  • Data: 2011-07-03 22:02:32
    Temat: Re: Ciśnienie w oponach, a szerokość felgi
    Od: twinsen <t...@b...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Cze, 00:05, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Gdyby opona by a 2x szersza, to przy tym samym ciśnieniu placek styku
    > miałby 4x4.15cm, i opona byłaby mniej ugięta.

    Chciałem jednak zauważyć, że rozważamy w tym wątku zależność
    pomiędzy szerokością felgi, a ugięciem opony. Chciałbym po prostu
    przeczytać uzasadnienie, a może nawet ktoś pokusiłby się o jakiś wzór
    czy opona o danym rozmiarze, zakładana na coraz szerszą felgę musi
    być napompowana bardziej, niż ta sama opona na feldze 'nominalnej'.
    --
    Leszek