  • Data: 2011-06-29 10:20:40
    Temat: Ciśnienie w oponach, a szerokość felgi
    Od: twinsen <t...@b...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Poproszę o wytłumaczenie, bo nic już z tego nie rozumiem.
    Do mojego auta przy rozmiarze opony 195/65/15 producent zaleca felgę o
    szerokości 6,5"
    Wówczas ciśnienie w oponach powinno wynosić 1,9 a przy maksymalnym
    obciążeniu 2,1
    Mam felgi aluminiowe o szerokości 7" i nadal opony 195/65/15 i przy
    takim ciśnieniu jak
    zalecane, auto pływa po drodze i zachowuje się "nerwowo". Dopiero
    napompowanie do
    ciśnienia 2,5 bar auto zaczyna normalnie jechać. Na felgach stalowych
    i zimówkach w tym
    rozmiarze, wszystko jest w porządku na ciśnieniu z instrukcji czyli
    1,9/2,1 +0,2 na zimę.
    Powiedzcie, czy zakładanie opony na coraz szerszą felgę, powoduje
    konieczność korekty
    ciśnienia? A może coś jest nie tak z samymi oponami?
    --
    Leszek