-
11. Data: 2010-01-29 21:45:16
Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
Od: Olleo <o...@t...pl>
> Ok, ale wtedy hamulce mają blokować koła uślizgujące, więc i tak masz 4
> obracające się koła... choć niekoniecznie równo.
Te systemy hamujace moze i pomoga na parking, ale poczytaj sobie test
9 roznych SUVow (w tym jedna terenowka - Defender oraz jeden bardziej
powazny SUV - LC V8) w AŚ 4x4. Wszystko, co mialo jakis system
dohamowujacy kola przy poslizgu wymiekalo znacznie wczesniej, niz
zwykly nawet otwarty dyfer. Z reguly po wylaczeniu ESP, TCS i innych
pierdol samochod zajezdzal ciut wyzej po nartostradzie, ale mimo
wszystko rozne Haldexy i tak zostawaly w tyle (najgorsze wyniki
bodajze Tiguan, Kuga i Porsche Cayenne).
p.s. szkoda, ze jak zwykle w tescie bral udzial Audi (jakis chyba Q7).
To niestety automatycznie wyklucza udzial Subaru w testach AŚ.
--
Olleo
-
12. Data: 2010-01-29 21:47:00
Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
J.F. pisze:
> On Fri, 29 Jan 2010 21:10:44 +0100, peter wrote:
>>> Tzn. jeżeli moja wiedza nie zawodzi to Rav4 ma stały napęd na przednie
>>> koła i dołączany haldexem tył.
>> nie wiem czy tak jest ale co to zmienia? dolaczy tyl, jedno kolko zacznie
>> mielic i nadal mamy 1wd
>
> No nie, haldex nie dyfer tylko sprzega na stale. Przedni dyfer sie
> kreci, i tylny dyfer sie kreci i musza sie dwa kola slizgac.
IMO pierwszy problem jest taki, że żeby w ogóle myśleć o działającym
tyle to przód już musi buksować.
A czas reakcji jest tam chyba taki, że przodem trzeba miejsce pod
przednimi kołami już sobie zrobimy na gładko.
Wtedy jak dopnie się ten tył to również robi to bardzo zdecydowanie i
też zerwie przyczepność tego tyłu.
O ile technika gaz, puścić sprzęgło i czekać aż samochód wyjedzie wydaje
się tu niezła, to obserwowani kierowcy chyba próbowali jeszcze nad tym
panować, odpuszczali gaz żeby koła przestały buksować, a duże opóźnienia
w działaniu tego napędu dawały taki efekt że samochód ruszał się
cokolwiek pokracznie.
Przód buksował, tył buksował czasami, a samochód nie wyjeżdżał.
Chociaż mimo wszystko ten napęd musi być lepszy niż ośka... Może jednak
te opony?
-
13. Data: 2010-01-29 21:48:04
Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
peter pisze:
>> Tzn. jeżeli moja wiedza nie zawodzi to Rav4 ma stały napęd na przednie
>> koła i dołączany haldexem tył.
>
> nie wiem czy tak jest ale co to zmienia? dolaczy tyl, jedno kolko
> zacznie mielic i nadal mamy 1wd
Ale przy niezblokowanym napędzie na 4 koła, siła napędowa to 4x
przyczepność najsłabiej przyczepnego koła.
W ośce siła napędowa to 2x przyczepność najsłabiej przyczepnego koła
napędzanego.
W ogólności 4x4 ma dwa razy wyższą siłę pchającą samochód.
-
14. Data: 2010-01-29 22:00:25
Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 29 Jan 2010 21:47:00 +0100, Tomasz Pyra wrote:
>Chociaż mimo wszystko ten napęd musi być lepszy niż ośka... Może jednak
>te opony?
A sprobowales wjechac na ich miejsce ? Moze to jednak wyjatkowo sliski
lod ? :-)
J.
-
15. Data: 2010-01-29 22:02:13
Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 29 Jan 2010 21:35:15 +0100, peter wrote:
>> No nie, haldex nie dyfer tylko sprzega na stale. Przedni dyfer sie
>> kreci, i tylny dyfer sie kreci i musza sie dwa kola slizgac.
>> A i nawet wtedy wszystkie cztery daja dwa razy wieksza sile niz oska,
>> no chyba ze dwa wisza kompletnie bez oporu.
>
>stara rav4 miala centralny dyfer wiec haldex czy sraldex efekt taki ze jedno
>kolo napedzane
Ale miala centralny dyfer, czy haldex ?
J.
-
16. Data: 2010-01-29 23:04:02
Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Fri, 29 Jan 2010 20:10:02 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> Albo ten napęd jest tak beznadziejny że jest gorszy niż ośka (co wbrew
> pozorom nie jest niemożliwe), albo Toyota montowała w tych samochodach
> jakieś tragiczne opony (a wielu ludzi później wymienia opony na takie
> jakie mieli poprzednio), no albo ten samochód ma wielu zwolenników wśród
> kierowców którzy nie daliby rady nawet pojazdem gąsienicowym.
Ostatni przypadek. To są efekty wadliwych modułów kierowniczych.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
17. Data: 2010-01-29 23:09:55
Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
Od: to <t...@a...xyz>
Abecad?o wrote:
>> nie wiem czy tak jest ale co to zmienia? dolaczy tyl, jedno kolko
>> zacznie mielic i nadal mamy 1wd
>
> Ale autor pisze o parkingu a nie terenie, wiec nie kumam
Nie kumasz, bo nie jesteś żabą.
--
cokolwiek
-
18. Data: 2010-01-29 23:42:45
Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Fri, 29 Jan 2010 20:10:02 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>> Albo ten napęd jest tak beznadziejny że jest gorszy niż ośka (co wbrew
>> pozorom nie jest niemożliwe), albo Toyota montowała w tych samochodach
>> jakieś tragiczne opony (a wielu ludzi później wymienia opony na takie
>> jakie mieli poprzednio), no albo ten samochód ma wielu zwolenników wśród
>> kierowców którzy nie daliby rady nawet pojazdem gąsienicowym.
>
> Ostatni przypadek. To są efekty wadliwych modułów kierowniczych.
W TV mówili że w europejskich Toyotach też jest jakiś problem z
zacinającym się pedałem gazu.
Gość który stał pod górkę sprawiał wrażenie dotkniętego właśnie tą
przypadłością ;)
-
19. Data: 2010-01-30 00:09:47
Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
Wszystko, co mialo jakis system dohamowujacy kola przy poslizgu
wymiekalo znacznie wczesniej, niz
> zwykly nawet otwarty dyfer. Z reguly po wylaczeniu ESP, TCS i innych
> pierdol samochod zajezdzal ciut wyzej po nartostradzie, ale mimo
> wszystko rozne Haldexy i tak zostawaly w tyle
Ale dlaczego? Powodem jest to, że nie ma żadnej synchronizacji pomiędzy
kołami? Oczywiste wydaje się, że wszystkie z blokadami rządzą (w tym
jedynym przypadku, gdzie zależy nam tylko na sile pociągowej i nie mamy
problemu ze skręcaniem czy różnicami w drodze poszczególnych kół). Czy
aż tak dużo tracimy przez przypadkowe w końcu uślizgi wszystkich kół?
Czyli co, Haldex z blokadą mostów był by w takim teście nie do pokonania?
> p.s. szkoda, ze jak zwykle w tescie bral udzial Audi (jakis chyba Q7).
> To niestety automatycznie wyklucza udzial Subaru w testach AŚ.
A tego właśnie nie rozumiem, dogadali się, boją się nawzajem czy po
prostu nie ma co testować bo rozwiązanie takie samo?
Kolega ma starszą S4 i z tego co pamiętam ma blokadę na tylnym moście,
nowsze też mają coś podobnego, czy zrezygnowano z rozwiązania?
Cholera, same pytania... ;)
Miłego.
Irek.N.
-
20. Data: 2010-01-30 00:46:05
Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
Od: Olleo <o...@t...pl>
> Ale dlaczego? Powodem jest to, że nie ma żadnej synchronizacji pomiędzy
> kołami? Oczywiste wydaje się, że wszystkie z blokadami rządzą (w tym
> jedynym przypadku, gdzie zależy nam tylko na sile pociągowej i nie mamy
> problemu ze skręcaniem czy różnicami w drodze poszczególnych kół). Czy
> aż tak dużo tracimy przez przypadkowe w końcu uślizgi wszystkich kół?
> Czyli co, Haldex z blokadą mostów był by w takim teście nie do pokonania?
Raczej otwarte dyfry (ale stale AWD) robily wszystkie inne. Te z
systemami hamowaly kola i dusily silnik. Do takiej konkurencji musisz
miec lekka nadwyzke mocy, a nie dusic co chwila silnik.
> A tego właśnie nie rozumiem, dogadali się, boją się nawzajem czy po
> prostu nie ma co testować bo rozwiązanie takie samo?
Zawsze jest tak samo - unikaja bezposredniej konfrontacji, jak diabla.
--
OIleo