczas AF poruszajac plaszczyzna filmu ( czyli
    > podchodzily obiektywy bez AF)
    > i zbankrutowal

    A Jagiełło zwyciężył pod Grunwalem
    i umarł

  • 37. Data: 2009-03-10 10:35:05
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 10 Mar, 08:41, "kurdybanek" <k...@a...pl> wrote:
    > Dla mnie to żaden argument. Przy 50mm i jasnym szkle nie potrzebuję
    > stabilizacji.

    Ale czasem światła może zabraknąć.

  • 38. Data: 2009-03-10 10:39:37
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 10 Mar, 09:13, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > A wiesz jaki interes ma producent w tym, że będziesz używał obiektywu z
    > lat 50.?

    Przy czym i tak powstaje więcej obiektywów i korpusów bez
    stabilizacji.
    Czyżby stablilizacja była luksusem? Nie wierzę.

    Ale zgodzę się z jednym: stablizacja w body ma sens w przypadku, kiedy
    autofokus realizowany jest przez analizę obrazu matrycy. W przeciwnym
    razie lepsza jest stabilizacja całego toru optycznego (wizjer, AF)

  • 39. Data: 2009-03-10 10:47:50
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 10 Mar, 10:50, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    > Niezaprzeczalne jest, że stabilizacja w korpusie działa również z
    > manualami i jasnymi stałkami.

    Jeśli dla jasnego obiektywu jest za ciemno to pomoże tylko własne
    źródło światła.

    Dla mnie stablizacja jest tylko dla
    - dłuższych ogniskowych (np drgania ręki)
    - krótsze ogniskowe - niewielki ruch, który nie spowoduje rozmazań
    uciekającego obiektu

  • 40. Data: 2009-03-10 11:00:10
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    slaweks pisze:
    > Jeśli dla jasnego obiektywu jest za ciemno to pomoże tylko własne
    > źródło światła.

    Zwiększanie jasności choć zwiększa światło to zmienia GO. Ma się to więc
    nijak do zrobionego zdjęcia bo mając np 85/1.4 w wielu przypadkach i tak
    musisz przymknąć. Stabilizacja oczywiście ma tu sens.

    > Dla mnie stablizacja jest tylko dla
    > - dłuższych ogniskowych (np drgania ręki)
    > - krótsze ogniskowe - niewielki ruch, który nie spowoduje rozmazań
    > uciekającego obiektu

    Dla mnie dla wszystkiego - czy krótkie, czy długie, czy jasne czy
    ciemne, czy nowe czy manualne.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \